از مرکز فیلیپین بیشتر بدانید (تور فیلیپین ارزان)

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، اگر از شهرهای بزرگ خوشتان می آید پس عاشق مانیل می شوید؛ مرکز فیلیپین. شهری پر جنب و جوش و مدرن، جایی که می توانید 24 ساعت شبانه روزتان را با خرید، غذا خوردن و سرگرمی پر کنید. البته فقط این ها نیست. طبیعت مانیل برای کسانی که دنبال آرامشند جایی دارد.

از مرکز فیلیپین بیشتر بدانید (تور فیلیپین ارزان)

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

اول از همه این را بدانید کشور فیلیپین از هفت هزار جزیره تشکیل شده و در جنوب شرق آسیا قرار گرفته است، پس شاید بتوانید تصورش را بکنید با چه طبیعت زیبایی روبرو می شوید. مرکز این کشور، مانیل شهری است که میراث فیلیپینو(نامی که فیلیپینی ها به خودشان می گویند)، اسپانیایی، چینی و آمریکایی با هم ترکیب شدند و گردشگران زیادی را به همین علت به خود جذب می نماید.

مثل بیشتر شهرهایی که مرکز هستند مانیلا هم مظهر کل کشور فیلیپین محسوب می شود. تقریبا مثل این است که اگر می خواهید طعم اولیه فیلیپین را بچشید مانیل را امتحان کنید.

خونگرمی و شاد بودن ویژگی مشترک مردم فیلیپین است.

مانیل شهر پر جمعیتی است، حدود 15 میلیون جمعیت دارد و خب مثل شهرهای شلوغ دیگر کشورها ترافیکش اذیت نماینده است. اما علت نمی شود که به این شهر نرفت. به شما می گوییم چرا؟

مانیل با مراکز خرید بزرگ، رستوران های شیک، تفریحات شبانه و کافه هایش شناخته می شود. البته این را هم یادتان باشد که در مانیل می توانید به هنگام خرید شانس چانه زدن را امتحان کنید. صنایع دستی محلی و کالاهای مرغوب چینی هم در این شهر می توانید پیدا کنید.

صنایع دستی ساخته شده از چوب در مانیل معروف است.

از گذشته مانیل بدانید

مانیل در قرن 15 میلادی روستای کوچکی به نام Maynila بود و راجا سلیمان دوم بر اینجا حکومت می کرد تا اینکه اسپانیایی ها پایشان به مانیل باز شد. آن ها حکومت محلی راجا سلیمان را شکست دادند و کلونی مانیل را شکل دادند. به تدریج کشیش های آگوستینی اسپانیایی و مبلغان مذهبی فرانسوی در این روستا خانه هایی درست کردند. رفته رفته مانیل بزرگ و بزرگ تر شد، طوری که از سال 1571 تا 1851 میلادی تبدیل به شهری بزرگ شد پر از اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ژاپنی و حتی هندی شد. البته مانیل به خاطر قرار گیری اش در خلیج مانیل تجارت دریایی گسترده ای داشت و کشتی های بادبانی اش معروف بود، در حالیکه بقیه شهرهای فیلیپین از لحاظ مالی دوران راکدی را سپری می کردند.

زلزله، آغاز تازه برای شهر

سال 1863 میلادی زلزله ای مصیبت بار باعث از بین رفتن شهر مانیل شد. اما این سرانجام داستان شهر نبود. مانیل نو با ظاهری مدرن و خیابان هایی مناسب اتومبیل، قطار بخار و معماری مدرن آمریکایی نمایان شد. در حقیقت گرایش مانیل به معماری آمریکایی در جای جای شهر معلوم است.

هر ناحیه یک رنگ

مانیل در ساحل شرقی خلیجی به همین نام است و رودخانه پاسیگ آن را به دو بخش تقسیم نموده. بیشتر جاذبه های توریستی شهر در همین قسمت خلیج مانیل است. ناگفته نماند که این شهر به خاطر قرارگیری اش در نزدیکی خط استوا آب و هوای معتدل و گرمسیری دارد. این شهر از 16 ناحیه تشکیل شده و هر ناحیه فرهنگ مخصوص به خودش را دارد. علتش هم برمی شود به تنوع فرهنگی و قومیتی گذشته مانیل. از هر قوم و نژادی در این شهر زندگی می نمایند که تاثیرش را در مد، آداب و رسوم، غذا و حتی موسیقی می توانید ببینید.

می توانید گشت شهری مانیل را با Baywalk آغاز کنید؛ مسیری دو کیلومتری در کنار خلیج پر از رستوران و کافه. اگر در پی جایی زیبا و مقرون به صرفه هستید در Baywalk به مرادتان می رسید. اهالی شهر برای آغاز روزشان به اینجا می آیند تا پیاده روی نمایند و از هوای خوب خلیج لذت ببرند. دسته ای دیگر قبل از رفتن به سر کار از کافه های Baywalk قهوه ای می خرند و در انتهای روز هم جوانان زیادی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خلیج قدم می زنند.

Baywalk برای اهالی مانیل مثل تفرجگاهی است که سعی می نمایند هر روز به آن سر بزنند.

چینی ها در بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا و حتی آمریکا هم محله مخصوص به خودشان را دارند. محله چینی ها(Binondo) مانیل قدیمی ترین محله چینی ها در تمام دنیا است(البته کشور چین را نباید حساب کرد). برای رفتن به محله چینی لازم نیست وسایل زیاد با خودتان ببرید یا لباس های اصطلاحا اتو کشیده ای پوشیده باشید. لباس راحتی بپوشید و یادتان بماند که جواهر یا زیورآلات گرانتان را با خودتان نبرید. خودتان را به ایستگاه Carriedo Station برسانید تا بعد از حدود 30 دقیقه در این محله باشید.

در این محله کلی غذای خوشمزه منتظرتان است.

برای خرید کالاهای چینی مقرون به صرفه قیمت و غذاهای خوشمزه محلی چینی ها برترین گزینه است. یادتان باشد که حتما Toasted Siopao را بخورید. همان غذایی که در انیمیشن پاندای کونگ فو کار پو عاشق خوردنش است.

Toasted Siopao محبوب فیلیپینی هاست. هرچند که غذای چینی ها محسوب می شود.

قصری از نارگیل

این قصر در سال 1978 برای اقامت پاپ دوم ساخته شد. قرار بود او در این قصر بماند اما ترجیح داد که به خانه ای ساده برود. بیشتر بخش های این بنا از قسمت های مختلف درخت نارگیل ساخته شده است. قصر نارگیلی مورد استفاده دولت فیلیپین است و بنابراین اجازه ندارید که از آن بازدید کنید اما می توانید از دور تماشایش کنید.

قصر نارگیلی را همسر رئیس جمهور سابق فیلیپین ایمِلدا مارکوس برای پاپ دوم ساخت.

به سمت شهر قدیمی بروید

برای تماشا قسمت قدیمی شهر باید به سراغ ناحیه معروف به Intramuros بروید که با دیوارها محصور شده است. اوایل قرن 16 میلادی دیوارهای سنگی برای حفاظت شهر در برابر حمله های دشمنان ساخته شد. دور تا دور مانیل دیوار کشیده و داخل دیوارها بناهای مختلفی ساخته شد. با گشت و گذار در خیابان ها و کوچه های سنگفرش شده اینتراموروس می توانید قلعه سانتیاگو، کلیسای جامع مانیل، کلیسای سنت آگوستین و مدرسه-دانشگاه آنته ئو را ببینید.

قلعه سانتیاگو از جاهای محبوب مانیلی هاست.

می خواهید درباره تاریخ فیلیپین بیشتر بدانید؟ پس به Bahay Tsinoy بروید. این موزه در جنوب شرقی آسیا بی همتاست. شما می توانید گذشته چینی ها و مهاجرت آن ها به این کشور را ببینید. یادتان باشد که این موزه دوشنبه ها تعطیل است.

بیرون از شهر محصور یا اینتراموروس پارک ریزال Rizal Park قرار گرفته. برای ورود به این پارک لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید البته اگر کودکتان با شما همراه است برای استفاده از شهربازی پارک مبلغی پرداخت کنید. موزه های ملی، رستوران، تئاترهای فضای باز و تفریحات دیگری در این پارک قابل دسترس است.

میدان شطرنج، میدان اسکی روی یخ، رستوران ها و محل برگزاری کنسرت در پارک ریزال وجود دارد.

پارک اقیانوس مانیل (Ocean Park) مرکزی برای حفظ حیات وحش دریایی است. سال 2008 اینجا در نزدیکی پارک ریزال ساخته شد. تونلی از جنس اکریلیک که 25 متر زیر آب است. استخر، مرکز خرید، هتل و تعدادی رستوران در این مجموعه پارک قرار گرفته است.

پارک اقیانوس از 8 آکواریوم بزرگ تشکیل شده که هر کدامشان گونه ای از آبزیان را به نمایش می گذارند.

وقت خرید است

یادتان هست که گفتیم در مانیل می توانید با چانه زدن تخفیف خوبی بگیرید؟ الان وقتش رسیده. کافی است به tiangge مانیل سری بزنید. جایی که پر از مغازه و فروشگاه است و تخفیف های خوبی می توانید بگیرید. اگر می خواهید لباس های مارک دار خریداری کنید پس از SM Mall of Asia خرید کنید که سومین مرکز خرید دنیا است.

مرکز SM Mall Of Asia در کنار ساحل است.

البته به دیویسوریا (Divisoria) هم می توانید سری بزنید. خیابانی که مثل tiangge برای تخفیف گرفتن است.

برای خرید لباس های با کیفیت مثل Jimmy Choo, Prada, and Luis Vuitton می توانید به مرکز خرید GreenBelt Mall بروید.

جیپنی سواری

یادگاری آمریکایی ها از حضورشان در مانیل جیپنی(Jeepney) است. قدیمی ترین وسیله حمل و نقل عمومی فیلیپین که این روزها برای گردشگران مجذوب کننده است. وقتی جنگ دنیای دوم تمام شد ماشین های جیپ زیادی از آمریکایی خریداری شد و محلی ها تبدیلشان کردند از طریق نقلیه. جیپنی های رنگی بخشی از زندگی مردم مانیل است.

تزئینات پر زرق و برق جیپنی ها زبانزد گردشگران است.

شکم گردی در مانیل

در جریان خریدتان می توانید غذاهای خیابانی را امتحان کنید. KWEK-KWEK غذای محبوب خیابان های مانیل است و تخم مرغ کاملا پخته ای است که با کره ، آرد، بیکینگ پودر، رنگ غذا و کمی نمک سرخ می شود.

کره پرتقالی(مخلوط کره و آب پرتقال) ماده اصلی KWEK KWEK است.

نوشیدنی BUKO BUKO هم پر هوادار است. فیلیپینی ها به نارگیل نرسیده و سبز بوکو می گویند. اما یوکو بوکو نوشیدنی است که آب نارگیل محسوب می شود.

نوشیدنی بوکو با نارگیل سبز سرو می شود.

مانیل از لحاظ غذا و خوراکی درست مثل یک مدرسه آشپزی است. غذاهای ملل و محلی در اینجا پیدا می شود. Pinakbet(ماهی با سبزی)، Relleno(ماهی یا مرغ شکم پر)، Adobo(غذای ملی فیلیپینی که با گوشت قرمز یا مرغ است و در سس خوابانده می شود)، Biya with Gata و Pangat - fish(ماهی پخته شده در شیر نارگیل) از غذاهای معروفی است که می توانید در مانیل امتحانشان کنید.

Pinakbet ترکیبی از ماهی، سس میگو و سبزیجات بخارپز است.

ترجمه آزاد: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1615

به "از مرکز فیلیپین بیشتر بدانید (تور فیلیپین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مرکز فیلیپین بیشتر بدانید (تور فیلیپین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید