تور ارزان یونان: راهنمای سفر به هراکلیون، یونان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، هراکلیون، مرکز کرت، پنجمین شهر بزرگ یونان و قطب مدیریتی و مالی جزیره کرت است. این شهر میزبان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کرت است که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می کشد. در واقع، هراکلیون دریچه ای به تاریخ یونان و به خصوص کرت است. در تور یونان می توانید از این شهر زیبا تماشا کنید.

تور ارزان یونان: راهنمای سفر به هراکلیون، یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

هراکلیون، جاذبه های فراوانی برای گردشگران دارد. هر کوچه و پس کوچه این شهر، پر از دیدنی های کوچک و بزرگ و مجذوب نماینده است. از کافه های کوچک و دنج گرفته تا رستوران های شیک و لوکس، از مراکز خرید مدرن و مجذوب نماینده تا سرگرمیات شبانه پرجنب وجوش در هراکلیون یونان پیدا می شود.

گشت وگذار در گردشگاه های ساحلی و سر زدن به موزه ها و سایت های باستان شناسی، تنها گوشه ای از مجذوب نمایندهیت های هراکلیون برای گردشگران است. هر آنچه که از یک مقصد گردشگری ساحلی انتظار دارید، در این شهر پیدا می شود. کلیساهای قدیمی، مجذوب نمایندهیت خاصی به هراکلیون داده اند و گوشه ای از فرهنگ و تاریخ این شهر را به نمایش می گذارند.

راهنمای سفر به هراکلیون، اطلاعات لازم برای سفر به این شهر را در اختیارتان می گذرد. با یاری این راهنمای سفر می توانید سفری مقرون به صرفه تر و برنامه ریزی شده تر به مرکز کرت داشته باشید.

تور یونان

اطلاعات ضروری | آب و هوا | برترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

هراکلیون در منطقه زمانی UTC/GMT +2 واقع شده است و ساعت رسمی آن یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

یونانی

واحد پول

یورو

کد کشور

+30

شماره های اضطراری

112

جهت رانندگی

راست

شرایط آب و هوا

کرت، بزرگترین جزیره یونان، آب وهوای مدیترانه ای دارد. زمستان های ملایم و بارانی و تابستان های گرم و آفتابی، از ویژگی های آب وهوای این جزیره است. بیشترین اندازه بارندگی از اکتبر تا مارس است و در تابستان، تقریبا باران نمی بارد. در زمستان و بعلاوه در فصل بهار، در منطقه ها کوهستانی جزیره بارش برف نیز مشاهده می شود.

بیشترین اندازه بارندگی در این جزیره از ماه اکتبر تا مارس است و تقریبا در فصل تابستان هیچ بارندگی در جزیره اتفاق نمی افتد. در فصل زمستان و بعلاوه در فصل بهار، در نواحی مرتفع و کوهستانی جزیره، برف می بارد. در منطقه ها ساحلی و کم ارتفاع، اندازه بارش باران به 500 تا 600 میلی متر در سال می رسد. در تابستان های طولانی و خشک، منظره ها نیمه خشک را زیاد خواهید دید. در نواحی داخلی، دامنه های سرسبز، بیشتر دیده می شود.

در فصل زمستان از ماه دسامبر تا اواسط مارس، دمای هوا معمولا ملایم است ولی گاهی وزش باد باعث می شود که سرمای هوا را بیشتر حس کنید. کرت نسبت به سایر جزایر یونان، کمتر در معرض هوای سرد واقع شده است ولی گاهی دمای هوا در شب به صفر درجه سانتیگراد هم می رسد. در فصل زمستان، گاهی امواج هوای نامساعد، بر آب وهوا تاثیر می گذارد و باعث وزش باد و بارندگی می شود. به همین علت، تابش آفتاب، دائمی نیست. در مقابل، در فصل تابستان معمولا همواره آفتابی است به خصوص در ماه مه هم روزهای آفتابی بسیار زیاد است.

در فصل تابستان، جبهه های هوای گرم از سمت آفریقا، کرت را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که دمای هوا در منطقه ها ساحلی به 35 درجه و در نواحی داخلی به 40 درجه برسد.

دمای دریا معمولا به اندازه کافی گرم هست و برای شنا از جولای تا سپتامبر مناسب است. در ماه های ژوئن و اکتبر، سردتر می شود ولی همچنان قابل تحمل است و می توانید به راحتی شنا کنید.

برترین زمان برای سفر

برای اینکه از تک تک لحظات سفر خود لذت ببرید، باید زمان سفرتان را به درستی انتخاب کنید. انتخاب زمان سفر، به هدف شما از سفر بستگی دارد و جاذبه هایی که می خواهید سر بزنید. مثلا اگر اهل سرگرمیات ساحلی هستید باید شرایط هوا را به دقت مورد آنالیز قرار دهید.

اگر دوست دارید جاذبه های تاریخی را ببینید بهتر است در زمانی که این جاذبه ها خلوت تر هستند، سفر کنید. در ادامه، برترین زمان سفر به هراکلیون را با توجه به اهداف سفر به تفکیک آنالیز می کنیم.

برترین زمان برای سفر از نظر آب وهوا و فرصت برای شنا

گرم ترین فصل سال در کرت بین اواخر ماه مه و اوایل اکتبر است زمانی که هوا کاملا آفتابی و گرم است و دمای هوا برای شنا کردن بسیار مناسب است. دمای هوا در تمام طول تابستان بالا است و در ماه آگوست و اوایل سپتامبر به گرم ترین حالت خود می رسد. از آنجایی که معمولا بیشتر گردشگران به خاطر سرگرمیات ساحلی به کرت می فرایند، این زمان ماه های مه و اکتبر برترین زمان برای سفر است.

برترین زمان سفر برای بازدید از جاذبه ها

اگر برای بازدید از جاذبه های متعدد کرت از جمله جاذبه های تاریخی و شرکت در تورهای غذایی به هراکلیون سفر می کنید، احتیاجی به آب وهوای گرم ندارید و همین که هوا ملایم و مطبوع باشد می توانید به بیشتر جاذبه ها سر بزنید. ماه های مارس، آوریل، مه، اکتبر و اوایل نوامبر برترین زمان سال برای گشت وگذار در جاذبه های شهر است. در این ماه ها، هوا هنوز سرد نشده و نسبتا گم است البته احتمال بارندگی وجود دارد و بد نیست که لباس گرم همراه خود ببرید. شهری مثل هراکلیون، شهری نسبتا پرجمعیت است و در سراسر سال، فعال و پرجنب وجوش است.

برترین زمان سفر برای صرفه جویی در هزینه ها

سفر کردن در فصل های خلوت سال، معایب و مزایا خاص خود را دارد ولی اگر صرفه جویی در هزینه های سفر برایتان الویت دارد می توانید ماه های آوریل، مه و اکتبر را برای سفر به جزیره کرت انتخاب کنید. در این ماه ها، هتل ها در مقرون به صرفه ترین نرخ خود قرار دارند و نسبت به فصل تابستان بسیار مقرون به صرفه تر هستند. البته هزینه های دیگر مثل حمل ونقل عمومی و هزینه غذا و نوشیدنی زیاد در این فصل ها تغییر نمی نماید. اگر دنبال آب وهوای خوب و هتل مقرون به صرفه هستید، اواخر مه، اوایل ژوئن و اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر را برای سفر انتخاب کنید.

فصل شلوغ گردشگری در کرت

در جزیره کرت از جولای تا اوایل سپتامبر، فصل شلوغ گردشگری است. در این فصل، هوا گرم و آفتابی است و گردشگران زیادی به شهرهای جزیره سفر می نمایند. قیمت ها در بالاترین اندازه خود قرار دارند. دمای آب دریا به بیشترین اندازه خود می رسد و برای شنا کردن، ایده آل است. تعداد پروازها و فرابرها بیشتر است. اگر می خواهید برای لذت بردن از حال هوای پرشور وهیجان شب های هراکلیون لذت ببرید، این فصل، برترین زمان برای سفر است.

فصل معمولی یا شولدر سیزن: ماه های مه، ژوئن، سپتامبر و اوایل اکتبر، شولدر سیزن در جزیره کرت است. آب وهوای مساعد، روزهای گرم و آفتابی از ویژگی های این فصل است ولی شهر، جنب وجوش و هیجان تابستان را ندارد. گردشگران را در گوشه و کنار شهر می بینید ولی شهر زیاد شلوغ نیست. تقریبا بیشتر فروشگاه ها و رستوران ها و سایر خدمات، باز هستند ولی برخی از آنها یا به کلی تعطیل هستند یا زودتر از سایر ایام، تعطیل می نمایند. دمای آب دریا شاید زیاد برای شنا کردن در ماه های مه و اکتبر مناسب نباشد.

فصل خلوت گردشگری

فصل خلوت گردشگری در کرت از اواخر اکتبر تا آوریل ادامه دارد. این فصل یعنی زمستان آب وهوای سرد و آسمان ابری و گاهی بارندگی دارد. شهر بزرگی مثل هراکلیون در زمستان هم تعطیل نمی شود و زندگی در آن جریان دارد ولی شور و هیجان شب های تابستان را نخواهید دید. پروازها و حرکت فرابرها محدودتر می شود.

هزینه های سفر

هزینه اقامت در هاستل

هزینه اقامت در خوابگاه هاستل ها شبی 10 تا 25 یورو است. در فصل پاییز و زمستان، قیمت هاستل ها کمتر است و خلوت تر هستند. فقط تعداد کمی از هاستل ها، اتاق خصوصی ندارند.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه

اتاق های هتل های دو ستاره را می توانید با پرداخت شبی 25 یورو رزرو کنید. اتاق هایی با این قیمت امکاناتی مثل حمام اختصاصی، یخچال کوچک، دستگاه های تهویه مطبوع، تلویزیون و بسیاری از آنها صبحانه رایگان دارند. در فصل تابستان این هزینه بیشتر می شود به خصوص در ماه های جولای و آگوست. جایگزین مناسبی که برای هتل وجود دارد، پیدا کردن مکانی برای کرایه در سایت Airbnb است. در این سایت، اتاق های اشتراکی شبی 10 یورو و یک آپارتمان کامل شبی 40 یورو هزینه دارند.

میانگین هزینه غذا

در رستوران هایی که سرویس میز دارند، یک وعده غذا همراه با نوشیدنی، در حدود 20 یورو هزینه دارد. هزینه هر وعده غذا در رستوران های لوکس، 30 یورو می شود. اگر می خواهید هزینه خورد و خوراکتان را کاهش دهید، ساندویچ یونانی یا همان جایرو بخورید. این غذا حدود 3 یورو هزینه دارد و غذایی کامل و سیرنماینده است. اگر خودتان آشپزی می کنید، هزینه خرید مواد غذایی مورد احتیاج برای یک هفته بین 35 تا 45 یورو می شود. این مواد غذایی شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اصلی غذایی است.

هزینه حمل و نقل عمومی

سیستم اتوبوس شهری در کرت بسیار مقرون به صرفه است. در شهرهای اصلی هزینه هر جهت که با اتوبوس طی کنید، 1/8 یورو است. سرویس فرابر برای سفر به جزایر دیگر وجود دارد. تاکسی یکی از وسایل حمل ونقل عمومی گران در کرت است و کرایه آن، شب ها بیشتر هم می شود. برترین روش برای سفر به گوشه و کنار کرت، کرایه کردن خودرو است. هزینه کرایه خودرو متغیر است ولی حدودا روزی 30 یورو می شود.

میانگین هزینه روزانه پیشنهادی: 40 تا 50 یورو

این هزینه پیشنهادی در شرایطی است که صرفه جویی کنید یعنی در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید، بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل ونقل عمومی بهره ببرید. با به کار بستن نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم می توانید هزینه های سفرتان را از این اندازه هم کاهش دهید.

صرفه جویی در هزینه ها

سفر در فصل خلوت سال

این نکته را برای سفر به همه مقصدهای گردشگری جهان می توانید مد نظر داشته باشید. سفر در فصل خلوت سال، معایب خود را دارد ولی بزرگترین مزیت آن، کاهش هزینه های سفر است. آگوست، گران ترین زمان برای سفر به کرت است .در فصل خلوت سال هزینه پروازها و اماکن اقامتی، به کمترین اندازه خود می رسد.

غذای مقرون به صرفه بخورید

جایرو یک نوع غذای یونانی سریع و در واقع نوعی ساندویچ است که آن را در نان پیتا می پیچند. جایرو و سایر اسنک های خیابانی، مقرون به صرفه ترین غذاهایی هستند که می توانید در یونان نوش جان کنید. با کمتر از 10 یورو در روز می توانید این غذاهای مقرون به صرفه را خریداری کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

فرابرهای شبانه را رزو کنید

برای سفر بین جزیره ها با استفاده از فرابر، شب را انتخاب کنید. فرابرهای شبانه نصف قیمت هستند. علاوه بر اینکه در هزینه فرابر صرفه جویی می کنید، هزینه اقامتگاه تان هم یک شب، کمتر می شود.

فرابرها را زودتر رزرو کنید

اگر فرابرهای مورد نظرتان را از حداقل دو ماه قبل رزرو کنید، می توانید تا 25 درصد در هزینه های حمل و نقل عمومی بین جزیره ها، صرفه جویی کنید.

کوچ سرفینگ را تجربه کنید

اگر از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید، می توانید در سایت کوچ سرفینگ، یک میزبان برای خود پیدا کنید. با انجام این کار، نه تنها جایی برای اقامت دارید، بلکه یک راهنمای محلی در کنار خود خواهید داشت که برترین جاذبه های شهر، برترین رستوران ها و عالی ترین کافه ها و گردشگاه ها را به شما معرفی می نماید.

جاذبه های گردشگری

هراکلیون، بزرگترین شهر و بندر جزیره کرت، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در یونان است. به خصوص در فصل تابستان که گردشگران زیادی از سراسر جهان به شوق لذت بردن در گردشگاه های ساحلی و تماشای آثار باستانی، به هراکلیون سفر می نمایند.

گردشگران خارجی هراکلیون معمولا شیفته سایت های باستان شناسی و زیبایی طبیعی این شهر می شوند. اهالی مهمان نواز، غذاهای لذیذ و فضای متفاوتی که بر هراکلیون حاکم است، از دیگر دلایلی است که سبب جلب توجه گردشگران به این شهر شده است.

در ادامه، تعدادی از مهم ترین دیدنی های هراکلیون را معرفی می کنیم که در طول سفر به این شهر، باید زمانی را برای بازدید از آنها در نظر بگیرید.

شهر قدیمی

هراکلیون در اطراف دریا شکل گرفته و گسترده شده است. هنوز هم منطقه ها قدیمی شهر، در ساحل قرار دارند و مهم ترین نقطه شهر قدیمی هراکلیون، قلعه کولس است که یک قلعه قرن شانزدهمی است. این قلعه را ونیزی ها ساخته اند.

می توانید از سطوح شیب دار این قلعه بالا بروید و منظرههای زیبایی از شهر را نظاره کنید. از آن بالا، انبارهای قدیمی، گذرگاه های طاقداری که در آنها ونیزی ها کشتی های خود را تعمیر می کردند و گردشگاه های شلوغ ساحلی قابل مشاهده است. در کنار گردشگاه ها، ده ها غذاخوری ساحلی وجود دارد. شهر قدیمی، با مجموعه ای از دیوارهای دفاعی احاطه شده است که البته بخش هایی از این دیوارهای قدیمی، ویران شده است. فضای داخلی آن پر از خیابان های باریک مخصوص عابر پیاده است که در اطراف آن خانه های مجلل قدیمی، کلیساها و بوتیک ها نهاده شده اند. میدان های سرسبز با فواره ها و آبنماهای دیدنی و کافه های شلوغ و مجذوب نماینده، از دیگر دیدنی های شهر قدیمی هراکلیون است.

کاخ کنوسوس (Palace of Knossos)

کاخ و مجموعه تاریخی کنوسوس بزرگترین سایت باستانی کرت است. این مجموعه به خوبی حفظ و نگهداری شده و در 5 کیلومتری از جنوب شرقی هراکلیون واقع شده است و به وسیله اتوبوس های عمومی، قابل دسترس است. این کاخ بزرگ و باشکوه، دارای 4 بخش اصلی است که در اطراف یک محوطه بزرگ مرکزی نهاده شده اند. این مکان جایی برای برگزاری رویدادهای مختلف، محل زندگی، انبار و... بوده و دارای تزیینات مجلل و یک سیستم زه کشی و آب رسانی پیچیده است. با وجود اینکه حفاری ها نشان می دهد که 2 هزار سال پیش، کاخی در این محل قرار داشته است، قدمت کاخ فعلی به 1450 سال پیش از میلاد برمی شود. البته در اوایل قرن بیستم، عملیات بازسازی این مجموعه اجرا شده است و بسیاری از دیوارنگاره های آن بازسازی و بازسازی شده است و نسخه های اصلی در موزه باستان شناسی هراکلیون نگهداری می شود.

موزه باستان شناسی هراکلیون

در موزه باستان شناسی هراکلیون، دیوارنگاره های 3500 ساله از مجموعه تاریخی کنوسوس نگهداری می شود. قدمت تعدادی از آثار به نمایش عایدیه در این موزه به 1600 سال قبل از میلاد مسیح برمی شود. انواع ظروف سفالی از دوران پیش از میلاد در این موزه نگهداری می شود. ساختمان اصلی موزه در سال 2006 بازسازی شده است. علاوه بر نمایشگاه اصلی، دارای نمایشگاه های موقتی است که در آنها یافته های باستان شناسی از گوشه و کنار جزیره به نمایش درمی آید. آثار موزه به ترتیب زمان، در کنار هم نهاده شده اند و توضیحات کاملی به زبان های یونانی و انگلیسی دارند. این موزه که در سطح جهان، جزو برترین موزه های باستان شناسی است، مهم ترین جاذبه گردشگری هراکلیون است و در بخش شرقی شهر قدیم هراکلیون واقع شده است.

موزه تاریخ کرت (Historical Museum of Crete)

تاریخ جزیره کرت، پیچیده و در عین حال بسیار شگفت انگیز است. افراد زیادی از ملیت های گوناگون در طول تاریخ بر کرت تسلط یافته اند. موزه تاریخ کرت، 1700 سال از تاریخ این جزیره را پوشش می دهد؛ از اوایل مسیحیت تا دوران مدرن. اشیای نمادین و مذهبی، حکاکی روی سنگ، منسوجات، لباس های سنتی از دوران های گوناگون تاریخی در کرت و... تنها گوشه ای از آثار و دیدنی های به نمایش عایدیه در این موزه است. همه اشیای قدیمی به دقت حفظ و نگهداری شده اند و در شرایط خوبی هستند. یک باغ و کافه آرام در این مجموعه واقع شده است. کافه در یک عمارت قدیمی واقع شده است.

آکواریوم کرت

آکواریوم کرت، یک آکواریوم بزرگ و مدرن است که به وسیله آن می توانید جهانی زیر آب های مدیترانه را از نزدیک ببینید. سر زدن به این آکواریوم یک سرگرمی مجذوب نماینده و فراموش نشدنی هم برای بچه ها و هم برای بزرگترها است. این آکواریوم دارای 32 محفظه بزرگ شیشه ای است که در آنها انواع موجودات دریایی از اسب های دریایی ریز تا کوسه های شکارچی نگهداری می شوند. لابستر، ستاره دریایی، لاک پشت و اختاپوس و انواع موجودات دیگر در محیطی زیبا در پس زمینه ای از صخره و خزه نگهداری می شوند.

کلیسای سنت کاترین

موزه سنت کاترین که با نام کلیسای سنت کاترین نیز شناخته می شود، در شمال شرقی کلیسای جامع سنت میناس، در شهر هراکلیون واقع شده است. بنای این موزه در قرن 16 میلادی و با الهام از معماری ونیزی ساخته شده است. از سال 1967 تا به امروز، مجموعه ای از اشیای مذهبی بیزانس در موزه سنت کاترین در معرض نمایش قرار داده شده است. این اشیا شامل پوشاک سنتی، دست نوشته های قدیمی و نقاشی های دیواری است که قدمتی طولانی دارند و گوشه ای از تاریخ و فرهنگ مرت را به نمایش می گذارند.

کاخ Phaestos

مجموعه تاریخی، Phaestos یکی دیگر از مجموعه های باستانی و شگفت انگیز کرت است. بسیاری از گردشگران این مجموعه تاریخی و باستانی را به سایت باستان شناسی کنوسوس ترجیح می دهند چون بازسازی نشده و حال وهوا و فضای اصلی خود را حفظ نموده است. آنچه که امروز می بینید، بقایای یک کاخ بزرگ است که 1600 سال پیش از میلاد ساخته شده است. این مجموعه در اطراف یک محوطه بزرگ واقع شده است که در دامنه های تپه ای واقع شده و مشرف به دریا است. منظره بسیار زیبایی از اینجا قابل مشاهده است و در تابستان نسیم خنک و مطبوعی می زود. این منطقه تاریخی در سال 1400 پیش از میلاد متروکه شده است درست هم زمان با سایت کنوسوس. باستان شناسان هنوز دنبال توضیحی برای متروکه شدن این شهرهای باستانی هستند. این منطقه در 62 کیلومتری جنوب هراکلیون واقع شده است.

کلیسای جامع سنت میناس (Saint Minas)

کلیسای جامع سنت میناس یکی از دیدنی ترین جاذبه های هراکلیون است. معماری به نام توماس موسیس آن را طراحی نموده است و در سال 1862 ساخته شده است. این کلیسا یکی از بزرگترین و زیباترین کلیساهای کل یونان است. در مجاورت این کلیسای جامع یک کلیسای دیگر و میدانی زیبا واقع شده است که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

کلیسای سنت تیتوس

کلیسای سنت تیتوس در خیابان Avgoustou بیست وپنجم واقع شده است و یکی از مهم ترین بناهای نمادین و جاذبه های دیدنی شهر هراکلیون است. سابقه این کلیسا به سال 961 برمی شود زمانی که فردی به نام Nikiforos Fokas عرب ها را از کرت بیرون کرد و یک بار دیگر این جزیره تحت سلطه امپراتوری بیزانس نهاده شد. کلیسای Agios Titos در آن موقع ساخته شد تا سنت های مسیحیت ارتدکس را حفظ کند. در قرن های آینده، این کلیسا نمادی از هراکلیون بود و در زمان تسلط ترک ها بر کرت، به مسجد تبدیل شد. امروزه در نزدیکی کلیسا میدانی به نام Agios Titos واقع شده است که اطراف آن را کافه های مجذوب نمایندهی احاطه نموده است.

موزه تاریخ طبیعی کرت

موزه تاریخی طبیعی کرت در سال 1981 پایه گذاری شد. این موزه، جزو برترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در هراکلیون است. موزه تاریخی طبیعی کرت، جوایز متعددی را از آن خود نموده است و برترین جا برای آشنایی با پوشش گیاهی و جانوری منطقه مدیترانه و کوشش برای حفظ و معرفی گونه های مختلف است. اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید و دوست دارید شگفتی های طبیعت کرت را بشناسید، بدون شک باید برای بازدید از این موزه دیدنی برنامه ریزی کنید. از دوشنبه تا آدینه از ساعت 9 صبح تا 8 شب و شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 8 شب برای سر زدن به این موزه فرصت دارید.

ساحل کارتروس (Karteros)

جاذبه های گردشگری کرت به موزه، سایت های باستان شناسی و آثار تاریخی محدود نمی شود و بخش زیادی از آن را سواحل زیبا و سرگرمیات ساحلی تشکیل می دهد. بیشتر سواحل خوب و وسیع جزیره دور از مرکز شهر هراکلیون قرار دارند ولی ساحل کارتروس جزو سواحل خوب جزیره است که فاصله کمی تا هراکلیون دارد. این ساحل در 8 کیلومتری شرق هراکلیون واقع شده و دارای تخت های مخصوص ساحل و کافه های ساحلی است که معمولا مورد توجه جوانان قرار می گیرد.

رژیم غذایی

بعد از سرگرمیات طولانی و لذت بخش در سواحل زیبای کرت و گشت وگذار در سایت های باستان شناسی، حتما گرسنه خواهید شد. غذا خوردن یکی از لذت های خاص سفر به خصوص در سفرهای خارجی است.

یونان هم کشوری است که به داشتن غذاهای لذیذ مشهور است و به خصوص در سال های اخیر، تورهای غذایی زیادی در سراسر جزایر یونان برپا می شود و گردشگری غذایی به یکی از مهم ترین منابع عایدی در یونان تبدیل شده است. تنوع رژیم غذایی در کرت و غذاهای لذیذ و خوش طعم و عطر یونانی، حتما مورد توجه شما قرار می گیرد به خصوص که رژیم غذایی و غذاهای محلی این منطقه، با ذائقه ما تناسب دارد و حتی بسیاری از غذاهای یونانی را ممکن است در وطن خودتان امتحان نموده باشید یا شبیه آن را در رژیم غذایی خود گنجانده باشید. در ادامه با چند غذای محلی کرت آشنا می شویم که در طول سفر به هراکلیون می توانید امتحان کنید و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.

غذاهای کرتی، عطر و طعم خاصی دارند و با برترین و تازه ترین مواد محلی تهیه می شوند. ترکیب این مواد غذایی، عطر و طعم بی نظیری دارد که نباید از دست بدهید. انواع غذاهای گیاهی، گوشتی و حتی دریایی در رژیم غذایی این منطقه وجود دارد. در سفر به کرت حتما این غذاها را امتحان کنید:

Ntákos

این غذای یک غذای سنتی کرتی است که با نوعی نان جو تهیه می شود. روی این نان، گوجه و پنیر خامه ای کرتی می گذارند و با روغن زیتون، زیتون، آویشن و ریحان و نمک، آن را طعم دار می نمایند. این غذا، یک غذای سریع و راحت است و از نظر ارزش غذایی نیز، یک غذای کامل محسوب می شود.

Chaniotiko Bouréki

این غذا در واقع نوعی پای است که با سیب زمینی و کدو تهیه می شود. ماده اصلی تهیه این غذا عبارت است از کدو، سیب زمینی، نوعی پنیر محلی که همه این مواد را داخل لایه ای از خمیر مخصوص قرار می دهند. فرصت امتحان کردن این غذای لذیذ را که معمولا به عنوان یک غذای تابستانی تهیه می شود، از دست ندهید.

Chochlioí Boumpouristoí

حلزون که در زبان محلی به آن choclioi می گویند، یکی از غذاهای محبوب در رژیم غذایی کرت است. این غذای سنتی با یک نوشیدنی خاص محلی همراه می شود. برای تهیه آن حلزون را در آرد می غلتانند و در روغن زیتون سرخ می نمایند. برای طعم دادن به آن از رزماری و سرکه استفاده می نمایند. اگر از علاقه مندان به غذای دریایی هستید، این غذا را از دست ندهید.

Tsigariastó

این غذای سنتی در منطقه ها غربی کرت رواج دارد و غذایی بسیار محبوب و لذیذ است. ماده اصلی برای تهیه این غذا، گوشت بره یا بز است که در روغن زیتون پخته می شود. برای تهیه آن از مرغوب ترین گوشت ها استفاده می شود و آن را روی حرارت ملایم برای مدتی طولانی می پزند. در زمان های دور از گوشت شکار و گوشت یکی از حیوانات محلی استفاده می کردند که این گونه در حال حاضر جزو گونه های حفاظت شده است و به علت نهاده شدن در معرض خطر انقراض، شکار آن ممنوع است.

Gamopílafo

این غذای سنتی را در زمان های قدیم برای مراسم عروسی تهیه می کردند. برای تهیه این غذا، برنج را با آب و عصاره گوشت می پزند. عصاره گوشت را با پختن گوشت بره یا مرغ تهیه می نمایند. این غذا را با کره و لیمو طعم دار می نمایند. همراه با برنج، گوشت آب پز سرو می نمایند که با نمک و فلفل و لیمو طعم دار می شود. نتیجه این دستور ساده، یک غذای بسیار لذیذ است که عطر و طعم خود را مدیون کیفیت گوشت است.

سپیداج با طعم رازیانه و زیتون

این غذای دریایی یکی از سنتی ترین غذاهای کرت است. معمولا آن را در فصل برداشت رازیانه تهیه می نمایند در فصلی که در منطقه ها حومه کرت، عطر بی نظیر رازیانه همه جا می پیچد. ترکیب این نوع غذای دریایی با رازیانه، ترکیبی متفاوت با عطر و طعمی خاص است که اگر از علاقه مندان به غذای دریایی باشید، هرگز نباید آن را از دست بدهید. همراه با این غذا، زیتون سرو می نمایند که طعم خاصی به غذا می دهد و کامل نماینده آن است.

Kaltsoúnia

این دسر یکی از دسرهای رایج در کرت است که معمولا بعد از هر غذا سرو می شود. در سراسر جزیره کرت می توانید این دسر را با دستورهای مختلف و فیلینگ های متفاوت پیدا کنید. به خصوص در جشن های خاص محلی، این دسر حتما جایگاه ویژه ای در میزهای مهمانی دارد. برای تهیه آن از نوعی پنیر محلی و عسل آویشن استفاده می نمایند. یک مدل از آن را با پنیر مخصوص و انواع سبزیجات معطر پر می نمایند و معمولا با عسل و دارچین سرو می نمایند.

Marathópita

این غذا نوعی پای لذیذ است که آن را با کمی روغن و در ماهیتابه می پزند. این غذای سنتی کرت، در سراسر این جزیره به راحتی پیدا می شود. معمولا برای طعم دادن به آن از رازیانه تازه استفاده می نمایند که عطر خاصی به این غذا می دهد. اسفناج، ترشک درشت که نوعی سبزی محلی است و پیازچه از دیگر موادی است که به این پای اضافه می نمایند.

پنیر کرتی

به نظر می رسد که هر دهکده در کرت، پنیر اختصاصی خود را دارد. این پنیرهای متنوع را معمولا با شیر بز یا گوسفند تهیه می نمایند یا از ترکیب آن استفاده می نمایند. هر پنیر، تنوع خاص خود را دارد و منطقه ها گوناگون، با دستورهای متفاوتی تهیه می شود. برخی از آنها بافت سفت تری دارند. این پنیرها در زمان تازگی طعم شیرین دارند و هر چه کهنه تر می شوند، عطر طعم خاص و واقعی خود را پیدا می نمایند. انواع پنیرهای نرم تر و خامه ای نیز تهیه می شود که معمولا آن را تازه می خورند. یکی از مشهورترین پنیرهای کرتی که در تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، پنیر myzithra است که طعمی لذیذ و فراموش نشدنی دارد.

پای Sfakia

این غذا یک نوع پای لذیذ است که در منطقه ها جنوبی کرت رواج دارد ولی این روزها تقریبا همه جای جزیره پیدا می شود. در نگاه اول، این غذا شبیه پنکیک به نظر می رسد ولی این غذا فراتر از آرد مواد دیگری مثل روغن زیتون هم دارد. تنوع این غذا بسیار قابل توجه است و با مواد مختلفی تهیه می شود از جمله نوعی پنیر به نام myzithra که یکی از پنیرهای محلی کرت است. این پای را در نهایت با اندازهی روغن زیتون سرخ می نمایند.

منبع: کجارو / planetware.com / theculturetrip.com / nomadicmatt.com / creti.co / justglobetrotting.com / bbcgoodfood.com
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1424

به "تور ارزان یونان: راهنمای سفر به هراکلیون، یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: راهنمای سفر به هراکلیون، یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید