بایدهای بهداشتی مصرف میوه های تابستانی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، در حال حاضر در جهان محصولات کشاورزی و موادغذایی به صورت ارگانیک پرورش داده می شوند. محصولات ارگانیک در خاک طبیعی پرورش می یابند و کود شیمیایی و سم به آنها زده نمی گردد حتی آبی که برای آبیاری آن استفاده می گردد، بدون

بایدهای بهداشتی مصرف میوه های تابستانی

نویسنده: دکتر ربابه شیخ الاسلام*

در حال حاضر در جهان محصولات کشاورزی و موادغذایی به صورت ارگانیک پرورش داده می شوند. محصولات ارگانیک در خاک طبیعی پرورش می یابند و کود شیمیایی و سم به آنها زده نمی گردد حتی آبی که برای آبیاری آن استفاده می گردد، بدون آلودگی است. محصولاتی که به این روش پرورش می یابند کاملا طبیعی یا ارگانیک هستند. برای اولین بار، حدود 100 سال پیش، زنی در اروپا در مزرعه ا ش فقط محصولات طبیعی کاشت.

پس از آن به مرور زمان همه افراد با این محصولات آشنا شدند و هم اکنون دستورالعمل خاصی برای فراوری و حمایت از آنها در جهان وجود دارد. متاسفانه در ایران هنوز در خصوص این محصولات اطلاع رسانی نشده اما در بعضی منطقه ها مانند استهبان، انجیری که فراوری می گردد از نوع ارگانیک است و در بعضی منطقه ها انارها هم طبیعی هستند.

محصولات ارگانیک گران ترند و بسیار اهمیت دارد که بتوانیم محصولات طبیعی را بشناسیم. هم اکنون بعد از تایید مراجع ذی صلاح، به مزارعی که میوه های طبیعی فراوری می نمایند، مجوز داده می گردد تا محصولاتشان شناسایی گردد. حتما میوه های بسیار براق و زیبایی که ظاهر بسیار شکیلی دارند، در میوه فروشی ها دیده اید.

این میوه ها یا به روش دستکاری ژنتیکی یا از طریق سم های مختلف به این شکل درآمده اند و طبیعی نیستند. طعم آنها هم خوب نیست و ممکن است تغییر نموده باشد. اگر یادتان باشد، میوه های قدیم، بزرگ و براق نبود ولی طعم بسیار خوبی داشت.

اگر می خواهید میوه سالمی را انتخاب کنید در پی ظاهر زیبای آن نباشید، اتفاقا میوه های پیچ وتاب خورده با ظاهر طبیعی، سالم تر هستند. برای اینکه در میوه هایی که مصرف می کنید، آلودگی وجود نداشته باشد، حتما آنها را ضدعفونی کنید. میوه های تابستانی مانند زردآلو و گیلاس را بهتر است مدتی بگذارید در آب بمانند و بعد آنها را ضدعفونی کنید.

از آنجا که ممکن است به جامانده سموم در محصولات کشاورزی باقی بماند و بعلاوه به علت عدم اطلاع از نحوه سم پاشی، پوست بعضی میوه ها مانند سیب و خیار را بکنید و بعد آنها را مصرف کنید.

پی نوشت ها:

* متخصص اپیدمیولوژی تغذیه

منبع:هفته نامه سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1298

به "بایدهای بهداشتی مصرف میوه های تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدهای بهداشتی مصرف میوه های تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید