200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره وجود دارد، 2 عامل عدم تطابق فراوری مسکن با احتیاج کشور

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 2 عامل باعث عدم تطابق فراوری مسکن با احتیاج و تقاضا در کشور بوده است، گفت: رونق مسکن می تواند به جهش فراوری در کشور یاری کند.

200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره وجود دارد، 2 عامل عدم تطابق فراوری مسکن با احتیاج کشور

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا در زمین شیب دار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران محمود محمودزاده در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت راه و شهرسازی برای تحقق شعار جهش فراوری اقداماتی را شروع نموده است یا خیر، گفت: مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است. پس اگر مسکن رونق بگیرد تأثیر اقتصادی وسیعی و ریشه داری در اقتصاد و صنعت رخ خواهد داد. پس با رونق مسکن علاوه بر رونق اقتصاد کلان می توان به تأمین مهم ترین سبد خانوار یاری کند.

وی با اشاره به اینکه از 2 بعد می توان اهمیت بخش مسکن را در جهش فراوری ارزیابی کرد، گفت: امسال با نام گذاری جهش فراوری اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای رونق بخش مسکن تشدید شد و این موضوع به تمام استان ها ابلاغ شد تا استا ن ها با حداکثر توان خود بخش خصوصی را در کنار خود ببینند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: به سرعت آسیب شناسی لازم برای اینکه چرا در سال های گذشته بخش مسکن و فراوری مسکن تطابقی با احتیاج جامعه نداشته است انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که باید از بخش خصوصی در کنار دولت استفاده گردد و به هر نحو ممکن از آن ها حمایت کرد.

محمودزاده ادامه داد: 2 عامل باعث عدم تطابق فراوری مسکن در کشور با احتیاج کشور بوده است که اولین دلیل آن عدم اطمینان از خرید محصول توسط متقاضیان بوده است و دومین دلیل هزینه بالای تمام شده پول برای ساخت مسکن بوده است. پس کوشش ما در امسال این خواهد بود که این دو موضوع مهم برای بخش مسکن و بخش خصوصی حل کنیم.

وی گفت: باید کوشش کنیم تا قابلیت ساخت و ساز در کشور را برای اقشار متوسط و روبه پایین بالا ببریم پس باید سازندگانی که زمین در اختیار دارند و یا واحد هایی نیمه تمام دارند در یک فراخوان در صفحه ای که در سایت ثبت نام مسکن ملی درج خواهیم کرد، از سازندگان خواهیم خواست که اگر تمایل دارند پروژه های خود را در طرح اقدام ملی معرفی نمایند. پس با این کار هم سازندگان را از بودن متقاضی خرید مطمئن خواهیم کرد و از سوی دیگر متقاضیان را نسبت به اینکه اگر برای خرید این واحد های مسکونی اقدام نمایند، متضرر از بابت عدم تحویل واحد های مسکونی نخواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه در این روش هم وجود متقاضی و هم تأمین اقتصادی توسط مردم و تسهیلات بانکی برای سازندگان رفع خواهد شد، گفت: در گذشته همیشه شنیده و دیده ایم که متقاضیان پس از واریز وجه برای خرید مسکن آن واحد مسکونی به چند نفر واگذار شده و متقاضیان متضرر شدند. پس در این روش که به زودی فراخوان داده خواهد شد، یک روش برد برد برای متقاضیان و سازندگان بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

محمودزاده تأکید کرد: با تعریف این پروژه مقدار زیادی واحد مسکونی وارد بازار مسکن خواهد شد و به خودی خود یک جهش فراوری نیز رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی طبق برآوردی که داشته ایم 200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره وجود دارد که می توانند در این پروژه وارد چرخه عرضه شوند. پس باید دولت و وزارت راه و شهرسازی برای فراوری مسکن و عرضه آن از بخش خصوصی حمایت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 288

به "200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره وجود دارد، 2 عامل عدم تطابق فراوری مسکن با احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره وجود دارد، 2 عامل عدم تطابق فراوری مسکن با احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید