واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فارس نوشت: قانون گزاران و وزرای دولت آلمان درخواست رئیس جمهور آمریکا برای به انحصار درآوردن تحقیقات برای ساختن واکسن کرونا را اقدامی در راستای کمپین انتخاباتی او دانستند.

واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دریافت امتیاز ساخت داروی بیماری کووید-19 در آلمان، واکنش تند مقامات این کشور را به همراه داشت.

به نوشته روزنامه گاردین، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان در واکنش به این پیشنهاد ترامپ گفت: آلمان فروشی نیست.

علاوه بر آلتمایر، دیگر وزرای دولت و نمایندگان مجلس آلمان نیز این حرکت ترامپ را محکوم کردند.

اروین رودل عضو کمیته بهداشت مجلس آلمان در این خصوص گفت: در حال حاضر همکاری بین المللی مهم است اما منافع ملی صندلی خود را دارد.

کریستین لیندر رهبر حزب آزاد دموکراتیک آلمان نیز گفت: واضح است که ترامپ از هر اقدامی که ممکن باشد برای کمپین انتخاباتی خود استفاده می نماید.

از سوی دیگر ینس اسپان وزیر بهداشت آلمان نیز مصادره نتایج تحقیقات شرکت کیور واک (CureVac) برای واکسن کرونا از سوی دولت ترامپ را محکوم کرد و گفت این دارو برای کل دنیا ساخته خواهد شد و نه فقط برای کشورهای خاص.

ترامپ به شرکت دارویی آلمانی کیوروک پیشنهاد داده است تا بودجه تحقیقات این شرکت برای تهیه واکسن کرونا را تأمین کند تا از این طریق حق انحصار این واکسن به آمریکا منتقل گردد.

یک منبع مطلع دولت آلمان به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت که ترامپ در کوشش است تا به طور انحصاری از تحقیقات محققان آلمانی برای ساخت واکسن ویروس ناشناخته کووید-19 حمایت کند و هر اقدامی را انجام خواهد داد تا این واکسن را برای ایالات متحده آمریکا به دست آورد.

کیوروک هفته گذشته اعلام نمود که در کوشش برای ساخت واکسن کرونا است و دو مورد از نمونه های خود را برای آزمایش های بالینی برگزیده است.

طبق این گزارش، مدیر شرکت کیوروک اوایل ماه جاری میلادی با ترامپ و کارگروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید برای بحث درباره یک واکسن دیدار نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 344

به "واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید