شیرینی برنجی را با این روش در خانه بپزید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، شیرینی برنجی یکی شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های غربی کشور (مخصوصا کرمانشاه) است.

شیرینی برنجی را با این روش در خانه بپزید

مواد لازم

500 گرم آرد برنج خیلی نرم

250 گرم روغن جامد

200 گرم پودر قند

2 عدد تخم مرغ (سفیده ها و زرده ها را جدا کنید)

1 ق م پودر زنجبیل

به مقدار لازم وانیل

مواد لازم برای رنگ

1 عدد سفیده تخم مرغ

75 گرم پودرقند(برای رنگ)

به مقدار لازم رنگ خوراکی مایع

1. پودر قند، روغن و زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط نموده و آن قدر بزنید تا مایه ای کاملا نرم و یکدست حاصل گردد. سپس سفیده ها را با همزن به مقدار ای بزنید تا پف نموده و به اصطلاح فرم بگیرد. پس از آن سفیده ها را به مخلوط پودر قند اضافه کنید.

2. آرد برنج را همراه با زنجبیل و وانیل به مخلوط فوق کم کم اضافه نموده و هم بزنید تا خمیری نرم به دست آید. سپس خمیر حاصل را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و 24 ساعت کناری بگذارید تا خمیر به اصطلاح استراحت کند.

3. روی سطحی صاف مانند سینی یا سطح کابینت پیشخوان آشپزخانه کمی آرد بریزید و خمیر را با وردنه باز کنید تا قطر آن نیم سانتی متر گردد. حالا آغاز به قالب زدن کنید.

4. روی سطح سینی فر را با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید و خمیرهای قالب زده را روی سینی روکش شده با کاغذ بچینید و مدت 15 تا 20 دقیقه با دمای 250 درجه سانتی گراد حرارت دهید. توجه داشته باشید که باید روی شیرینی ها کاملا پخته گردد، سپس آغاز به تزئین کنید.

5. یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب با هم زن بزنید تا پف کند سپس به آن کم کم پودر قند اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. حالا می توانید رویه رنگی شیرینی که مرنگ نام دارد را با استفاده از رنگهای خوراکی مایع به رنگ دلخواه درآورده و با فرم و شکل مورد نظر از طریق قلم مو روی شیرینی ها بمالید. یکساعت به شیرینی ها دست نزنید تا مرنگ خشک گردد. حالا شیرینی آماده خوردن است.

از کجا بخریم؟

رنگ های مخصوص خوراکی را از فروشگاه های لوازم قنادی و شیرینی پزی تهیه کنید.

فوت وفن

فر را از نیم ساعت قبل روشن کنید تا گرم گردد.

یه جور دیگه

اگر می خواهید شیرینی برنجی تان چند رنگ باشد، می توانید خمیر را به چند خمیرقسمت تقسیم نموده و هر قسمت را با پودر کاکائو، زعفران آب شده یا رنگ خوراکی، رنگ نموده و سپس قالب بزنید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1750

به "شیرینی برنجی را با این روش در خانه بپزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی برنجی را با این روش در خانه بپزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید