کرونا در ایران هزاران کارگر ساختمانی را بیکار کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ه دلیل افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های ساحتمانی متوقف شده و هزاران کارگر فصلی این صنعت که فقیر و دچار عسر و حرج هستند، کنج خانه بیکار نشسته اند.

کرونا در ایران هزاران کارگر ساختمانی را بیکار کرد

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مهدی خجسته، عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در مصاحبه با خبرنگار ایلنا، از رسیدگی نکردن مسئولان به شرایط معیشتی کارگران ساختمانی در زمان شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: به دلیل افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های ساختمانی متوقف شده و هزاران کارگر فصلی این صنعت که دچار عسر و حرج هستند، کنج خانه بیکار نشسته اند.

وی اضافه کرد: از دولت در خواست دارم که در قالب بسته های حمایتی (نقدی و اقلام خوراکی) از این قشر مستضعف حمایت کند و اجازه ندهد که آنها شب عید را با یخچال خالی و جیب بدون پول بگذرانند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، ادامه داد: در چند روزی که در نبود اطلاع رسانی و انفعال مسئولان، موج اول فراگیری ویروس کرونا وارد کشور شد، کارگران شاغل در صنعت ساختمان بدون استفاده از هیچ وسیله حفاظت فردی، مشغول به کار بودند.

وی اضافه کرد: بنابراین دولت باید در اسرع وقت از کارگران ساختمانی تست ابتلا به کرونا بگیرد و در صورت لزوم شرایط قرنطینه آنها را فراهم کند. متاسفانه، کارگران ساختمانی بیشتر از تمام گروه های شاغل جامعه در معرض حوادث شغلی و بیماری ها هسستند.

خجسته توضیح داد: این در حالی است که کارگران با ابتدایی ترین تجهیزات حفاظتی کار می نمایند و از آن بدتر کارفرمایان در مواقعی مانند شیوع بیماری ها، حتی ابتدایی ترین وسایل بهداشت فردی مانندِ ماسک، دستشکش، محلول ضدعفونی را در اختیار آنها نمی گذارند.

مسئول کمیته فرهنگی و ورزشی کارگران ساختمانی کشور، اضافه کرد: صنعت ساختمان یکی از سودده ترین فعالیت های مالی کشور است و امکان ندارد کسی که در آن سرمایه گذاری کند و ریالی ضرر دهد. با این وجود شاهد هستیم که غیرانسانی ترین نگاه ها به کارگران ساختمانی دوخته شده و مسئولان هم سکوت نموده اند.

مشاور امور کارگری نماینده لاهیجان و سیاهکل، دیلمان و پیرکوه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره با خطراتی که ویروس کرونا برای کارگران زن دارد، گفت: زنان کارگر، به خاطر شرایط بدنی و روحی در مقابل ویروس کرونا، بسیار آسیب پذیرتر از مردان هستند؛ درحالیکه در خانه نقش همسر و مادر را هم برعهده دارند و باید یک تنه خانه را هم اداره نمایند. از این رو از کارفرمایان می خواهم که برای آنها اجازه مرخصی، صادر نمایند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی، حفظ بهداشت کارگاه ها بر تمام کارفرمایان واجب است و در صورت کوتاهی، عواقب کار خود را باید بپذیرند و جوابگوی به خطر افتادن سلامت کارگران خود باشند. قطعا در ماه های آینده از این بحران رها می شویم و افرادی که امروز کوتاهی کردند را به جوابگویی وادار می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 225

به "کرونا در ایران هزاران کارگر ساختمانی را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در ایران هزاران کارگر ساختمانی را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید