هشدار نماینده مجلس به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، همایون سامه یح بخت آبادی درباره هشدار افزایش مهاجرت پزشکان از کشور گفت: واقعیت مسئله عرضه و تقاضا است؛ هنگامی که در جهان تقاضای پزشک زیاد باشد و از سوی دیگر کمبود پزشک و بعلاوه به دست آوردن پزشک مقرون به صرفه مطرح باشد؛ در خصوص کشوری مانند ایران که خرج تحصیلات پزشکی فردی را داده باشد، به طبع صرف هزینه و مهیا کردن کار برای چنین پزشکانی آن هم در منطقه ها بد آب و هوا به صرفه است.

هشدار نماینده مجلس به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند

به گزارش ایلنا، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: شما فکر نکنید یک پزشکی که به کانادا می رود برترین جای این کشور می تواند مطب بزند، خیر؛ به نظر بنده پزشکان ایرانی در بدآب و هواترین و سردسیرترین منطقه ها کانادا مشغول به خدمت می شوند و باید بالاخره دوستان پزشک در جریان باشند. اما به علت آن که شرایط و حقوقی که برای شان مشخص می گردد به صرفه است، مهاجرت می نمایند. از همین رو ما باید دقیقا بر این استراتژی که کشور های ثالث، کشور های عربی، اروپایی و آمریکایی طالب پزشکان ما هستند، واقف باشیم.

وی اعلام نمود: سطح تدریس علوم پزشکی در دانشگاه های ما بسیار خوب و در حد قابل قبول است اغلب پزشکانی که از کشورمان مهاجرت می نمایند هنگامی که وارد کشور های دیگر می شوند بعد از گذراندن امتحانات مربوطه به نحو مطلوب جذب می شوند؛ بنابراین ما این استراتژی را می دانیم و دقیقا هم مقابل این استراتژی باید برنامه ریزی خاص خودمان را داشته باشیم تا پزشکان مهاجرت ننمایند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان نمود: هنگامی که یک پزشک در محروم ترین قسمت ایران خدمت می نماید و در خصوص مسئله مالیاتش سخت گیری می گردد، شما انتظار دارید چه دلگرمی داشته باشد؟ حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم تا یک پزشک مقداری دلگرم گردد، این است که درآمدی که دارد کاملا در جیب خودش برود. این گونه به طبع خدمت رسانی پزشکان هم به جامعه بیشتر خواهد شد، مگر غیر از این است که ایجاد شرایط رفاهی برای پزشکان و البته کل جامعه وظیفه ما است؟ وظیفه ما است که برای همه جامعه رفاه ایجاد کنیم، حال قسمتی از این مسئله هم در خصوص پزشکان صدق می نماید.

وی تاکید نمود: ما رفاه این خدمت گزاران (پزشکان) جامعه را باید به وجود بیاوریم امنیت شغلی و یک زندگی درخور شأن نخبگان فراهم کنیم. پزشکان جامعه ما کسانی هستند که با سطح هوشی بالا در کنکور جزء نفرات اول هستند. البته در گروه مهندسین هم نخبگان زیادی داریم که آن ها هم احتمال جذب شان به وسیله کشور های خارجی بسیار بالا است. از همین رو باید برای این گونه افراد یک ارجحیتی در نظر بگیریم و در کشور نگه شان داریم.

این نماینده مجلس گفت: می دانم و مطمئنم تمامی پزشکان و تحصیل کردگان که ایران را ترک می نمایند تمایل قلبی شان ماندگاری در کشور است، اما شرایط مالی خودشان را در نظر می گیرند و اقدام به مهاجرت می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1766

به "هشدار نماینده مجلس به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده مجلس به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید