انتقادهای تلویحی رئیس جمهور فرانسه از ترکیه و روسیه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس جمهور فرانسه با انتقاد تلویحی از ترکیه، اعمال تحریم ها علیه طرف های دخیل در نقض حاکمیت دریایی یونان و قبرس و نیز در منازعات لیبی را خواهان شد.

انتقادهای تلویحی رئیس جمهور فرانسه از ترکیه و روسیه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز(پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس با همتای قبرسی خود، نیکوس آناستاسیادس، نسبت به خطر کوتاهی اتحادیه اروپا در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز در مدیترانه شرقی هشدار و از کوشش پاریس برای اعمال تحریم های جدید علیه متجاوزین به حریم دریایی اطلاع داد.

وی گفت: این بخش از دریای مدیترانه برای ما از اهمیت حیاتی برخوردار بوده و موضوعات مربوط به انرژی و امنیت بسیار مهم است. این امر به مبارزه برای نفوذ به ویژه میان ترکیه و روسیه مربوط است و اتحادیه اروپا برای مقابله با آن هیچ اقدامی نمی کند.

ماکرون اضافه کرد: سپردن امنیت مدیترانه شرقی به دست سایر طرف ها اشتباه بزرگی خواهد بود و این گزینه ای مطلوب برای اروپا نیست و فرانسه نیز اجازه انجام آن را نخواهد داد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر لزوم اعمال تحریم علیه طرف های خارجی درگیر در منازعات لیبی به منظور دستیابی به آتش بس و سپس یک راه چاره سیاسی برای درگیری ها تأکید کرد.

ماکرون با بیان اینکه هیچ قدرت خارجی مجاز به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در خصوص لیبی نیست، اظهار داشت: ماموریت دریایی اتحادیه اروپا به نام ایرنی (Irni) در پاسخ به نقض این ممنوعیت بود.

رئیس جمهور فرانسه بر لزوم تقویت هرچه بیشتر این ماموریت به منظور افزایش اثربخشی آن تأکید کرد.وی گفت: این شرط لازم برای دستیابی به آتش بس و ایجاد پویایی واقعی در کوشش ها جهت دستیابی به راه چاره سیاسی برای منازعات لیبی است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 593

به "انتقادهای تلویحی رئیس جمهور فرانسه از ترکیه و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقادهای تلویحی رئیس جمهور فرانسه از ترکیه و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید