ترامپ هزینه بازشماری آراء داد، نتیجه به نفع بایدن تمام شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دونالدترامپ باگذشت نزدیک به یکماه پس از انتها انتخابات ریاست جمهوری هنوز شکست را نپذیرفته و همچنان مدعی تقلب در انتخابات است، حتی صرف هزینه های چند میلیون دلاری و بازشماری آراء در ایالت های کلیدی نه تنها نتیجه ای دربرنداشته بلکه نتیجه به نفع جو بایدن تمام شده است.

ترامپ هزینه بازشماری آراء داد، نتیجه به نفع بایدن تمام شد

به گزارش ایرنا، ترامپ که هم اکنون حدود 48 روز دیگر فرصت حضور در کاخ سفید را دارد، تا به امروز در برابر رسانه های آمریکایی و در شبکه اجتماعی توئیتر همچنان مدعی تقلب در ایالت های کلیدی همچون پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا، نوادا و ویسکانسین است، اما با شکست های حقوقی پیاپی تیم وکلا و حقوقی وی در این ایالت ها روبرو بوده است.

ترامپ وجه آمریکا درعرصه بین الملل را خدشه دار کرد

مستاجر کاخ سفید با نادیده دریافت نتایج رسمی انتخابات طی حدود یکماه گذشته، بار ها در حساب توئیتری خود مدعی پیروزی در انتخابات و تقلب در آرای انتخاباتی شده بود، حال با شکست های حقوقی در این 6 ایالت کلیدی، نه تنها از یک سو به شدت تحت فشار قرار گرفته، بلکه چهره دولت آمریکا که وی تا به حال سکان دار آن بوده است با ادعای تقلب در نظام انتخاباتی این کشور، در زمینه داخلی و در جوزه بین الملل خدشه دار ساخته است.

ترامپ 3 میلیون دلار هزینه کرد

خبرگزاری آسوشتیدپرس 10 آذرماه گزارش داد: ترامپ برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین حدود سه میلیون دلار هزینه کرد، اما نتیجه این بازشمارش آرا به افزایش تعداد آرای جو بایدن انجامید.

شمارش آرا در دوناحیه میلواکی و دین (Dane) باردیگر به پیروزی بایدن با کسب 20 هزار و 600 رای یعنی 87 رای بالاتر از ترامپ منجر شد.

دنیل ملفی (Danielle Melfi) از مسئولان ستاد انتخاباتی بایدن دراین باره با صدور بیانیه ای به خبرگزاری آسوشتیدپرس اعلام نمود: همانطوری که گفته بودیم، بازشماری آرا تائیدی دوباره بر پیروزی جو بایدن در ا یالت ویسکانسین بود.

2 دادگاه در ایالت پنسیلوانیا درخواست تیم حقوقی ترامپ را رد کرد

یک قاضی پنسیلوانیا با درخواست کمپین ترامپ برای شمارش نکردن آرای غیابی مخالفت کرد، در همین حال نیز، دیوان عالی پنسیلوانیا نیز شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره بروز تقلب در فرایند رأی گیری این ایالت را رد کرد.

ایالت پنسیلوانیا با سه میلیون و 459هزار و 923 رای جو بایدن را دراین ایالت برنده اعلام نمود، این درحالی بود که ترامپ توانسته است تنها سه میلیون و 370هزار رای به دست آورد.

آریزونا پیروزی بایدن را تایید کرد

ایالت آریزونا آمریکا نیز در دهم آذرماه خاتمه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 را با پیروزی جو بایدن نامزد از حزب دموکرات اعلام نمود.

بایدن توانست با اختلافی بسیار نزدیک ترامپ را دراین ایالت شکست دهد، بایدن در این ایالت یک میلیون و 672هزار و 143 رای به دست آورد و ترامپ نیز یک میلیون و 661هزار رای کسب کرد.

تایید انتخابات از سوی وزیر دادگستری آمریکا

ویلیام بار وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا و یکی از متحدان ترامپ در دو سال اخیر بر ضد وی نظر داد و گفت شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را تغییر دهد، کشف ننموده است.

بار روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: دادستان های آمریکا و ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در تلاشند تا شکایات و اطلاعات خاصی را که دریافت نموده اند پیگیری نمایند، اما آن ها هیچ مدرکی را که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، کشف ننموده اند.

ادعای ترامپ و دروغ پول ساز170میلبیون دلاری

جالب آنکه ترامپ تمام حدود 74 میلیون رایی که به نام او ثبت شده است را قانونی می داند و تمام آرای حدود 80 میلیونی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را غیرقانونی تلقی می نماید.

شبکه خبری سی ان ان 12 آذر 1399 در گزارشی بیان کرد که ادعا های دروغین ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای وی میلیون ها دلار کسب درآمد داشته است.

سی ان ان در این گزارش بیان کرد: حامیان اقتصادی ترامپ تا به امروز بعد از انتها انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب اثبات ادعا های تقلب در انتخابات به کمپین ترامپ 170 میلیون دلار پول یاری نموده اند.

بایدن با کسب 306 رای الکترال در برابر 232 رای الکترال ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به پیروزی رسیده، اما ترامپ همچنان امیدوار است در نشست برگزینندگان 24 آذر ماه، بتواند نظر برگزینندگان را به خود جلب کند یا سازوکاری را فراهم سازد که خارج از رای اکثریت مردم، برگزینندگان را به نفع خود انتخاب کند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 832

به "ترامپ هزینه بازشماری آراء داد، نتیجه به نفع بایدن تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ هزینه بازشماری آراء داد، نتیجه به نفع بایدن تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید