مسائل صنعت چاپ باید به دغدغه ملی تبدیل گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران، آئین افتتاح بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته شنبه(13 دی ماه) با حضور کریم زمانی، مشاور وزیر صمت؛ قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف؛ مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی؛ احمد ابوالحسنی، رئیس بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته و دیگر اهالی صنعت چاپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید.

مسائل صنعت چاپ باید به دغدغه ملی تبدیل گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کریم زمانی، مشاور وزیر صمت در گفت وگو با خبرنگار ، اعلام کرد: باید به همه دست اندرکاران این نمایشگاه بابت برگزاری این رویداد در چنین شرایطی خسته نباشید گفت. در جریان بازدید از بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در ملاقات با فعالان این حوزه درباره حمایت از بخش های مختلف این عرصه گفت وگو شد.

وی اضافه نمود: باید بتوانیم از تهدیدهای کرونا، به عنوان فرصت استفاده کنیم، هرچند که این کار صورت گرفته است. توانستیم نمادی را که مدتی به دلیل شیوع ویروس کووید-19 تعطیل شده بود و ویترین تجارت، صادرات و صنعت این کشور بود را دوباره ایجاد کنیم و خوشبختانه تمامی بخش ها نیز فعالانه شرکت کردند. امیدواریم از فرصتی که به دست آمده، به خوبی استفاده کنیم.

اهالی صنعت چاپ، رادمردانه در شرایط کرونا ایستادگی کردند

مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار، درباره تفاوت های بیست وهفتمین نمایسگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته با دوره های دیگر این رویداد گفت: اصلی ترین وجه تمایز، شرایط خاصی است که به دلیل شیوع ویروس کووید-19 در دنیا حاکم شده است. خوشبختانه صنعت چاپ کشور و اهالی این حوزه با توجه به چالش هایی که در شرایط کرونا ایجاد شده بود، رادمردانه برای سرپا ماندن این حوزه ایستادگی کرد.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: صنعت چاپ، جزو صنایع اساسی کشور محسوب می گردد و اگر بسته بندی، برچسب و نکات مشابه آن شکل نگیرد، کار هیچ کدام از صنایع دیگر به خوبی پیش نخواهد رفت؛ بنابراین در دوران کرونایی که نگهداری مواد بسیار حیاتی است، اهالی این حوزه در کنار مردم و دولت فضای چاپ کشور را با همه محدودیت ها، تحریم، کرونا و ناملایمات مالی سرپا نگه داشتند. نمایشگاه صنعت چاپ هم یکی از همین تبلورهاست و ممکن است که نسبت به دوره های گذشته با کاهش وسعت و استقبال برگزار شده باشد؛ اما همین که نزدیک به 200 شرکت و مجوعه در این رویداد شرکت کردند، بسیار با ارزش است.

دانش درباره تاثیر برگزاری بیست وهفتمین نمایشگاه چاپ در جبران خسارات اهالی این صنعت عنوان نمود: صنعت چاپ، یک صنعت فرارشته ای است و محدود به یک رشته خاص نیست. ابعاد فرهنگی، صنعتی، تجاری، رسانه ای و ... دارد که هرکدام متولیان خاص خود را دارند و با مشارکت یکدیگر می توانند صنعت چاپ را بیشتر در معرض عموم قرار بدهند تا دغدغه چاپ، از انحصار صنف خارج شده و به دغدغه مردمی و ملی تبدیل گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، اهالی چاپ با مشکلاتی چون تامین مواد اولیه، معافیت های گمرکی و مالیاتی روبرو هستند که البته تمام این چالش ها ، راه چاره ملی دارد و حرکت فراگیر میان نهادهای متولی و تشکل ها را می طلبد.

فراوریات ایرانی صنعت چاپ در شرایط کرونا افزایش پیدا کرد

احمد ابوالحسنی، رئیس بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته درباره ویژگی های برگزاری این دوره از نمایشگاه در شرایط کرونا گفت: سال جاری که به دلیل کرونا و تحریم ها بسیاری از واردات ممنوع بود، فراوریات داخلی در این حوزه، رونق بسیاری پیدا کرد و کالاهایی که در سال های گذشته از دیگر کشورها از جمله ترکیه وارد می شد، در کشور فراوری شد.

وی اضافه نمود: صنعت چاپ در کشور، حکم پرستار را برای همه صنایع کشور دارد؛ به گونه ای که اگر صنعت چاپ نباشد، دیگر حوزه ها نمی توانند فراوریاتی داشته باشند و یا آن ها را ارائه نمایند.

ابوالحسنی اعلام کرد: در بیست و هفتمین دوره این نمایشگاه، 200 شرکت و مجموعه ایرانی و 2 شرکت خارجی در 7 سالن به وسعت 11 هزار مترمربع حضور پیدا کردند که با بازخورد خوبی نیز همراه شد؛ البته تعداد سالن ها در مقایسه با سال گذشته 50درصد کاهش داشته است که متاثر از شرایط کرونایی کشور است.

بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی تا 16 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 17 برپاست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 840

به "مسائل صنعت چاپ باید به دغدغه ملی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صنعت چاپ باید به دغدغه ملی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید