آشنایی با ساحل کنیالتی آنتالیا یکی از اصلی ترین سواحل آنتالیا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل کنیالتی : در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی یکی از سواحل لوکس آنتالیا به نام کنیالتی ( Konyaaltı Beach) که جزء یکی از دو ساحل معروف آنتالیا می باشد که در ادامه بیشتر به معرفی آن می پردازیم .

آشنایی با ساحل کنیالتی آنتالیا یکی از اصلی ترین سواحل آنتالیا

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Plajı) یکی از دو سواحل اصلی شهر ساحلی آنتالیا ترکیه می باشد و دیگر ساحل معروف آنتالیا به نام لارا می باشد. این ساحل در سمت غربی شهر واقع شده است و در فاصله 7 کیلومتری از صخره ها تا کوه های بیدگلرالی قرار گرفته است.

آنتالیا که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و گردشگری کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) قرار گرفته است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.

آنتالیا داردی حدود 400 ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

هتل ها و اقامتگاه های کنیالتی آن قدر زیاد و با کیفیت هستند که به مقصد گردشگران تبدیل شده و افراد زیادی به سوی کنیالتی می فرایند که فقط در هتل ها اقامت کرده و از امکانات رفاهی آن ها استفاده نمایند، حتی گاهی دیده می شود که گردشگر ها در تمام طول سفرشان از این اقامتگاه های لوکس و جذاب خارج نمی شوند

دلیل انتخاب ساحل کنیالتی آنتالیا ؟

  • این ساحل یکی از زیباترین و معروف ترین سواحل کشور ترکیه است.
  • با مراجعه به این ساحل می توانید از انواع و اقسام تفریحات و بازی های ساحلی بهره مند شده و لذت ببرید.
  • کنیالتی ساحلی بسیار تمیز و درخشان است و امکانات رفاهی خوبی دارد.
  • ورود به این ساحل کاملا رایگان می باشد.

معرفی ساحل کنیالتی آنتالیا konyaalti beach

شهر آنتالیا مرکز گردشگری کشور ترکیه محسوب می شود و امروزه نام و آوازه ای دنیای یافته است، در این شهر ساحلی همه چیز برای خدمت رسانی به گردشگران مهیاست و هر کس با هر توان اقتصادی می تواند از تفریحات گوناگون این دیار استفاده نماید، آنتالیا به طور کلی 400 ساحل دارد که هر یک از آن ها حقیقتا جذاب و زیبا هستند.

مرکز شهر آنتالیا بی شباهت به استانبول نیست با تفاوت این که ساختمان های تاریخی کمی در آن دیده می شود اما از لحاظ وفور مراکز خرید دست کمی از استانبول ندارد، با این حال گردشگران با هدف خرید و یا دیدن جاذبه های تاریخی به آنتالیا نمی فرایند؛ بیشتر مسافران آنتالیا در جستجوی آرامش سواحل و لذت بردن از دریا و استراحت هستند.

سمت غربی شهر آنتالیا همجوار با دریای زیبای مدیترانه است به همین دلیل محیط خوبی را برای هواداران تفریحات ساحلی فراهم کرده، همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم یکی از ساحل های مهم آنتالیا کنیالتی نام دارد، این ساحل بسیار مشهور است و همین نکته باعث شده بتوانید از هر نقطه ای از شهر به راحتی به آن دسترسی داشته باشید، انواع و اقسام وسایل نقلیه از جمله اتوبوس، تراموا، موتورهای اجاره ای و تاکسی در دسترس هستند تا گردشگر ها با فراغ بال به ساحل فوق العاده کنیالتی برسند.

طول این ساحل تقریبا 3 کیلومتر است و در بین مردمان محلی ترک با نام پلاژ کنیالتی شناخته می شود و به دلیل این که با مرکز شهر فاصله زیادی ندارد و از ساحل معروف لارا هم به شهر نزدیکتر می باشد، شهرنشینان محلی آخر هفته ها به کنیالتی مراجعه می نمایند تا ساعاتی را آرام گیرند و به تفریحات ساحلی مشغول شوند.

ساحل کنیالتی رستوران ها و مراکز تفریحی، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه و جایگاه های آفتاب و… دارد و با مراجعه به آن می توانید روی شن های داغ و صخره های ساحل قدم بزنید و از لمس نسیم لذت ببرید…

ساعاتی آرام را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید حتی این امکان برای مراجعین وجود دارد که بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای در ساحل به شادی و نشاط بپردازند… جایگاه آفتاب اجاره کرده و در آرامش تمام به خواندن کتاب و مجله مشغول شوند. حتی اگر با فرزندانتان به کنیالتی بروید باز هم می توانید در نهایت آسایش استراحت کنید زیرا اینجا برای خردسالان هم بسیار جذاب است و بدون شک آن ها مشغول بازی و سرگرمی خواهند شد.

پیش از ورود به ادامه مطلب باید بگوییم که با توجه به عظیمی ساحل کنیالتی و تعداد بسیار هتل ها، رستوران ها و کافه های ساحل، نمی توان به تمامی آن ها پرداخت و در این مطلب تنها به تعدادی از محبوب و مشهورترین آن ها پرداخته ایم. نکته دیگر هم آن که نمی توان برای تفریحات آبی هزینه ای معین ارائه داد چرا که با توجه به عظیمی و تعداد زیاد مراکزی که این تفریحات را در اختیار شما قرار می دهند، معین کردن هزینه ای ثابت برای تفریحات آبی ساحل کنیالتی کاری غیرممکن است.

تفریح در ساحل کنیالتی آنتالیا

مطمئنا تفریحات ساحلی و استفاده از سواحل درخشان دریای مدیترانه مهم ترین علتی است که افراد مختلف از شهرها و کشورهای گوناگون به سوی آنتالیا و بخصوص ساحل کنیالتی می فرایند. نکته مهمی که در این ساحل باید به آن توجه کنید این است که اغلب هتل ها و اقامتگاه های این ناحیه تفریحات متنوع ساحلی را در اختیار میهمانانشان قرار می دهند اما این نکته باعث نمی شود که افرادی که در هتل ها ساکن نیستند اجازه تفریح و گردش در ساحل کنیالتی را نداشته باشند، اگر هتلی که در آن اقامت می کنید در جوار ساحل کنیالتی نیست باز هم می توانید از تفریحات عمومی این ساحل لذت ببرید.

ساحل کنیالتی به مناظر و کوه های اطراف، چشم انداز خوبی دارد و مناظر زیبایی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد که یادآور طبیعت فوق العاده کشور ترکیه است. در تابستان اگر این ساحل را برای تفریح انتخاب کنید افراد زیادی را خواهید دید که لب آب نشسته و انگشتان پاهایشان را به آب می زنند یا در حال عکاسی از منظره زیبای ساحل هستند زیرا اینجا یکی از معدود سواحل آنتالیاست که نمای کوه، درختان سرسبز و دریای آبی مدیترانه را به صورت یکجا دارد.

بستنی فروشی ها و دست فروشانی هم در ساحل کنیالتی حضور دارند که خوراکی های خوشمزه ای را در اختیارتان قرار خواهند داد که لذت سفرتان را دو چندان می نماید.

*نکته مهم

پیش از تفریح و شنا در این ساحل باید بدانید: هر گاه که آب برای شنا پاکیزه و مناسب باشد پرچمی آبی رنگ در ساحل برافراشته می شود که این موضوع را به حضار اطلاع می دهد و اگر پرچم آبی وجود نداشت به این معناست که شنا و تفریحات آبی در این ساحل خطرناک است، به عبارتی دیگر دلیل وجود پرچم آبی در سواحل آنتالیا به این معنی است که این ساحل در حال حاضر کاملا مطابق با معیارهای نظارت بر ایمنی و پاکیزگی سواحل در اتحادیه اروپاست.

در ادامه بعضی از این فعالیت های هیجانی را معرفی و آنالیز می کنیم.

الف) جاهای دیدنی ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی آن قدر زیبا و چشم نواز است که حتی اگر روزهای متوالی در آن قدم بزنید باز هم جذابیت هایی خواهد داشت که شما را دلزده نخواهد کرد. اما گذشته از قدم زدن بر روی شن های نرم ساحل و تماشای برخورد موج ها با صخره های زیبا، تفرجگاه هایی هم در کنیالتی وجود دارند که بر جذابیت های این ساحل افزوده اند، در این بخش با بهترین جاذبه ها و تفریحگاه های کنیالتی بیشتر آشنا می شویم.

1- آکواریوم آنتالیا

یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر آنتالیا آکواریوم عظیم آن است که با میلیون ها آبزی پذیرای علاقمندان می باشد، این آکواریوم زیبا و منحصر به فرد در ساحل شگفت انگیز کنیالتی قرار گرفته است. این آکواریوم دارای 40 آکواریوم کوچکتر موضوعی و عظیمترین تونل آبی دنیا است، این تونل 131 متر طول و 3 متر عرض دارد و با استقبال خوبی از سوی گردشگران روبرو شده است.

قیمت بلیت:

85 دلار معادل حدودا 340 هزار تومان

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنیالتی، محله آراپسیو، بلوار دوملوپنار.

.Address: Dumlu Pınar Bulvarı Arapsuyu Mahallesi No :502 Konyaaltı, 07200, Turkey

2- شهربازی اکتور آنتالیا Aktur

از سال 1997 میلادی شهربازی اکتور در آنتالیا شروع به کار کرده است، این شهربازی دارای 40 وسیله مهیج و سرگرم نماینده است و باغی دارد که در آن 300 خانواده به راحتی می توانند پیک نیک نمایند و به تفریح بپردازند. در حال حاضر بخش های زیادی به شهربازی اکتور اضافه گشته و انواع و اقسام بازی های کامپیوتری نیز در آن برای نوجوانان مهیا شده است.

هزینه بلیت:

40 لیر معادل حدودا 40 هزار تومان

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنیالتی، بلوار آتاتورک، محله عرپسویو.

.Address: Arapsuyu Mh., Atatürk Blv. No:12, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkye

3- تفریحات آبی در ساحل کنیالتی

قسمت زیادی از ساحل کنیالتی صخره ای است اما با این حال باز هم امکان تفریحات ساحلی در این مکان مهیاست. تفریحات ساحلی در کنیالتی اغلب وابسته به هتل ها هستند و آن ها انواع و اقسام تفریحات آبی و ساحلی را در اختیار میهمانانشان قرار می دهند اما اگر در این هتل ها ساکن نیستید باز هم نگران نباشید، شما هم می توانید از تفریحات ساحلی این ناحیه بهره مند شوید و از سرگرمی هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم استفاده نمایید:

شنا

حمام آفتاب

قایق سواری

پیاده روی روی شن های درخشان ساحل

ماهیگیری

ب) شکم گردی در ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل کنیالتی همه چیز را برای تفریح و گردش گردشگر ها با هم دارد؛ این ساحل زیبا رستوران ها و سفره خانه هایی زیادی دارد که می توانید به آن ها مراجعه کرده و غذا و خوراکی های خوشمزه ای را تهیه نمایید و یا به همراه عزیزانتان فنجانی چای نوش جان کنید.

در این قسمت با هم بیشتر با رستوران و کافه های معروف ساحل کنیالتی آشنا می شویم، البته توجه داشته باشید اگر در هتل های این منطقه اقامت داشته باشید نیازی به استفاده از این رستوران ها نیست اما شاید علاقمند باشید از این مراکز نوشیدنی و یا خوراکی سبک خریداری نمایید.

1- رستوران لارا بالیک Lara Balık

در این رستوران می توانید غذاهای دریایی را میل کنید، این رستوران از ماهی هایی در غذاهایش استفاده می نماید که به صورت روزانه از دریای مدیترانه صید می شوند. محیط رستوران لارا بالیک نیز بسیار زیباست و میهمانان می توانند در فضای آزاد و محوطه خارجی نیز به صرف غذا و نوشیدنی بپردازند. از نکات خوب دیگر درباره این مکان مناسب بودن آن برای بچه ها است، غذاهای مخصوص آن ها و جایگاه کودک نیز در رستوران لارا بالیک وجود دارد.

سطح قیمت:

متوسط

آدرس: آنتالیا، کنیالتی، میدان کنت، محله کنیالتی، ساحل کنیالتی.

.Address: Arapsuyu Mahallesi, Konyaaltı Caddesi, Kent Meydanı, Konyaaltı, Antalya

2- یونجه مانگالیوی Yonca Et Mangal Evi

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید در رستوران ها حتما وعده ای کامل نوش جان کنید این مکان را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید انواع و اقسام کباب های ترکی را از این رستوران تهیه کرده و نوش جان نمایید.

سطح قیمت:

متوسط

ساعات کار:

11:00- 22:00

آدرس: آنتالیا، کنیالتی، بلوار آتاتورک، محله اورتمنولر.

.Address: Öğretmenevleri Mahallesi, Atatürk Bulvarı, No 152, Konyaaltı, Antalya

3- کافه یلو تاکسی کنیالتی Big Yellow Taxi Konyaalti

اگر در کنیالتی اقامت ندارید اما علاقمندید از زیبایی های این ساحل بهره ببرید پیشنهاد ما به شما رفتن به کافه یلو تاکسی یا تاکسی زرد کنیالتی است، با مراجعه به این مکان می توانید انواع نوشیدنی های خوش طعم محلی و غربی را امتحان کنید.

سطح قیمت:

ارزان

ساعات کار:

10:00- 22:00

آدرس: آنتالیا، کنیالتی، بلوار آکدنیز، گوروسو.

.Address: Gürsü mah. Akdeniz bul. No 184 Konyaalti 07050 Antalya, Konyaalti, Antalya

هتل های ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی به نسبت ساحل لارا کمی صخره ای تر است و پوشش گیاهی انبوه تری هم دارد به همین دلیل هتل های این ناحیه کمی با ساحل فاصله دارند و تنها چند اقامتگاه در فاصله کمی از آب ها مدیترانه قرار گرفته اند. ما در اینجا به معرفی بعضی از هتل های موجود در کنیالتی می پردازیم و در آینده به صورت اختصاصی همه اقامتگاه های آنتالیا را معرفی خواهیم کرد:

1- هتل ریکسوس Rixos Downtown Antalya :

این هتل شاهکاری 5 ستاره در قلب کنیالتی است، اگر در آن اقامت کنید تنها با 4 دقیقه پیاده روی به دریای مدیترانه خواهید رسید. چشم انداز فوق العاده ساحل، کوه ها و باغات زیبای اطراف این هتل آن را شبیه به تفرجگاهی رویایی کرده است. هتل ریکسوس امکانات بسیار خوبی دارد از جمله زمین های ورزشی، استخر، سالن مدرن بدنسازی، باغ و محوطه زیبا و…

حدود هزینه:

اقامت یک شب برای 2 نفر 126 دلار (معادل 500 هزار تومان)

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنیالتی، بلوار ساکیب سابانسی.

.Address: Sakip Sabanci Bulvari Konyaalti Plaji, 07050 Antalya, Turkey

2- رامادا پلازا Ramada plaza :

هتل رامادا پیلازا نیز یکی از بهترین اقامتگاه های ساحل کنیالتی می باشد. رامادا تنها 700 متر با منطقه تاریخی کالجی فاصله دارد و می توانید هم از سواحل لذت برده و هم از دیدنی های تاریخی منطقه بهره ببرید. دسترسی رامادا پلازا بسیار خوب است و ایستگاه اتوبوس دقیقا رو به روی آن واقع شده و با موزه معروف آنتالیا نیز تنها 10 دقیقه پیاده فاصله دارد. از امکانات این مجتمع رفاهی نیز می توان به استخر، اینترنت رایگان، پارکینگ، چندین رستوران و … اشاره کرد.

حدود قیمت:

یک شب اقامت برای 2 نفر 71 دلار (معادل حدودا 285 هزار تومان)

آدرس: ترکیه، آنتالیا، فیوزی کیاری.

.Address: Genclik Mah. Fevzi Cakmak Cad. No:22, 07100 Antalya, Turkey

3- هتل اس یو و آکوآلند Hotel SU & Aqualand

از این هتل 5 ستاره لوکس تا ساحل تنها 2 دقیقه پیاده زمان ضروری است و همانطور که از نام هتل نیز معین می باشد این هتل دارای یک پارک آبی بسیار خوب و با کیفیت و وسایل بازی هیجان انگیز است، این هتل آن قدر وسیع می باشد که تنها پارک آبی آن 11500 متر مربع مساحت دارد. از دیگر امکانات هتل اس یو می توان به آب گرم و جکوزی، حمام ترکی، اینترنت رایگان، پارکینگ و … اشاره کرد.

حدود هزینه:

هزینه یک شب اقامت برای 2 نفر 61 دلار (معادل 245 هزار تومان).

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنیالتی، بلوار دوملوپینار.

.Address: Dumlupinar Bulvari Konyaalti Korulugu Yani, 07980 Antalya, Turkye

بهترین فصل سفر به آنتالیا

یکی از مهم ترین نکاتی که باید درباره سفر به آنتالیا و گردش در سواحلش در نظر داشته باشید آب و هواست، اگر این نکته را فراموش کنید گرما و سرمای شدید مانع لذت بردن شما از سفرتان خواهد شد به همین علت در این قسمت بهترین زمان های سفر به آنتالیا و ساحل کنیالتی را آنالیز می کنیم:

بهار: اغلب سالها اوایل بهار هنوز هوا در آنتالیا سرد است و بادهای خنک ممکن است برایتان آزاردهنده باشد اما اواخر این فصل برای سفر مناسب می باشد.

تابستان: تابستان بهترین زمان سفر است، به همین دلیل هم اغلب هتل های آنتالیا گران تر می شوند اما آب و هوا در این شهر بسیار مناسب می شود.

پاییز: پاییز هم برای سفر به آنتالیا خوب است اما هرچه به ماه های پایانی آن نزدیک می شویم هوا سرد شده و بادهای خنک می وزد و شب ها نیز سرد می شود.

زمستان: اگر ارزان بودن هتل ها برای شما در اولویت باشد زمستان برای سفرتان بهترین فصل است زیرا اقامتگاه ها اغلب تخفیف های خوبی در این فصل دارند اما از نظر آب و هوایی زمستان برای سفر به آنتالیا و استفاده از تفریحات ساحلی آن اصلا مناسب نیست.

آدرس ساحل کنیالتی

در شهر آنتالیا انواع و اقسام وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس، تراموا و موتورهای کرایه ای وجود دارند که برای گشت و گذار در شهر می توانید از آنها استفاده نمایید. اما از یاد نبرید که برای استفاده از اتوبوس و تراموا باید حتما استانبول کارت یا کارت بلیت داشته باشید که چیزی شبیه به کارت های مترو و اتوبوس در ایران است اما آن ها را باید از سوپرمارکت های معتبر و یا آژانس های مسافرتی و ایستگاه های مترو تهیه نمایید.

اتوبوس:

بهترین راه رسیدن به ساحل کنیالتی استفاده از اتوبوس است زیرا سیستم اتوبوسرانی در آنتالیا بسیار کارآمد می باشد و رانندگان نیز یاری شایانی به گردشگران می نمایند تا مسیرهایشان را بیابند، به جرات می توان گفت که اتوبوس برای سفر به هر محله ای از این شهر وجود دارد. اتوبوس های ترکیه هم بسیار پیشرفته و راحت هستند. اتوبوس شماره 600 مسافران را از رو به روی ایستگاه های متروی مرکز شهر به سوی کنیالتی می برد اما اگر جای دیگری هم بودید و قصد رفتن به کنیالتی را داشتید اصلا نگران نباشید شماره اتوبوس ها و مقاصدشان را می توانید از این چند راه به دست آورید:

مطالعه تابلوی راهنمای کنار ایستگاه اتوبوس

خواندن شماره اتوبوس ها و تابلوهای متحرک روی اتوبوس ها

سوال از مردمان ترک

استفاده از برنامه گوگل مپ

تاکسی:

از هر نقطه ای در آنتالیا امکان تاکسی دریافت وجود دارد اما تاکسی در این شهر جزو وسایل نقلیه گران است و پیشنهاد نمی کنیم که زیاد از آن بهره ببرید، از یاد نبرید که هزینه تاکسی ها را باید به صورت نقد با واحد پول لیر یا دلار پرداخت نمایید.

در آخر باید بدانید که ساحل کنیالتی در سمت غربی آنتالیا در فاصله 7 کیلومتری از کوه های بیدالاری (Beydağları) قرار گرفته است،

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنیالتی، محله کوسکاواگی، ساحل کنیالتی.

.Address: Konyaaltı Beach, Kuşkavağı Mahallesi, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 467

به "آشنایی با ساحل کنیالتی آنتالیا یکی از اصلی ترین سواحل آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ساحل کنیالتی آنتالیا یکی از اصلی ترین سواحل آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید