شهرهای ایرانی نشین کانادا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کانادا کشور پهناور، مدرن، پیشرفته و مهاجر پذیر، سالیانه پذیرای شمار زیادی از تازه واردین از نقاط مختلف جهان می باشد. حتما برایتان جالب است که بدانید چند درصد از جمعیت تازه واردین کانادا را ایرانیان تشکیل می دهند.

شهرهای ایرانی نشین کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ایرانیان از لحاظ تعداد تازه واردین و مهاجرین در رتبه چهارم جدول رتبه بندی مهاجران کانادا طی سال های 2011 تا 2019 قرار دارند. 4٪ از مهاجرین تازه وارد کانادا طی سال های 2011 تا 2019 را ایرانیان تشکیل داده اند.

حدود 22 درصد از جمعیت حال حاضر کانادایی ها را مهاجرین تشکیل می دهند. جمعیت مهاجرین همواره در این کشور رو به افزایش است و این افزایش با برنامه ریزی ها و سیاست های دولت کانادا امکان پذیر و عملی گشته است و همچنان نیز ادامه خواهد یافت. بر اساس پیش بینی محققان و صاحب نظران، تا سال 2036 بیش از 30٪ کل جمعیت کشور کانادا را مهاجرین تشکیل خواهند داد.

آمار منتشر شده نشان می دهد که استان انتاریو پر طرفدارترین استان برای مهاجرین محسوب می گردد و پس از آن نیز استان های غربی کانادا اعم از آلبرتا و ساسکاچوان توانسته اند تا مهاجرین زیادی را به خود جذب نمایند و بالاترین میزان تراکم مهاجرین را در این استان ها شاهد بوده ایم. حدود 22 درصد از کانادایی ها، خارج از این کشور به جهان آمده اند و همچنین 2 میلیون نفر از سال 2011 تا 2019 به کانادا مهاجرت نموده اند.

مونترال

مونترال شهر تحصیلی کانادا و ارزان قیمت از نظر هزینه زندگی. مناسب برای افراد زیر سی سال که تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا را دارند. نزدیک ترین شهر کبک ستی در کنار رودخانه سنت لورنس هست که فضای اروپایی سنتی و شبیه به پاریس دارد. البته اولین ساکنان کانادای امروز نیز از این منطقه آغاز نموده اند. هر دو شهر در کنار رودخانه ودارای بندر فعال اند. بیشتر افراد تمایل به زبان فرانسه دارند هرچند انگلیسی زبان ها کاملا راحت هستند.

دارای دانشگاه های خوب مانند : مک گیل، کونکوردیا دانشگاه مونترال هست. از نظر هزینه بسیار ارزان تر از تورنتو و ونکوور است. دولت کبک به مهاجرین بسیار یاری می نماید شما برای درس خواندن وام و بورس میگیرید البته اگر مقیم کانادا باشید. حضور تعداد زیادی دانشجو باعث رشد و پویایی شهر شده وبیزینس های مرتبط با آن از اجاره ملک به دانشجویان تا داشتن فست فود و ... پرسود است.

برای کار و زندگی در مونترال و یا استان کبک دانستن زبان فرانسه بسیار حیاتی است، مخصوصا اگر قصد دارید در شغل خود به بالاترین درجه برسید باید بتوانید فرانسه وانگلیسی را به راحتی صحبت کنید. البته مشاغل مهندسی کامپیوتر و ژنتیک با دانش زبان انگلیسی به راحتی در این استان مشغول به کار می شوند. سیستم حمل ونقل مونترال مدرن است. دولت کبک سرمایه گذاری زیادی روی سیستم حمل و نقل وبهسازی آن مخصوصا بعد از زمستان های سخت انجام می دهد. در مونترال هزینه بیمه درمان اگر درآمدتان زیر 24هزار دلار در سال باشد را دولت پرداخت می نماید.

ایرانی ها بیشتر در منطقه غربی مونترال ساکن اند. میانگین قیمت خانه بالاتر از پانصد هزار دلار کانادا است.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در مونترال

مونترال شهر جهانگردی در کانادا است. انواع فستیوال ها وجشنواره های مختلف در این شهر برای جهانگرد ها برگزار می گردد. جشنواره موسیقی و غذا در تابستان مونترال عالی است. هنر ومعماری را در همه جای این شهر میبینید.

محصولات کشاورزی مثل سیب و گندم و ... و صنعت برق آبی و هوافضا در مونترال عالی است. زمینهای کشاورزی و عالی با حجم بسیار زیادی از آب(سطح آب همواره بالاتر از نرم ارتفاع طبیعی است) به رونق بخش کشاورزی یاری نموده است. به دلیل این حجم از آب دولت توانسته نیروگاه های برق-آبی زیادی را فعال کند که بخش زیادی از برق نیویورک آمریکا را کبک تامین می نماید. کارخانه هواپیما سازی بومباردیر در این استان است.

تورنتو

تورنتو شهر تجاری در کانادا است و در همه جای آن انگلیسی وفارسی زبانان زیاد دیده می گردد. شهری مدرن و امروزی با سبک آمریکایی یعنی همراه با اتوبان های عظیم و مراکز صنعتی و شلوغ و پرجمعیت . امکان کاریابی در این شهر با دانستن دانش زبان انگلیسی ساده تر است. نسبت به مونترال از یاری هزینه تحصیلی کمتری در این شهر برخوردارید.

مالیات فروش در تورنتو 13% و مالیات بردرامد هم دودرصد کمتر از مونترال می باشد. میانگین قیمت خانه در تورنتو بالاتر از هفتصد هزار دلار کانادا است.

تورنتوبسیار گسترده و عظیم است و سیستم حمل ونقل عمومی آن به 4 قسمت عظیم تقسیم بندی شده است ومانند مونترال نمیتوانید با یک بلیط کل شهر را سفر کنید. حتما باید ماشین شخصی داشته باشید. از یک سر شهر تا قسمت دیگر شهر حداقل 3 ساعت است.

ایرانی های جدید در اطراف خیابان یانگ، نورث یورک و ریچموندهیل ساکن اند. آب و هوای آن به سردی مونترال نیست معمولا چند درجه از مونترال گرمتر است و از ونکوور سردتر است.

ونکوور

شهری مناسب سرمایه داران وزندگی لوکس و مفرح.البته نه با هزینه های سرسام آور. و west ونکور رو اکثرا ایرانی ها اشغال کردند.تعدادی ایرانی در coquitlam هم مستقر گرددند، West و north ونکور گران ترین مناطقه حومه ونکور هستند.

آب و هوا اصلا در ونکوور سرد نیست و شما زمستان سرد را نمیبینید .هوای آفتابی کمتری دارد و بیشتر وقت ها ابری است. مناظر بکر وساحلی کنار اقیانوس آرام، فراوان دارد. فاصله محل کار تا خانه مانند تورنتوزیاد نیست.

میانگین قیمت خانه بالاتر از یک میلیون دلار کانادا است. ونکوور به آمریکا نزدیک و مهاجرین ثروتمند آسیایی مانند چین و خاورمیانه در این شهر ساکن هستند. در ونکوور تراکم خانه ها بسیار زیاد است و آپارتمان ها بیش از حد به هم نزدیکند زیرا در ونکوور بیش از هر شهر کانادا، هرگونه توسعه توسط دریا و کوه ها محدود شده است. چینی ها با پول های فراوانی که وارد این شهر نموده اند قیمت ها را بسیار بالا برده اند.

این شهر دارای مکان های مجهزی برای ورزش ودوچرخه سواری است. دارای پایین ترین نرخ چاقی و سیگاری در کانادا است. از برج های بلند و شیشه ای شهر که فاصله بگیرید به کوه های بلند و قله های سربه فلک کشیده و پوشیده از برف می رسید. در شهر ونکوور، کمتر از سی دقیقه با ماشین از منطقه کوهستانی فاصله دارید. اهالی این شهر از دوستداران ورزش اسکی هستند. طبیعت اطراف شهر برای فعالیت های تفریحی جذابی مثل پیاده گردی در دل طبیعت، دوچرخه سواری کوهستان، گشت و گذار در مسیرهای جنگلی، قایق سواری و تفریحات ساحلی بسیار مناسب است.

در آمار منتشر شده، همه ساله ونکوور رتبه ای بالا را در بین دیگر کشورها دارد. یکی از دلایل آن تمیزی و به دور بودن از اضطراب برخلاف تورنتو است.

بندر ونکوور درامد بسیار بالایی را برای ساکنین و شهر در برداشته دارد و ونکوور هچنین خانه اصلی انواع مختلفی از صنایع مانند بیو تکنولوژی، سوخت های جایگزین و توسعه نرم افزار است. دانشگاه یو بی سی از رتبه بالایی در سطح آموزش برخوردار است.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 687

به "شهرهای ایرانی نشین کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای ایرانی نشین کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید