طرز تهیه سوپ ماست

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سوپ ماست از خانواده سوپ های ترکیه ای ست که به ایران و دیگر منطقه ها هم راه پیدا نموده است. این سوپ خوشمزه که برای بیماری ها یکی از برترین درمان هاست، برای مواقع دیگری همانند مهمانی ها و مناسبات مهم هم سرو می گردد. پس از تماشا مواد اولیه و طرز تهیه سوپ ماست خواهید فهمید که این سوپ فوق العاده تا چه مقدار برای بدن و سلامتی ما مفید است و از چه ترکیب غنی ای بهره می برد.

طرز تهیه سوپ ماست

از این سوپ قطعا می توانید به عنوان پیش غذا بهره ببرید اما اگر خیلی حوصله پختن غذای اصلی یا چند غذای مختلف را ندارید، طرز تهیه سوپ ماست می تواند با همراهی یک نان مثل سنگک یا بربری، یک وعده غذایی سالم و ساده برای شما باشد. برویم که مواد اولیه و دستور پخت سوپ ماست را یاد بگیریم.

مواد لازم برای سوپ ماست (4 نفره - 120 دقیقه)

  • نصف 1 لیوان ماست پرچرب
  • 1 عدد سینه مرغ کامل
  • 2 قاشق غذاخوری آرد
  • نصف لیوان جو پرک
  • 2 عدد تربچه خردشده
  • 1 عدد سیب زمینی میانه
  • 2 عدد هویج میانه
  • 3 تا 4 عدد قارچ
  • 1 قاشق چای خوری شوید خشک
  • نمک، ادویه، فلفل به میزان لازم

توجه داشته باشید که برای آماده کردن این مواد دو ساعت احتیاج دارید، به همین دلیل بهتر است که فرآیند درست کردن سوپ را چند ساعتی قبل از وعده مورد نظر آغاز کنید. طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه ما به شکل زیر است.

طرز تهیه سوپ ماست

دستور پخت سوپ ماست شامل 6 مرحله زیر است:

  1. قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای و هویج را به شکل نگینی خرد کنید. سپس آن ها را در یک ظرف جداگانه کنار بگذارید.
  2. هویج خردشده، جو پرک و سینه مرغ را در یک قابلمه بریزید، به قابلمه آب اضافه کنید و بگذارید این ترکیب بپزد.
  3. پس از این که این مواد کمی پخت، قارچ، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، نمک، ادویه و فلفل خود را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد خوب بپزند.
  4. پس از پخته شدن مواد، سینه مرغ را بردارید و آن را به صورت ریش ریش یا نگینی خردشده دربیاورید. پس از این کار، دوباره مرغ را به ترکیب برگردانید.
  5. قابلمه جدیدی روی گاز بگذارید و در آن، ماست و آرد را به خوبی مخلوط کنید. فلفل، کمی نمک و شوید خشک را هم به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط را هم بزنید.
  6. پس از این که ماست به خوبی ترکیب شد، مواد قابلمه دیگر را (در صورت کامل پخته شدن) به ترکیب ماست اضافه کنید و پس از مخلوط کردن آن، قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. پس از 20 دقیقه، مواد به خوبی قوام می گیرند.

سوپ ماست شما آماده است! نوش جان شما و خانواده شما!

توجه داشته باشید که این دستور پخت سوپ ماست با این مواد، برای 4 نفر مناسب است. اگر می خواهید برای مهمانی یا یک جمعیت این سوپ را درست کنید، با توجه به تعداد نفرات حاضر، نسبت مواد را به دست آوردید.

یکی از مواردی که در طرز تهیه سوپ ماست باید به آن توجه داشته باشید، نوع سبزی ای است که می خواهید با آن سوپ را تزئین کنید. سوپ ماست و گشنیز یکی از آن ترکیبات پرطرفدار است. گشنیز را هم می توانید به ترکیب مایع سوپ اضافه کنید و هم به عنوان تزئین از آن بهره ببرید. طرز تهیه سوپ ماست و گشنیز همان دستورالعمل بالا را شامل می گردد، با این تفاوت که در خود گشنیز هم دارد.

2 فوت و فن مهم در طرز تهیه سوپ ماست

در طرز تهیه این سوپ نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها کیفیت سوپ را معین می نماید. برای این که سوپ شما خوشمزه گردد حتما به این نکات و فوت وفن ها توجه کنید.

1. ماست

استفاده از ماستی که پرچرب باشد، در جاافتادن، قوام گرفتن و طرز تهیه سوپ ماست نقش مهمی دارد. ماست، همان طور که از نام سوپ پیداست، اصلی ترین ماده در دستور پخت سوپ ماست است. توجه داشته باشید که پایه این سوپ را درست انتخاب کنید. اگر در رژیم خاصی به سر نمی برید، حتما چرب ترین ماستی را که در اختیار دارید، برای سوپ خود انتخاب کنید.

از آن جایی که در دستور پخت سوپ ماست از روغن خاصی استفاده ننموده ایم، چرب بودن ماست، هم به جاافتادن، هم به خوش طعم ترشدن و هم به بافت بهتر سوپ یاری می نماید.

2. سینه مرغ

سینه مرغ در دستور پخت سوپ ماست معمولا با شیوه های مختلفی درست می گردد. مثلا بعضی عادت نموده اند سینه مرغ را پیش از ریختن در ماست سرخ نمایند. برای این که این سوپ انسجام خود را حفظ کند و سوپی سالم باقی بماند، از سرخ کردن مرغ صرف نظر کنید.

آب پزشدن مرغ و استفاده کردن از آب مرغ در چگونگی پخت سوپ تاثیر زیادی دارد. مخصوصا اگر بیمار هستید یا از آن دسته از افرادید که دوست دارند بافت سوپ یکدست باشد، مرغ را آب پز کنید و سپس آن را روی یک تخته با چاقویی تیز ریزریز کنید. یکی از فوت وفن ها در طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه، میزان تکه های مرغ و چگونگی ترکیب آن با سایر مواد است.

برای این که سوپ شما طعم ملموس تری بگیرد، می توانید در آب قابلمه دو حبه سیر یا روی خود مرغ کمی پودر سیر (به میزان 1 قاشق چای خوری) بریزید.

امیدواریم که از سوپ خود لذت ببرید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1539

به "طرز تهیه سوپ ماست" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه سوپ ماست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید