سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری را تمدید کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، این اقدام دقیقاً سه ماه پس از تصمیم اصلی سازمان مبنی بر اعلام شرایط اضطراری بهداشت عمومی در دنیا در تاریخ 30 ژانویه اجرا شده است. در آن موقع تنها 98 مورد از حدود 10 هزار مورد تأیید شده ابتلا به کووید 19 در خارج از مرز های چین شناسایی شده بود.

سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری را تمدید کرد

به گزارش ایسنا، اما همه گیری کووید-19 همچنان در حال رشد است. طبق آمار های رسمی، تا به امروز بیش از 3.2 میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به یک چهارم میلیون نفر جان باخته اند. شواهدی در شش قاره حاکی از انتقال پایدار کروناویروس جدید است.

تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت (WHO) گفت: همه این موارد باعث شده تا کارشناسان کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی فرایند شیوع بیماری و مشاوره در خصوص توصیه های به روز، مجدداً به مشورت بپردازند.

وی با بیان این که این بیماری نشان داده است حتی پیشرفته ترین سیستم های بهداشتی برای مقابله با همه گیریِ آن با دشواری روبرو شده اند، تاکید نمود: این بیماری همه گیر همچنان یک نگرانی و شرایط اضطراری برای بهداشت دنیای محسوب می گردد.

به گفته تئودور آدهانوم، افزایش سریع در موارد جدید ابتلا در آفریقا و آمریکای جنوبی که بسیاری از کشور های آن ها دارای سیستم مراقبت های بهداشتی ضعیفی هستند، نگران نماینده است. این شتاب در حالی رخ می دهد که شیوع ویروس در بسیاری از کشور های آسیایی و اروپایی کند شده است.

اگرچه مردم چین پس از گذشت چندین هفته از تعطیلی به آرامی آغاز به بازگشت به کار می نمایند، اما مشاغل، مدارس و مؤسسات فرهنگی هنوز در بیشتر نقاط دنیا تعطیل اند. این ویروس به اقتصاد دنیای نیز آسیب جدی رسانده است.

در سرتاسر ایالات متحده، فرمانداران در کوشش اند تا خواسته های نمایندگان را برای سرانجام دادن به توصیه های ماندن در خانه با برطرف و کاهش قوانین فاصله گذاری اجتماعی، برآورده سازند.

کارشناسان علمی و بهداشت عمومی نیز هشدار داده اند که بازگشایی رستوران ها، سینما ها و مراکز تجاری ممکن است به موج دوم شیوع این ویروس منجر گردد.

از سوی دیگر در حالی که آمریکا خود در صدر فهرست مبتلایان دنیای به کووید-19 واقع شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور، عملکرد سازمان دنیای بهداشت را در پاسخگویی مناسب به همه گیری این بیماری زیر سوال برده است.

این در حالی است که سازمان دنیای بهداشت از اوایل ماه ژانویه به محض اطلاع از بیماری جدید و مرموز در شهر ووهان توسط چین، اقدام به اعلام شرایط اضطراری کرد. تئودور آدهانوم نیز گفته که در پی شیوع این ویروس در چین بدون اتلاف وقت به پکن سفر نموده تا با مقامات این کشور برای پیدا کردن راه حلی مناسب مصاحبه کند.

در اواسط ماه آوریل، اما ترامپ گفت که بودجه خود را به سازمان دنیای بهداشت متوقف می نماید.

سازمان دنیای بهداشت به کشور های نیازمند برای تهیه کیت های تشخیصی کرونا و تجهیزات محافظت شخصی یاری نموده و هر روز کنفرانس های مطبوعاتی را برای هشدار دادن به دنیایان در خصوص شیوع ویروس و اعلام دستورالعمل های لازم برای مقابله با آن برگزار می نماید.

روز گذشته (آدینه) دیدیِر حسین، دبیر کمیته اضطراری سازمان دنیای بهداشت گفت که اعضای این کمیته بیش از 20 توصیه به امید کاهش اختلالات ناشی از بیماری همه گیر کروناویروس ارائه نموده اند.

این هدایت بر کاهش وقفه در توزیع مواد غذایی و دارو های ناشی از اعمال قرنطینه، بازگشت ایمن به کار و از سرگیری سفر های هوایی عادی متمرکز است. این کمیته اعلام نموده کارشناسان همچنان به دنبال حیوانی هستند که به نظر می رسد منشا اصلی کروناویروس باشد تا واکسن ها و روش های درمانی بالقوه این بیماری را سریع تر به دست آورند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت (WHO) در سرانجام تاکید نمود: ما کشور ها را تشویق می کنیم تا از توصیه های سازمان دنیای بهداشت پیروی نمایند و هرچه اطلاعات بیشتری در خصوص ویروس به دست می آوریم، مرتباً آن ها را مرور و به روز می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 487

به "سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید