طرز تهیه سوپ شیر آسان و مقوی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سوپ در هوای سرد، یکی از مجذوب کننده ترین انتخاب های غذایی ماست که می تواند سرمای هوا را برایمان قابل تحمل کند. همواره می توانیم سراغ سوپ های شیر رستورانی و سرو آنها بیرون از خانه برویم، اما برخی اوقات تهیه سوپ شیر در خانه حس و حال دیگری دارد. اگر شما هم از هواداران شیر، انواع سوپ و البته سوپ شیر هستید، در ادامه این مطلب می توانید با طرز تهیه سوپ شیر به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید و خیلی سریع، آغاز به طبخ این سوپ خوشمزه کنید.

طرز تهیه سوپ شیر آسان و مقوی

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ شیر

  • کره حیوانی 50 گرم
  • سبزیجات دلخواه (خرد شده) یک لیوان
  • شکر به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سبز تند (خرد شده) یک عدد
  • شیر نصف لیوان
  • آرد ذرت/ نشاسته ذرت 2 قاشق چای خوری
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شیر

1. آب کردن کره

اولین قدم برای تهیه سوپ شیر، گرم کردن یک قابلمه یا تابه برای آب کردن کره است.

چند نکته کاربردی

  • استفاده از کره حیوانی یا روغن زیتون به طعم دار شدن سوپ شیر شما و البته مقوی تر بودن آن یاری می نماید.
  • از طرف دیگر کره یا روغن استفاده شده در سوپ شیر، برای پخت بهتر سبزیجات هم مناسب هستند.

2. تفت دادن و پخت سبزیجات

حالا نوبت آماده کردن سبزیجات خرد شده یا رنده شده است. بنابراین در این مرحله سبزیجات خرد شده و فلفل سبزهای تند را درون روغن یا کره آب شده بریزید و برای 5 دقیقه، تا زمانی که بوی خامی سبزیجات گرفته گردد، تفت دهید.

حال که سبزیجات شما آماده است، وقت آن است که در یک قابلمه مناسب، مقداری آب بریزید و بگذارید به جوش آید و بعد از آن که آب جوش آمد، سبزیجات را به همراه نمک و شکر به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد حدود 5 الی 8 دقیقه بجوشند تا کاملا بپزند.

چند نکته:

  • شاید اضافه کردن شکر در اینجا کمی برای شما عجیب باشد، اما خوب است بدانید شکر به طعم بهتر و دلنشین تر سوپ شما یاری می نماید. اجازه دهید
  • اگر نمی خواهید فلفل سبز باعث تندی بیش از مقدار سوپ شیر گردد، با جدا کردن دانه های داخل آن، مقدار تندی آن را کاهش دهید.

3. اضافه کردن شیر و آرد ذرت

بعد از پخت کامل سبزیجات، در طرز تهیه سوپ شیر، وقت آن است که شیر را به سوپ اضافه کنید. پس از ریختن شیر داخل قابلمه حاوی آب و سبزیجات پخته شده، ضروری است مخلوط را به خوبی هم بزنید. این کار باعث می گردد طعم سبزیجات به شیر نفوذ کند و سوپ شما، خوش طعم تر گردد.

حال برای آنکه سوپ غلیظ تری داشته باشید، می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری آرد ذرت به سوپتان اضافه کنید. آرد ذرت از رقیق بودن سوپ شما کم خواهد نمود و طعم خوبی هم به آن خواهد اضافه کرد. آرد ذرت سوپ شما را شبیه به سوپی حاوی خامه خواهد نمود.

پس از تمامی این مراحل، بین 2 الی 3 دقیقه اجازه دهید مواد به جوشیدن ادامه دهند. حال طرز تهیه سوپ شیر به سرانجام خود رسیده و وقت سرو سوپ داغ و خوشمزه شماست.

4. اضافه کردن گوشت یا مرغ و سرو سوپ شیر

اگر می خواهید سوپ شما مقوی تر باشد و طعم مرغ یا گوشت داشته باشد، در این مرحله می توانید مرغ و گوشتی که از قبل پخته شده یا عصاره مورد نظرتان را به سوپ اضافه کنید. پس از اضافه کردن آنها، اجازه دهید همه مواد کمی با یکدیگر بجوشند تا طعم های مواد به خرد هم بروند. بعد از گذشت 2 الی 3 دقیقه سوپ شیر شما آماده است. آن را در ظرف مدنظرتان بریزید و با مقداری جعفری تزیین کنید. نوش جان!

نکته مهم:

اضافه کردن گوشت یا مرغ به سوپ شیر کاملا اختیاری است و اگر در پی تهیه یک سوپ وگان هستید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

چند نکته جالب درباره سوپ شیر

انجام مراحل بالا، یک روند کامل برای طرز تهیه سوپ شیر است. با این وجود سلیقه افراد همواره شبیه به یکدیگر نیست و کم و زیاد کردن بعضی مواد اولیه، می تواند تغییراتی در طعم و کیفیت غذای شما داشته باشد. در ادامه بعضی نکات که می توانند در طرز تهیه سوپ شیر شما، با سوپی که در منزل دیگران سرو می گردد را آنالیز می کنیم.

طعمی فوق العاده به یاری پنیر پیتزا

شما می توانید 5 دقیقه مانده به آماده شدن سوپ، به آن کمی پنیر پیتزای موزارلا به آن اضافه کنید. شاید برایتان وجود پنیر پیتزا در غذایی مانند سوپ باورنکردنی باشد. اما باید بدانید پنیرها در سوپ حل شده و جز طعم فوق العاده آن، اثری از پنیر در سوپ شما نخواهد بود.

استفاده از خامه به عنوان جایگزین آرد ذرت

خامه نیز از جمله مواردی است که امکان اضافه کردن آن به سوپ وجود دارد. البته دقت داشته باشید که استفاده همزمان از خامه و آرد ذرت ممکن است سوپ شما را بیش از مقدار دلخواهتان غلیظ کند. بهتر است در طرز تهیه سوپ شیر خود، تنها از یکی از این دو ماده غذایی بهره ببرید.

بالا بردن متابولیسم بدن با سوپ شیر

سبزیجات مورد استفاده در طرز تهیه سوپ شیر، می توانند از انواع مختلفی انتخاب شوند و لزومی به اضافه کردن سبزیجات معین شده نخواهید داشت. اگر می خواهید سوپ شیر شما به بالا رفتن متابولیسم بدنتان هم یاری کند، از سبزیجاتی مانند کرفس و کدو غافل نشوید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1695

به "طرز تهیه سوپ شیر آسان و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شیر آسان و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید