عراق، تماس تلفنی وزیر خارجه فرانسه با همتای عراقی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر خارجه فرانسه طی یک تماس تلفنی با همتای عراقی٬ بر ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال عراق تاکید نمود.

عراق، تماس تلفنی وزیر خارجه فرانسه با همتای عراقی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شفق نیوز فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز یک تماس تلفنی از ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود دریافت کرد که طی آن طرف فرانسوی انتصاب حسین به سِمت وزیر خارجه را تبریک گفت.

وزیر خارجه عراق طی این تماس از نقش مهم فرانسه در مبارزه با گروه تروریستی داعش و حمایت از نیروهای امنیتی عراق به وسیله آموزش و سایر کمکهای لجستیکی تقدیر و تشکر کرد و خواهان ادامه همکاری در جهت برطرف تهدیدات داعش شد.

فواد حسین در مورد تنش ها و مداخلات منطقه ای تاکید نمود که همه کشورها باید به حاکمیت عراق احترام گذاشته و از اصل عدم مداخله پیروی نمایند٬ همچنین مسائل باید از طرق تبادل نظر حل گردد و سیاست جدید عراق ایجاد روابط متوازن با همه کشورهای همسایه است.

وی همچنین اعلام کرد که تبادل نظرها در مورد سازو کار فعالیت مشترک ناتو با نیروهای عراقی در مبارزه با داعش ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه فرانسه نیز به نوبه خود بر حمایت از حاکمیت عراق و لزوم تحقق ثبات داخلی آن در منطقه تاکید و با اشاره به مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن از توافقات برای حفظ حاکمیت و استقلال عراق ستایش کرد.

لودریان تاکید نمود که عراق باید از هرگونه تنش در منطقه دور گردد.

وی همچنین بحث لزوم حمایت مالی از عراق و بازگشت به تصمیمات کنفرانس کویت و فعال سازی مجدد آنها را در این تماس عنوان نمود تا کشورهای شرکت نماینده در این کنفرانس بتوانند به وعده های خود در این زمینه عمل نمایند.

لودریان همچنین توضیح داد که فرانسه حمایت خود را از عراق در تمامی زمینه ها به ویژه بازسازی بخش مالی ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 558

به "عراق، تماس تلفنی وزیر خارجه فرانسه با همتای عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تماس تلفنی وزیر خارجه فرانسه با همتای عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید