وزیرخارجه آلمان: تحریم ناقضان آتش بس در لیبی را در شورای امنیت پیگیری می کنیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر خارجه آلمان در نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزایر، خواهان تحریم طرف ناقض آتش بس لیبی در شورای امنیت سازمان ملل شد.

وزیرخارجه آلمان: تحریم ناقضان آتش بس در لیبی را در شورای امنیت پیگیری می کنیم

با تور قیمت مناسب آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امروز، پایتخت الجزائر میزبان نشست وزیران خارجه آلمان ، اقتصادی، مصر، سودان، چاد، نیجریه، الجزایر و تونس تحت عنوان نشست کشورهای همسایه لیبی است.

به اعلام شبکه خبری الحدث، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در نشست کشورهای همسایه لیبی گفت: ما شورای امنیت را به تحمیل تحریم ها علیه هر طرفی که آتش بس در لیبی را نقض نموده، ترغیب می کنیم.

محمد قنونو سخنگوی نیروی دولت وفاق ملی لیبی، دیروز دوم بهمن، از نقض آتش بس توسط نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر اطلاع داد و گفت: حفتر تا کنون فرودگاه بین المللی معیتیقه را با شش موشک گراد هدف قرار داده است که تهدیدی آشکار برای حمل ونقل هوایی و نقض جدید آتش بس است.

هایکو ماس اضافه نمود: همه کشورهای شرکت نماینده در این نشست، کوشش می نمایند تا بحران لیبی را حل و فصل نمایند. راه حل حل و فصل بحران این کشور سیاسی است و ما کوشش خواهیم کرد که از هر کشوری که به دنبال راه حل سیاسی در لیبی است، حمایت کنیم.

الجزائر، در این نشست که پنج روز پس از برگزاری نشست برلین و با هدف آنالیز حل بحران لیبی، نحوه اجرای مصوبات نشست برلین، برقراری آتش بس پایدار در لیبی و خاتمه دادن به دخالت های خارجی در بحران این کشور برگزار می گردد، رسما، وزرای خارجه دولت وفاق ملی (طرابلس - مورد تایید سازمان ملل) و دولت موازی (طبرق و حامی ژنرال حفتر) را دعوت کرد .اما دولت وفاق ملی لیبی به دلیل دعوت از دولت موازی این کشور در این نشست، اعلام نمود که از حضور در نشست کشورهای هم جوار لیبی در الجزائر پرهیز می نماید.

شبه نظامیان تحت امر حفتر از آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره این شهر شروع نموده اند.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و خلیفه حفتر فرماندهی آنان را بر عهده دارد و دولت در طرابلس در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست و سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد.

حمله به فرودگاه معیتیقه در حالی است که پنج روز پیش در برلین کنفرانسی با مشارکت آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین المللی و منطقه ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) برگزار گردید و شرکت نمایندگان در این کنفرانس تصمیماتی اتخاذ کردند که از جمله آن درخواست از تمامی طرف ها برای کاهش تنش و آتش بس در لیبی بود.

کشورهای شرکت نماینده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند که در صورت نقض موارد یادشده متناسب با حجم اقدام ناقضان را تحریم کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 205

به "وزیرخارجه آلمان: تحریم ناقضان آتش بس در لیبی را در شورای امنیت پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه آلمان: تحریم ناقضان آتش بس در لیبی را در شورای امنیت پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید