دسرها و شیرینی های معروف کشور قطر

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، شیرینی های معروف قطر را می توان یکی از اصلی ترین شاخصه ها و مجذوب کنندهیت های کشور قطر دانست. اگر علاقه مند به شیرینی جات و دسرهای هیجان انگیز و مجذوب کننده هستید، حتماً باید نگاهی به فهرست شیرینی های معروف قطر بیندازید و بعد خواهید دید که چطور شیرینی های قطری به شیرینی های مورد علاقه شما تبدیل خواهند شد!

دسرها و شیرینی های معروف کشور قطر

در واقع کشور قطر در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری و پر رفت و آمد جهان تبدیل شده است و با آغاز بازی های جام جهانی نیز فضاهای مختلفی برای گردشگران تعبیه شده تا بتوانند هم با فرهنگ مردمان قطر آشنا شوند و هم بتوانند از جاذبه های این کشور تماشا نمایند و لذت ببرند. از گذشته تا کنون، قطر پیشرفت های بسیاری نموده است و به علت محبوبیت بین گردشگران با فرهنگ مردمان سایر کشورها سازگار شده است. فرهنگ غذایی و آشپزی قطر از این قاعده مستثنا نبوده و در طول دوران تحولاتی را تجربه نموده است.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی شیرینی ها و دسرهای معروف قطر که بعضی از آن ها اصالتاً قطری هستند و بعضی دیگر از سایر کشورها به منوی غذایی قطری ها نفوذ نموده اند بپردازیم. اگر می خواهید با خوش طعم ترین دسرها و شیرینی­ های عربی آشنا شوید، پیشنهاد می دهیم این مطلب خبرنگاران را از دست ندهید!

آشنایی با برترین شیرینی های معروف قطر

اغلب غذاهای قطری در بین اعراب حاشیه خلیج فارس از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. این کشور در کنار جاذبه های تماشای خاص، دارای منوی غذایی و دسرهای مجذوب کننده بسیاری می باشد. شیرینی ها و دسرهای معروف قطر در جهان شناخته شده هستند و بسیاری از آن ها با ذائقه ایرانی ها سازگار هستند. همراه خبرنگاران باشید تا با شیرینی های معروف قطر آشنا شویم و نحوه پخت و تهیه هر یک از آن ها آنالیز کنیم.

لقمات | Luqaimat

لقمات یکی از دسرهای معروف قطر است که بیشتر در ماه رمضان پخته می شود. لقمـات بسیار شبیه بامیه است و اگر بامیه دوست دارید حتماً عاشق این شیرینی خواهید شد. ترکیباتی که در تهیه لقمات به کار می رود به ترتیب آرد، شیر، کره، زعفران و شکر می باشد و در نهایت به شکل توپ های کوچک و توپر پخته می شود. خمیر به دست آمده از ترکیب مواد در یک ظرف پر از شهد شیرینی قرار داده می شود و سپس توپ های به دست آمده در روغن سرخ می شوند. درون لقمات معمولاً نرم و لایه بیرون آن نسبتاً ترد می باشد.

در تهیه این شیرینی معمولاً از عسل و شکر استفاده می شود، بنابراین بسیار شیرین است و بنابراین با چای می تواند یک ترکیب خوش طعم باشد.

ام علی | Umm Ali

در کشورهای عربی مانند امارات و قطر هیچ جشنی نیست که در آن نتوانید دسر ام علی را نبینید! در واقع ام علی یکی از ساده ترین و محبوب ترین دسرهای معروف قطر است که می توانید در همه نقاط این کشور آن را پیدا کنید و میل نمایید. در ترکیبات ام علی از کشمش، میوه های خشک، خمیر، بادام و … استفاده می شود و ترکیبی که در نهایت به دست می آید بسیار شیرین است. از ام علی معمولاً در مراسم ها و اعیادی مانند عید فطر برای پذیرایی استفاده می شود و اصالت آن به کشور مصر بر می شود. با این حال به عنوان یکی از شیرینی های معروف قطر و سایر کشورهای عربی شناخته می شود.

باقلوا | Baklava

اگرچه باقلوا اصالتاً یک ریشه عثمانی و ترکیه ای دارد اما به عنوان یکی از شیرینی های معروف قطر هم شناخته می شود. البته باقلوا در سراسر خاورمیانه یک دسر محبوب است، با این حال روش پخت کشورهای مختلف کمی با یکدیگر تفاوت دارد از همین رو باعث شده تا هر کشور به نوعی باقلواهای مخصوص به خود را داشته باشد. در باقلوای قطری از لایه های شیرینی فیلو استفاده می شود، که این لایه ها با مغز فندق و بادام پر می شوند و در پایان

بر روی همه مواد شهد شیرینی ریخته می شود.

عیش السرایا | Esh Asaraya

عیش السریا یکی از شیرینی های معروف قطر به شمار می آید که پخت بسیار آسانی دارد و اصالت آن قطری است. این دسر خوش طعم شبیه به کیک است و از موادی مانند مغزهای مختلف، شیر، نان، شکر، گلاب و خامه تهیه می شود. قطعاً دسر عیش السریا به علت داشتن زعفران و گلاب می تواند به یکی از محبوب ترین دسرهای قطری برای ایرانیان تبدیل شود. هرچند این دسر در بین همه کشورهای خاورمیانه از محبوبیت بسیاری برخوردار است. در تهیه این دسر مایع به دست آمده از ترکیبات مختلف، بر روی نان تست ریخته می شود و سپس می توانید آن را همراه با چای و نوشیدنی صرف نمایید.

باسبوسا | BASBOUSA

یکی از دسرهای سنتی و پرطرفدار عربی، باسبوسا است که بیشتر بعد از جشن ها و ضیافت ها به عنوان دسر سرو می شود. باسبوسا چیزی شبیه به کیک است و طعمی شیرین و لذیذ دارد. در این شیرینی محبوب هم مانند بسیاری از دسرهای عربی از مغزها مختلف استفاده می شود و پس از آنکه با آرد سمولینا و پودر نارگیل پخته شد روی آن یک شهد بسیار شیرین و غلیظ ریخته می شود و سپس آماده میل کردن خواهد بود. برترین راه برای صرف این شیرینی، در کنار قهوه و چای است و می توانید آن را در بسیاری از رستوران های دوحه و قطر پیدا کنید. کیک های باسبوسا در انواع مختلفی با گلاب و زعفران آماده می شوند و شاخصه اصلی همه آن ها عطر دلشیم و طعم بی نظیر آن ها می باشد.

کونفه | Kunefe

اگر یک بار کونفه قطری را امتحان کنید بدون شک عاشق آن ها خواهید شد! کونفه از شیرینی های معروف قطر به شمار می رود و در بسیاری از رستوران های این کشور به عنوان دسر سرو می شوند. اگرچه اصالت کنوفه نیز به ترکیه و عثمانی بر می شود اما طعم بی نظیر آن باعث شده تا در بین اعراب نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار شود. در ترکیب کونفه از یک لایه رشته ای و برشته شده به همراه پنیر شیر بز استفاده می شود و نوع خمیری که در آن به کار برده می شود خمیری به شکل رشته های سوپ با نام کاتایفی یا رشته کاتایف است. این شیرینی با زعفران پخته می شود و در نهایت آن را با میزان زیادی پودر پسته تزیین می نمایند.

خانفروش | Khanfaroosh

اگر می خواهید طعم اصیل شیرینی های قطر را بچشید، پیشنهاد می کنیم یک بار شیرینی خانفروش را امتحان کنید. شیرینی خانفروش بر خلاف بسیاری از شیرینی های قطری از طعم لطیف و کم شیرینی برخوردار است و در ترکیب با چای می تواند بسیار لذت بخش شود.

شیرینی خانفروش که با نام خنفروش نیز شناخته می شود از ترکیباتی مانند شکر، مایه خمیر، آرد، تخم مرغ، دارچین، زعفران و گلاب پخته می شود و در نهایت روی آن را با پودر قند یا عسل تزئین می نمایند.

خانفروش یکی از شیرینی های معروف قطر است که بیشتر در ماه رمضان و در سفره افطار سرو می شود. بعلاوه ناگفته نماند که جنوبی های ایران نیز شیرینی خانفروش را به روش خود می پزند که بسیار لذت بخش و خوش طعم است.

مهلبیه | Muhallabia

مهلبیـه یکی از دسرهای محبوب قطری است که در بین بسیاری از اعراب شناخته شده می باشد. مهلبیه از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به پودینگ دارد و در ترکیب آن از موادی مانند شیر خامه ای، گلاب و هل استفاده می شود و در نهایت هم با میوه های خشک تزیین شده و برای سرو آماده می شود. بعلاوه اغلب کشورهای عربی این شیرینی را در دسته بندی و به صورت آماده هم ارائه می دهند که به عنوان یک وعده عصرگاهی می تواند ایده آل باشد. مهلبیه یک دسر عربی ترکی است که طعمی مانند فرنی دارد.

  • معروف ترین شیرینی های قطری کدم اند؟

معروف ترین دسرها و شیرینی های عربی که در قطر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، عبارت اند از:

  1. کنوفه
  2. ام علی
  3. پودینگ برنج
  4. حلوات الجبن
  5. باسبوسا
  6. باقلوا
  • معروف ترین دسر قطری چیست؟

باقلوا و باسبوسا معروف ترین دسرهایی هستند که در قطر می توانید امتحان کنید و تقریباً در تمام نانوایی های می توانید آن ها را پیدا کنید.

  • طرز تهیه لقمات به چه صورت است؟

لقمات از محبوب ترین دسرهای قطر به شمار می رود که مانند بسیاری از دسرها و شیرینی های قطری شیرین و لذیذ می باشد. در تهیه این دسر از ترکیبات زیر استفاده می شود :

  • 2 فنجان آرد
  • 1 ½ قاشق چای خوری مخمر
  • 1 ½ قاشـق چای خوری روغن زیتون
  • 1 ½ قاشق چای خوری آرد برنج
  • 1 ½ قاشـق چای خوری ماست
  • 1 ½ قاشق چای خوری شکر کاستور
  • ½ قاشـق چای خوری نمک
  • 1⅓ فنجان آب، در دمای اتاق

نتیجه گیری

شیرینی ها و دسرهای قطری یکی از مجذوب کنندهیت های این کشور به شمار می آیند. بسیاری از دسرهایی که در فهرست بالا معرفی کردیم در بین گردشگران ایرانی محبوب هستند و بنابراین اگر علاقه مند به آشنایی با فرهنگ غذایی و آشپزی قطر دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً دسرهای معرفی شده را امتحان نمایید. بعلاوه اگر می خواهید با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان کشورهای مختلف بیشتر آشنا شوید، این فرصت را دارید تا در سایت خبرنگاران مطالب متنوعی را در این زمینه مطالعه نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1609

به "دسرها و شیرینی های معروف کشور قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسرها و شیرینی های معروف کشور قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید