ماموریت توریستی به سبک دبی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دبی یکی از 5 شهر برتر مقاصد گردشگری و از مراکز اصلی مبادلات تجاری دنیا در حال آماده سازی برای بازیابی و بهبود بازار گردشگری خود در سواحل خلیج فارس است که ماموریت توریستی خود را برای دست یافتن به رونق مجدد شروع نموده است.

ماموریت توریستی به سبک دبی

برای سفر با قیمت تور نوروزی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: امارات که در منطقه خاورمیانه وابسته ترین کشور به دنیاگرد خارجی است به منظور جبران خسارت های خود 7 گام ضدکرونایی همچون اقدامات ویژه بهداشتی، کاهش محدودیت های سفر و صدور ویزا، تمرکز بر دیجیتال سازی، همکاری بخش دولتی و خصوصی، کمپین سازی و بازاریابی، ترویج جهانگردی داخلی و منطقه ای و برگزاری رویداد های بین المللی برداشته است. از این رو پس از ماه ها با اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع کرونا با بازگشایی مرز های خود به ازسرگیری ورود جهانگردان بین المللی پرداخته است.

اما باتوجه به اینکه جهانگردی بین المللی امارات نیز همانند دیگر کشور های دنیا در کوتاه مدت بهبود نخواهد یافت این کشور تمرکز خود را در حال حاضر بر روی جذب جهانگردان داخلی یا منطقه ای گذاشته که با استقبال و افزایش چشمگیری نیز همراه بوده است.

جهانگردی بیش از دو دهه منبع حیاتی درآمدزایی امارات به شمار می رود و در سال 2019 پذیرای بیش از 7/ 16 میلیون جهانگرد خارجی بوده است و هدف خود برای سال 2020 را جذب 20 میلیون دنیاگرد بین المللی گذاشته بود که شیوع کرونا در دنیا آسیب جدی بر این بازار وارد کرد. بنابر اعلام سازمان دنیای جهانگردی بازار جهانگردی امارات در سال 2019 با رشد 9/ 9 درصدی همراه بوده که در رتبه 27 نهاده شده است و در بخش رشد مشاغل بخش سفر و دنیاگردی با رشد 6 درصدی در رتبه 24 دنیا نهاده شد. در امارات حدود 750 هزار شغل در بخش جهانگردی، 11 درصد از سهم اشتغال این کشور را به خود اختصاص داده است.

بنابر اعلام مقامات بخش جهانگردی امارات، رسیدن به سطح پیش از کرونا در سال 2020 امکان پذیر نیست و حتی در راستا بازیابی و بهبود نیز قرار نمی گیرد. مدیران محلی این کشور بازیابی و بهبودی جهانگردی را از نیمه اول 2021 برآورد نموده اند و در اواخر سال 2021 به سطح پیش از همه گیری کرونا خواهد رسید. شاید برگزاری نمایشگاه به تعویق افتاده اکسپو 2020 در اواخر سال 2021 تاثیر به سزایی در تسریع فرایند بهبودی و قرار دریافت در راستا رشد مجدد بگذارد. بخش جهانگردی امارات در ماه جاری میلادی شروع به کار نموده و پیش بینی می گردد در مارس 2021 به سطح مطلوبی خواهد رسید و در سال 2022 رونق خواهد گرفت.

میزان خسارت وارده بر این بخش در امارات بین 2/ 10 تا 5/ 30 میلیارد دلار برآورد می گردد که این حجم 2 تا 7 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. بخش جهانگردی در امارات در سال 2018 سهم 45 میلیاردی معادل 11 درصد از فراوری ناخالص داخلی 141 میلیارد دلاری امارات را به خود اختصاص داده بود. در خاورمیانه حدود 5/ 1 میلیون شغل در صنعت هواپیمایی و مشاغل وابسته در معرض خطر نهاده شده اند و احتمال کاهش 56 درصدی ترافیک هواپیمایی و خسارت 85 میلیارد دلاری در سال 2020 وجود دارد.

جهانگردی به عنوان بخش اصلی پشتیبانی از فرایند توسعه در چشم انداز ها و برنامه های بلندمدت امارات محسوب می گردد که دولت سیاست هایی برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و متنوع و رقابتی بین المللی اتخاذ نموده است. امارات به عنوان مقصد پیشرو خاورمیانه براساس اعلام مجمع دنیای اقتصاد در سال 2019 در بازار جهانگردی رتبه اول منطقه و رتبه 33 دنیا را دارد.

امارات کشوری وابسته به درآمد های بازار جهانگردی خود است و حدود 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور به بازار جهانگردی تعلق دارد، از این رو دولت امارات برای بازیابی بخش جهانگردی خود اقدام به کاهش محدودیت ها و تبلیغات گسترده در جهت سفر ایمن برای جذب جهانگردان نموده است.

همه گیری کرونا از اواسط مارس (اسفند) در سراسر دنیا، امارات را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد و تمامی پرواز های این کشور از 25 مارس به مدت دو ماه به حالت تعلیق درآمد. در ماه مه فقط پرواز ها و سفر های ضروری برای اتباع این کشور امکان پذیر شد و از ماه ژوئن (خرداد) این کشور مرز های خود را به صورت محدود بر روی جهانگردان گگردد و از 7 ژوئیه (17 تیر) با اعمال دستورالعمل هایی برای کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا امکان سفر به این کشور را برای بیشتر کشور ها فراهم کرد.

علاوه بر پیامد های مستقیم قیمت نفت، تعلیق ناگهانی جهانگردی منطقه، اقتصاد و اشتغال امارات را با رکودی بی سابقه حتی فراتر از بحران اقتصادی سال 2009 روبرو نموده و حدود 80 درصد از شرکت های امارات را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، زیرا به دلیل تنوع اقتصادی امارات این کشور بیشتر از کشور های منطقه در معرض آسیب های ناشی از بحران کرونا نهاده شده است.

شرکت هواپیمایی امارات به عنوان عظیم ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه مجبور به کاهش پرواز ها و اخراج کارمندان خود شده است. نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 با جذب بیش از 10 میلیون جهانگرد که یکی از راه های کسب درآمد و بازپرداخت بدهی های این کشور بود به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد و به اواسط 2021 موکول شد.

اکنون امارات با اعمال دستورالعمل جدید مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی امکان ورود جهانگردان و صدور ویزا به جهانگردان کشور های مختلف را فراهم نموده است و در تمام مناطق شهری و جهانگردی اقدامات بهداشتی و سخت گیرانه ای را در پیش گرفته است و حتی در رستوران ها منو های آنلاین با کد های QR جایگزین منو های کاغذی شده است.

این کشور همچنین برای ایجاد اعتمادسازی و معرفی این کشور به عنوان یک مقصد امن برای سفر به آموزش 1800 ساعته فعالان بازار جهانگردی پرداخته است و شرط ورود جهانگردان به فرودگاه دبی را ارائه گواهینامه پزشکی مبنی بر تست منفی کرونا درنظر گرفته است.

مسافران همچنین پیش از خروج از دبی مجددا تست PCR می دهند و بسیاری از هتل ها و مراکز جهانگردی به دریافت گواهینامه سفر ایمن دولت امارات مطابق با استاندارد های دنیای از سوی سازمان دنیای جهانگردی اقدام نموده اند.

با بازگشایی مرز ها از ژوئیه این کشور شاهد افزایش رزرو ها برای فوریه و آوریل 2021 بوده است و بخش های دولتی و خصوصی دبی با هدف جذب جهانگردان خارجی به ایجاد کمپین های تبلیغاتی با عنوان ما به زودی شما را خواهیم دید پرداخته اند که برای این منظور به سوی دیجیتالی شدن و استفاده از شبکه های مجازی سوق داده شده اند. براساس پیش بینی ها بهبود و بازگشت بازار جهانگردی امارات مانند سایر بازار های وابسته به تجارت دنیای و جهانگردی به شکل W خواهد بود

از ماه ژوئن دبی به تدریج اقتصاد خود را بازگشایی نموده و محدودیت های سفر را کاهش داده که این امر به بهبود اقتصادی این کشور یاری نموده است. شرکت های هواپیمایی امارات با خسارت حدود 8/ 6 میلیارد دلاری و کاهش 31 میلیون جهانگرد روبرو شده اند و این امر منجر به تعدیل نیرو و کاهش چشمگیر حقوق کارکنان شده است. به همین منظور برای بازیابی اعتماد مسافران به ارائه یک برنامه آمادگی در برابر کرونا اقدام و امکان رزرو هتل ها را در وب سایت های آژانس های مسافرتی فراهم نموده است.

هتل ها می توانند تمامی ویژگی ها و فاکتور های خود را برای امن سازی و اقدامات بهداشتی در برابر کووید-19 برای مسافران و جهانگردان سراسر دنیا به روز نمایند. بخش های خصوصی وابسته به دولت نیز بسته های حمایتی برای شرکای تجاری خود ایجاد نموده اند. همچنین با ایجاد تسهیلات اقتصادی همچون ارائه وام و معافیت های اقتصادیاتی و کاهش هزینه ها به حمایت از مشاغل بهبود اقتصادی خود برآمد.

بازگشایی مرز های دبی برای ورود جهانگردان منجر به بهبود اقتصادی این کشور شده است و به افزایش فعالیت های تجاری در همه بخش های سفر جهانگردی پس از 5 ماه انجامید. اما با این حال جهانگردی بین المللی بهبود چندانی نیافت و مهم ترین مبادی این کشور یعنی هند، عربستان، انگلیس، عمان و چین همچنان با محدودیت های سفر روبرو هستند و جهانگردان ورودی نیز مانند قبل هزینه نمی نمایند.

همچنین محدودیت های تردد بین ابوظبی و دبی ساکنان امارات را وادار به گذراندن اوقات فراغت خود در مراکز تفریحی نزدیک به خود نموده است و دبی اکنون جزو مقصد اول اماراتی ها نیست. دبی برای جبران خسارت های وارده و بازیابی جهانگردی اقدام به سیاست گذاری های جدید برای جذب جهانگردان داخلی، منطقه ای و بین المللی نموده است. از مهم ترین اقدامات آن می توان به شیوه های جدید در به کارگیری سیاست های فاصله گذاری و رعایت استاندارد های بهداشتی، تشویق، بازاریابی و ترویج جهانگردی داخلی یا منطقه ای با حمایت از بخش بومی و محلی، حمایت از فعالان این بخش با ایجاد تسهیلات اقتصادی، تحول دیجیتالی و بازاندیشی استراتژی جهانگردی اشاره نمود.

براین اساس دبی از 15 سپتامبر اقدام به ازسرگیری فعالیت های محلی و تجاری خود نموده و رویداد های بین المللی همچون نمایشگاه ها و کنفرانس ها برای معرفی یک راستا ایمن مقاصد جهانگردی و تفریحی امارات را از اکتبر شروع خواهد نمود.

این کشور همچنین با استفاده از فناوری های نوین امکان بازدید مجازی از مقاصد جهانگردی و تفریحی به ارائه شکل جدیدی از جهانگردی پرداخته است تا دنیایان به وسیله اینترنت 10 جاذبه برتر جهانگردی امارات را مشاهده نموده و جهانگردان را تشویق به بازدید از این کشور در آینده نمایند.

لغو محدودیت های اعمال شده دبی را به یکی از مقاصد اصلی رزرو سفر تبدیل نموده است که جهانگردان بسیاری علاقه مند به سفر به این شهر هستند. همچنین پیش از بازگشایی مرز های بین المللی برای ورود جهانگردان خارجی کمپین هایی در شبکه های اجتماعی و با دعوت از صد ها نفر از افراد مشهور برای ارتقای جهانگردی امارات ایجاد شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 753

به "ماموریت توریستی به سبک دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت توریستی به سبک دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید