معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از 20 مرداد، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون وزیر راه از معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از 20 مرداد اطلاع داد و گفت: برای حمایت از فراوری مسکن حمایتی، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد.

معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از 20 مرداد، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده با اشاره به اینکه موضوع مسکن یک موضوع چندوجهی است و باید از زوایای مختلف مورد آنالیز قرار بگیرد، اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته است و اینکه تصور گردد تنها با افزایش فراوری یا وضع مالیات، قیمت ها در بخش مسکن کاهش می یابد، تصوری صحیح نیست و باید از شقوق مختلف به این موضوع رسیدگی گردد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا فراوری مسکن، احتیاج کشور است و سیاستگذاری ها بر مبنای افزایش فراوری مسکن پایه گذاری شده است، اضافه نمود: بر اساس آمارها در حال حاضر، تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوار بیشتر است. اما در عین حال مساله کمبود مسکن در کشور وجود دارد که عظیم ترین علت آن این است که بخش عمده ای از مسکن های موجود در توان خرید گروه های هدف نیست. به همین دلیل، وزارت راه و شهرسازی، سناریوی چند وجهی را طراحی نموده و مشغول انجام آن است.

محمودزاده سیاستگذاری های وزارت راه و شهرسازی را شاملِ مالیات بر خانه های خالی با همفکری سازمان امور مالیاتی، اتمام واحدهای مسکونی مهر به جامانده، فراوری مسکن ملی، و تقویت جریان فراوری مسکن بیان کرد و گفت:جدیدترین دستوری که در هفته گذشته از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، موضوع کاهش قیمت فولاد و سیمان و خروج این دو نهاده ساختمانی از بورس برای حمایت از مسکن حمایتی با قیمت ثابت و بر مبنای قیمت سال گذشته با 20 درصد افزایش بود که این کار، تفاوت جدی و تاثیرگذاری را روی قیمت تمام شده خواهد گذاشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد راهکارهای دولت برای افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، اضافه نمود: پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در مورد ساماندهی بازار مسکن در قالب اجاره و بازار خرید و فروش به دولت، ارایه شد.در بخش اجاره دو مصوبه؛ معین سقف افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن مصوب شد که نقش مهمی در ساماندهی بازار مسکن خواهد داشت.

وی با بیان این که ثبت نام ودیعه اجاره تا پنجشنبه 9 مرداد انجام شد و تا قبل از 20 مرداد، وام ودیعه اجاره مسکن به واجدان شرایط پرداخت می گردد، اضافه نمود: پالایش متقضاین وام ودیعه از امروز 11 مرداد شروع شده است و تا قبل از 20 مردادماه به خاتمه می رسد و واجدان شرایط به سیستم بانکی برای دریافت وام ودیعه مسکن معرفی می شوند.

وی درباره تنظیم بازار و اقدامات وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: عظیمترین اقداماتی که در حوزه تنظیم بازار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی سیاستگذاری شده است، موضوع مالیات بر خانه های خالی، افزایش فراوری مسکن، ارایه مشوق های خدماتی از جمله تخفیف عوارض در صدور پروانه، در ارایه خدمات مهندسی، و کاهش مالیات برای سازندگان فعال است که نقش مهمی در تنظیم بازار مسکن خواهد گذاشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 622

به "معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از 20 مرداد، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از 20 مرداد، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید