واکسن کرونا چین در راه ایران

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران، یک هفته پیش سفیر چین در ایران گفته بود که هرگاه کار فراوری و توزیع واکسن کرونا به اتمام برسد، این واکسن را در اختیار ایران نیز قرار خواهند داد.

واکسن کرونا چین در راه ایران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چانگ هوا درباره کرونا و همکاری برای مقابله با این پاندومی گفت: چین با کشورهای حاشیه خلیج فارس(از جمله ایران) در مورد مبارزه با کووید 19 همکاری فعالانه ای دارد و هرگاه که کار فراوری و توزیع واکسن به اتمام رسید، واکسن ها را به میزان احتیاج در اختیار آن ها قرار می دهد. چین همیشه آماده است تا به تمامی کشورهای منطقه و جامعه بین المللی در پیشبرد ثبات و امنیت منطقه و ساختن یک مامن امنیت ملحق گردد.(ایسنا)

در همین حال رسانه های چین از موفقیت آمیز بودن واکسن فراوریی این کشور خبر داده و اعلام نموده اند: هیچ یک از افرادی که تا به امروز واکسن کووید19 ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر نموده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.(ایرنا)

لیو جینگجن رئیس شرکت داروسازی سینوفارم چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفته است: تا به امروز 100 هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده اند که از میان آنان 56 هزار نفر سفرهای خارجی داشته اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته اند و علائم منفی نیز در میان واکسینه شده ها مشاهده نشده است.

رئیس شرکت داروسازی و فراوری واکسن سینوفارم نیز گفته که از ماه ژوئن، آزمایش های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده ها کشور و منطقه از جمله امارات، مصر، بحرین، پرو و مراکش با بیش از 50 هزار داوطلب در جریان بوده است.

لیو اضافه نمود: نمونه ها و داده های علمی اثبات می نماید که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا خاتمه امسال میلادی حدود 100 میلیون دز واکسن فراوری کند و برآورد می گردد که سال آینده میلادی میزان فراوری به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

حال پس از اینکه رسانه های چین از موفقیت آمیز بودن واکسن فراوریی این کشور خبر داده اند به نظر می رسد به زودی واکسن کرونا چین به ایران نیز برسد. این در حالیست که در چند روز اخیر کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه نیز مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. در همین مورد سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و آنالیز های بیشتر است.

آخرین اخبار درباره کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 781

به "واکسن کرونا چین در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا چین در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید