گروه هفت خواستار تشدید تحریم های بلاروس شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، گروه متشکل از هفت قدرت اقتصادی جهان در بیانیه ای اعلام کردند تحریم ها علیه مقامات بلاروس را افزایش خواهند داد.

گروه هفت خواستار تشدید تحریم های بلاروس شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه هفت متشکل از کشورهای ثروتمند جهان، روز پنجشنبه علیه دولت بلاروس بیانیه صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این گروه در بیانیه ای به بهانه بازداشت یکی از مخالفان دولت بلاروس که قصد خروج از این کشور را داشت، آورده است: این اقدام ایمنی مسافران و خدمه پرواز را به خطر انداخت. این اقدام همچنین حمله ای جدی به قوانین مربوط به مدیریت هوانوردی غیرنظامی بود.

این بیانیه که از سوی انگلیس و از جانب 6 عضو دیگر این گروه اقتصادی شامل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا منتشر شده می افزاید: ما تلاش های خود از جمله در زمینه افزایش تحریم های متناسب را تشدید خواهیم کرد تا مقامات بلاروس را بیش از پیش پاسخگو قرار دهیم.

اخیراً دولت بلاروس یک هواپیمای مسافربری را بر زمین نشاند و رومن پروتاسویچ از فعالان مخالف دولت و سوفیا ساپگا همراه روس تبار وی تحت بازداشت قرار گرفتند.

علاوه بر گروه هفت، اتحادیه اروپا هم اقدامات تحریمی علیه دولت روسیه را افزایش داده است و علاوه بر ممانعت از ورود هواپیماهای بلاروس به فرودگاه های این اتحادیه، درخواست از شرکت های هوایی اروپایی برای عدم عبور از حریم هوایی این کشور را در دستور کار قرار داده است.

کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس از طریق تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده اند، بازداشت این دو فرد را دستاویزی برای فشار بیشتر علیه این کشور قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1184

به "گروه هفت خواستار تشدید تحریم های بلاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه هفت خواستار تشدید تحریم های بلاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید