وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه هستیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر بهداشت در گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی های ایران در کشور های همسابه گفت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه هستیم.

وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه هستیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امروز (چهارشنبه) در آخرین روز از همایش گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع سفرا و نمایندگان ایران در 15 کشور همسایه حاضر شد و از کوشش وزارت خارجه در تامین واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست گفت؛ از دکتر امیرعبداللهیان تشکر می کنم، موفقیتی اگر در حوزه واکسن صورت گرفته، مدیون وزارت امور خارجه هستیم، اگر مردم ما امروز نفسی راحت می کشند باید از سفیران ما در خارج از کشور که شبانه روز کوشش کردند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت تاکید نمود: در مدت کوتاهی با یاری وزارت امور خارجه 150 میلیون دز واکسن وارد کشور کردیم که امروز درصد واکسیناسیون به رقم 87 درصد رسیده است و 74 درصد مردم نیز دو دز واکسن را دریافت نموده اند و تزریق دز سوم نیز با شتاب شروع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ها اشاره نمود و از آمادگی ایران برای صادرات به کشور های مختلف سخن گفت.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت، ظرفیت داخلی حوزه پزشکی را مستعد پذیرش بیماران از کشور های مختلف به ویژه کشور های منطقه خواند و از سفراب ایران خواست فعالیت برای این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه روسای نمایندگی ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء تعاملات وزارت بهداشت و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1506

به "وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید