شهرک فرآوری محصولات کشاورزی در جعفرآباد قم احداث گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فرماندار شهرستان جعفرآباد قم با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در روستا های این شهرستان خواهان راه اندازی شهرک صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی در جعفرآباد شد.

شهرک فرآوری محصولات کشاورزی در جعفرآباد قم احداث گردد

خبرنگاران قم - ذبیح الله عبداللهی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در سالن جلسات استانداری قم، گفت: شهرستان جعفرآباد از نظر صنعتی دچار فقر است و ناحیه صنعتی طغرود این شهرستان نیز به صورت کامل اشباع شده است.

فرماندار شهرستان جعفرآباد قم با اشاره به ظرفیت بالای جعفرآباد در مورد دامپروری و کشاورزی، گفت: 250 هکتار در این خصوص در رابطه با تکمیل زنجیره فراوریات کشاورزی و دامپروی در نظرگرفته شده است.

عبداللهی گفت: هم اکنون تمام زیرساخت های لازم جهت احداث این شهرک صنعتی در شهرستان جعفرآباد به جزء مساله آب تامین شده است.

فرماندار جعفرآباد گفت: در این منطقه صنعتی کوشش می گردد فقط صنایع تبدیلی و توزیعی صنعت کشاورزی استقرار پیدا کند.

او گفت: معدن وتوس در قاهان با فعالیت 7 معدن شاخص در استخراج سنگ های زینتی، نیازمند احداث و راه اندازی یک کارخانه فرآوری با هدف ایجاد ارزش افزوده است.

عبداللهی با اشاره به مسائل ناحیه صنعتی طغرود و ارائه تسهیلات جهت توسعه آن، گفت: در ناحیه صنعتی طغرود قم هم اکنون 35 واحد فعال، 6 واحد غیبرطرفال و 7 واحد نیز به حال خود رها شده است.

فرماندار شهرستان جعفرآباد با بیان اینکه هم اکنون خام فروشی محصولات در این بخش مانع از ارزش افزوده لازم برای کشاورزان شده است، گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی در فراوری پسته، گلاب و بعضی محصولات دیگر دارد که هم اکنون هیچ صنایع تبدیلی و تکمیلی در این رابطه وجود ندارد.

طبق مصوبه اردیبهشت سال جاری هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان نوالتاسیس قم از 2 بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است.

جعفرآباد با وسعتی حدود 650 کیلومترمربع در 35 کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر 16 هزار تَن با 2 گویش فارسی وترکی قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان کهک نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد زمین نو جهت ایجاد ناحیه صنعتی بیدهند در شهرستان کهک، گفت: هم اکنون مردم بیدهند در خانه های خود در صنعت فنرسازی مشغول فعالیت هستند.

عباس بقایی گفت: در شهرستان کهک هیچ تجیهزات ایمنی و آتش نشانی وجود ندارد و حتی روشنایی معابر آن نیز بسیار نامطلوب است.

بخش کهک طی مصوبه هیات وزیران در تاریخ 18 اردیبهشت 1400 به شهرستان ارتقا یافت؛ شهرستان کهک در جنوب استان قم قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر قم 30 کیلومتر است.

ح

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1499

به "شهرک فرآوری محصولات کشاورزی در جعفرآباد قم احداث گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک فرآوری محصولات کشاورزی در جعفرآباد قم احداث گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید