هر شرکتی اثر انگشت مدیر عامل آن است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رویداد بانی تهران، روز 27 تیرماه با حضور مجید حسینی نژاد، مدیر عامل خبرنگاران و جمعی از علاقه مندان به فعالیت در حوزه استارت آپ برگزار گردید. مجید حسینی نژاد برای مخاطبان این رویداد از آشنایی خود با دنیای کار و عایدی و یاری خرج بودن خانواده از دوران کودکی سخن گفت. در ادامه بحث تخصصی تر شد و او از فعالیت های دوره دانشجویی خاطراتی را تعریف کرد.

هر شرکتی اثر انگشت مدیر عامل آن است

مؤسس خبرنگاران در پاسخ به پرسش درباره این که آیا تا به امروز تجربه های ناپیروزی داشته یا خیر از روزهای پر فراز و نشیب کسب وکارهای خود برای مهمانان گفت. راه اندازی کارگاه لاستیک سازی، قدم گذاشتن در حوزه واردات از چین و مواردی از این دست از تجربه های ناپیروز حسینی نژاد بوده است. او مهم ترین دلایل شکستش را عدم برنامه ریزی و احساسی عمل کردن برشمرد.

اما سال های 85 تا 90 سال های پیروز و سرنوشت سازی برای این مدیر جوان بوده است و در این مدت با قدم گذاشتن در حوزه واردات کالاهای مهندسی، پیروزی های چشمگیری را تجربه کرد و توانست سرمایه ای چشمگیر کسب کند. و این نقطه شروعی بود برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مثل ساختمان سازی، شرکت های نیروگاهی، کارگاه تولیدی نایلون، شرکت مشاوره نفت و گاز و پتروشیمی و آژانس هواپیمایی؛ تمام این کسب و کارها بار دیگر با شکست روبه رو شد به جز سه مورد که آژانس هواپیمایی خبرنگاران به عنوان پایه خبرنگاران ی امروز، از آنها بود.

یشتر بخوانید:

تولد خبرنگاران

خبرنگاران اینگونه به دنیا آمد؛ با دعوت از نیما قاضی و با الهام از سایت Ctrip در سال 92. اول مرداد سال 93 سایت خبرنگاران راه اندازی شد. از سوی دیگر ساختار سازمانی خبرنگاران نیز کم کم جان می گرفت و بخش هایی نظیر مالی، منابع انسانی، تیم فنی و زیرساخت ها و بازاریابی شروع به کار می کردند.

جاباما

اما چرا سامانه رزرو آنلاین هتل یعنی جاباما مستقل از خبرنگاران راه اندازی شد؟ مدیر عامل هولدینگ خبرنگاران آشنایی کامل نداشتن با بازار هتل را علت اصلی راه اندازی این سرویس روی وب سایتی مستقل دانست و گفت:قرار بر این بود که پس از پا گرفتن جاباما این سرویس به علی بابا منتقل گردد. اما در نهایت جاباما و خبرنگاران روی دو وب سات مستقل و زیر مجموعه هولدینگ خبرنگاران به کار خود ادامه دادند.

ویژگی های خاص خبرنگاران ؟ حسینی نژاد این سوال را با نقل قولی از دکتر ایمانی پاسخ می دهد: شرکت شما همانی است که شما هستید و اگر می خواهید شرکت تان را رشد دهید باید اول خودتان را رشد دهید.هر شرکتی اثر انگشت مدیر عامل آن شرکت است.. در ضمنً وی دیگر ویژگی متمایز خبرنگاران را گفت خنثی و شنود موثر می داند.

خبرنگاران یی ها

توسعه فردی در خبرنگاران چگونه اجرایی می گردد؟ برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی، شرکت در دوره های خارج از کشور، برگزاری همایش های رهبری از راهکارهای خبرنگاران یی ها برای توسعه فردی است که حسینی نژاد به آنها اشاره می نماید.

اپلیکیشن خبرنگاران ، آژانس مسافرتی در جیب شما

پرسش و پاسخ

و اما پرسش بسیار مهمی که شاید فکر هرکسی که بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند درگیر می سازد حول موضوع جذب سرمایه و سرمایه گذاری است. از به اعتقاد حسینی نژاد جذب سرمایه باید آخرین راه کار شما باشد. خبرنگاران در طول فعالیت خود دو بار جذب سرمایه داشته و در مقابل 3 و 20 درصد از سهام خود را واگذار نموده است.از نظر وی برترین راه برای جذب سرمایه گذار آن است که سرمایه گذار تا روزی که در شرکت شما حضور دارد از سهام سازمان شما بهره مند باشد.

برای پیش بردن کسب و کار بهتر است هم تیمی داشته باشیم یا کارمند؟ حسینی نژاد پاسخ می دهد که در بیشتر فعالیت های خود شریک داشته و اگر شریک شما مکمل تان باشد بدون شک برترین نتیجه را خواهید گرفت.

مدیر عامل هولدینگ خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با راه اندازی شتاب دهنده های حوزه گردشگری اعلام نمود که: به علت مسائل بودجه ای این ایده تا به امروز عملی نشده و به احتمال زیاد سال آینده شتاب دهنده خبرنگاران شروع به کار خواهد نمود.

در ابتدای کار که سرمایه کمی برای تبلیغ داشتید ایده شما برای بازاریابی چه بود؟ مجید حسینی نژاد در پاسخ به این پرسش رسانه های اجتماعی، بازاریابی رابطه ای و کیفیت سرویس شما که در نهایت منجر به تبلیغات دهان به دهان می گردد را برترین راه برای تبلیغ در دورانی دانست که بودجه کمی برای بازاریابی دارید.

در انتها نیز مدیرعامل خبرنگاران ، به بیان تجربیات شخصی و کاری اش و راهکارهایی که برای مواجهه با چالش ها در پیش گرفته است، پرداخت. در شروع همایش دکتر فصیح، معاون مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان، ضمن خوشامدگویی از اختصاص این مجتمع به رویدادهای

استارت آپی و دانش بینیان اطلاع داد و از اهمیت این رویدادها در توسعه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپی ابراز امیدواری کرد. میلاد صابری، مدیر عامل مجموعه دلینو، سفارش آنلاین غذا از رستوران های تهران، میزبان گفت و گو با مجید حسینی نژاد بود.

معرفی خدمات خبرنگاران در رادیو جوان

منبع: علی بابا
انتشار: 16 مهر 1403 بروزرسانی: 16 مهر 1403 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1809

به "هر شرکتی اثر انگشت مدیر عامل آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر شرکتی اثر انگشت مدیر عامل آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید