مدیریت زمان و افزایش کارایی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، قبل از آنکه مدیریت زمان را شروع کنید، باید معنی درستی از زمان را در فکر خود تجسم کنید

در فرهنگ لغت، زمان این طور معنی می گردد: زمان، دوره ای است که رویداد ها در آن اتفاق می افتند. دو نوع زمان وجود دارد؛ ساعت و زمان واقعی. در زمان ساعت، هر دقیقه 60 ثانیه است، هر ساعت 60 دقیقه است، هر شبانه روز 24 ساعت است و هر سال 365 روز است. همه زمان ها هم یکسان می گذرد. وقتی یک نفر 50 ساله می گردد، دقیقا 50 سال عمر نموده، نه کمتر نه بیشتر. زمان واقعی نسبی است. بسته به اینکه چه می کنید، زمان زود می گذرد یا به طول می انجامد. دو ساعت در تعمیرگاه مثل 12 سال است و فرزند 12ساله تان چنان سریع بزرگ شده مثل اینکه فقط دو سال گذشته است. با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم چگونه با مدیریت زمان کارایی افزایش پیدا می نماید.

مدیریت زمان و افزایش کارایی

خبر خوش اینکه زمان واقعی ذهنی، در فکر شما است. شما آن را خلق می کنید و هر چه که شما خلق می کنید، می توانید مدیریت کنید. حالا زمان آن است که هر چیزی را که باعث شده علیه خودتان توطئه کنید یا خودتان را محدود کنید کنار بگذارید، مثل اینکه وقت کافی ندارم یا امروز وقتش نیست که کار تازهی را آغاز کنم یا نظم و ترتیبی به کارهای روزانه ام بدهم. فقط سه راه برای گذراندن زمان هست، فکر کردن، گفت و گو با دیگران و عمل. تجارت شما هرچه باشد، کار شما از این سه بخش تشکیل شده است.

اگر یک سرمایه گذار باشید، ممکن است دائم جهت کاری تان عوض گردد و به اطراف دیگر کشیده شوید. شما نمی توانید جلوی این تغییرات را بگیرید، اما می توانید زمانی که به کارتان اختصاص می دهید، زمانی که به فکر کردن می گذرانید و زمانی را که برای گفت وگو صرف می کنید، معین کنید.

برای آنکه بتوانید ارباب زمان خودتان شوید، اقدامات زیر را انجام دهید:

برای یک هفته، زمان هایی را که به فکر کردن، مکالمه و عمل کردن اختصاص می دهید در یک جدول ثبت کنید. این را مبنا قرار دهید که در یک روز، چقدر کار مفید می توانید انجام دهید، توجه کنید چه زمانی را با دوستانتان می گذرانید و زمان های باارزش تان چطور می گذرانید.

به این ترتیب با آنالیز آن متوجه خواهید شد از چه زمان هایی واقعا استفاده درست نموده اید، و چه زمان هایی را با افکار و کار های بی فایده تلف نموده اید. برای هر فعالیت یا گفت و گو یا فکری که برای موفقیت شما لازم و مهم است، باید یک زمان معین در نظر گرفته گردد. معمولا لیست کار هایی که باید انجام داد آنقدر بزرگ می شوند که کارکرد شان را از دست می دهند.

جدول قرار هایتان مفید است. در برنامه تان برای تنها بودن با خودتان وقت بگذارید، زمان هایی را برای فکر های مهم، مکالمه های مهم، و کار ها اختصاص دهید. برنامه ریزی کنید که چه زمانی باید آغاز شوند و چه زمانی به انتها برسند و به این قرار های با خودتان عمل کنید.

طوری برنامه ریزی کنید که حداقل 50 درصد وقت تان را به افکار، اعمال و مکالمه هایی که منجر به نتیجه می شوند اختصاص دهید. زمان هایی را برای زمان توقف کار کنار بگذارید. زمان هایی را در نظر بگیرید تا بتوانید از آنچه انجام می دهید، کمی دور شوید.

اولین 30 دقیقه هر روز را به برنامه ریزی برای آن روز اختصاص دهید. تا برنامه روزانه تان را کامل ننموده اید روزتان را آغاز نکنید. مهم ترین زمان در طول روز، زمانی است که برای روزتان برنامه ریزی می کنید. پنج دقیقه قبل از هر کاری را به این امر اختصاص دهید که با انجام آن کار به چه نتیجه ای باید برسید و چه چیزی باید به دست آورید. این یاری می کند پیش از انجام کار بدانید چه موفقیتی ازآن به دست می آید. بعلاوه باعث می گردد زمان کند بگذرد یا نه؟ بعد از هر مکالمه و مذاکره هم پنج دقیقه وقت بگذارید که ببینید به نتایجی که می خواستید رسیدید. آنالیز کنید که اگر انتظارات شما برآورده نشده است، چه چیزهایی کم بوده؟ و آن موارد را چطور باید در مکالمه یا کار بعدی برطرف کنید؟

وقتی واقعا کار دارید، یک علامت لطفا مزاحم نشوید نصب کنید. تمام کوشش خود را بکنید تلفن را، فقط به اینکه دارد زنگ می زند، جواب ندهید، و ایمیل ها را فقط چون ایمیل تازه آمده مطالعه نکنید. به پیامک ها توجه نکنید. به محض اینکه کسی وقت دیدار خواست، او را نپذیرید، مگر اینکه خیلی ضروری باشد. برنامه ریزی کنید که ایمیل ها، پیامک ها و تلفن ها را در زمان معین و معین شده جواب بدهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1610

به "مدیریت زمان و افزایش کارایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت زمان و افزایش کارایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید