شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری های برزیل

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس جمهوری برزیل در انتخابات شهرداری ها شکست سنگینی را متحمل شد و تنها پنج کاندیدا که مورد حمایتش بودند پیروز شدند در این رقابت پیروز شوند اما هیچکدام در شهرهای بسیار مهم انتخاب نشدند.

شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری های برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بدترین شکست برای ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در ریودوژانیرو، محل تولد وی رخ داد که در آن، مارسلو کریوا، شهردار در دور دوم انتخابات روز یکشنبه بازنده شد و جای خود را به ادواردو پائس داد؛ پائس به عنوان پیروز در انتخابات شهرداری ها گفت که این پیروزی سیاست بر رادیکالیسم است.

شکست دیگر رئیس جمهوری برزیل در فورتازلا بود که پنجمین شهر پر جمعیت برزیل به حساب می آید و در آن، کاندیدای چپ میانه سارتو نوگوییرا پیروز شد تا با 51.5 درصد آرا واگنر گومز را با 48.5 درصد آرا شکست دهد.

کاندیدای بولسونارو شهر بلم را هم از دست داد که مرکز ایالت آمازون است. کاندیدای چپ گرا ادمیلسون رودریگز پیروز شد تا در این انتخابات کاندیدای رئیس جمهوری اورالدو ایگویچی را شکست دهد.

حضور کمرنگ و ضعیف کاندیداهای مورد حمایت رئیس جمهوری برزیل در دور نخست انتخابات شهرداری ها در دو هفته قبل نمایان شد.

در سائوپائولو با بیش از 12 میلیون جمعیت به کاندیدای بولسونارو تنها 10 درصد رای دادند. دور دوم انتخابات شهرداری ها که روز یکشنبه برگزار گردید، بین دو منتقد رئیس جمهوری در این کلانشهر بود و در نتیجه آن، شهردار راست میانه برونو کوواس به راحتی توانست با کسب 60 درصد آرا، کاندیدای سوسیالیست گیلرمه بولوس را شکست دهد.

کاندیداهای دیگر مورد حمایت بولسونارو برای بلو هوریزونته، رسیف و مانائوس نیز آرای مردمی را از دست دادند. هم چنین کاندیدای مورد حمایت رئیس جمهوری برزیل نتوانست آرای مردم را در سانتوس به دست بیاورد که یکی از مهمترین شهرهای ایالت سائوپائولوست.

در همین حال، کارلوس بولسونارو، یکی از اعضای کلیدی تیم رسانه های اجتماعی پدرش کرسی خود را در شورای ریودوژانیرو با 71 هزار رای حفظ کرد، اگرچه چهار سال قبل وی توانسته بود 106 هزار رای به دست بیاورد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 769

به "شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری های برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری های برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید