کانادا: با بهت و وحشت نظاره گر خشونت پلیس و نا آرامی ها در آمریکا هستیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نخست وزیر کانادا گفت، مردم این کشور با بهت و وحشت اخباری که درخصوص ناآرامی ها و نژاد پرستی و خشونت پلیس از آمریکا بیرون می آید را نظاره گر هستند.

کانادا: با بهت و وحشت نظاره گر خشونت پلیس و نا آرامی ها در آمریکا هستیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا آدینه شب گفت کشورش با بهت و وحشت نظاره گر نا آرامی ها و خشونت پلیس در آمریکا است.

به نوشته روزنامه گاردین، ترودو در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از کانادایی های دارای پس زمینه [نژادی] مختلف نظاره گر هستند، همه کانادایی ها اخباری که از آمریکا بیرون می آیند با بهت و وحشت نظاره گر هستند.

نژادپرستی - نژادپرستی علیه سیاه پوستان یک واقعیت است. این مسئله ای در آمریکا است اما در کانادا نیز وجود دارد و افرادی را می شناسیم که هر روز مورد تبعیض سازمان یافته، تعصبات کور و نژادپرستی قرار می گیرند.

روز دوشنبه یک افسر پلیس فلوید 46 ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

از صبح چهارشنبه صدها شهروند آمریکایی در اعتراض به قتل جورج فلوید مقابل ساختمان اداره پلیس مینیاپولیس تجمع یافتند که تظاهرات آن ها با شلیک گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی از سوی مأموران به خشونت کشیده شد.

دست کم دو شهر عظیم دیگر آمریکا هم شامگاه چهارشنبه صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه پوست بوده است.

معترضان روز آدینه توانستند درب های ورودی ساختمان اداره پلیس این شهر را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

امروز (شنبه) نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 472

به "کانادا: با بهت و وحشت نظاره گر خشونت پلیس و نا آرامی ها در آمریکا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: با بهت و وحشت نظاره گر خشونت پلیس و نا آرامی ها در آمریکا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید