شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق 22 گانه تهران

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران (پانا) - رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بدون داشتن خاک سالم، حیات و زندگی روی زمین امکان پذیر نخواهد بود، گفت 95 درصد غذای انسان از زمین حاصل می شود بنابراین برنامه ریزی برای برخورداری از خاکی سالم و تولید کننده لازمه بقای انسان است.

شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق 22 گانه تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، غلامرضا پدیدار با اشاره به روز جهانی خاک مصادف با 15 آذرماه(5 دسامبر) و با یادآوری اینکه خاک یکی از منابع مهم و ارزشمند طبیعت است و یک پالاینده طبیعت محسوب می شود، گفت: خاک علاوه بر آنکه تأمین کننده مواد غذایی است، خاصیت تصفیه کنندگی دارد که حاصل خواص فیزیکی (عمل نفوذ آب از منافذ)، شیمیایی(جذب سطحی و تبخیر) و خواص زیستی(تجزیه و فساد مواد آلی) آن است .

وی گفت: ورود انواع مواد و آلاینده های حاصل از فعالیت های انسانی و صنعتی به درون خاک از جمله مشتقات نفتی، فلزات سنگین و مواد آلی سبب تغییر کیفیت آن شده است و همین مسئله باعث خارج شدن خاک از حالت طبیعی خود و در نتیجه آلودگی آن می شود.

رئیس اداره پایش، مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست ادامه داد: لذا به منظور حفاظت از خاک در شهر تهران، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اقدام به شناسایی و پایش منابع آلاینده خاک و تهیه اطلس آلودگی مناطق 22 گانه کرده است.

پدیدار در پابان اظهار کرد: در این راستا تعداد 613 نقطه آلاینده خاک در سطح مناطق 22 گانه شناسایی شد و 338 نقطه نیز از نظر آلودگی عناصر سنگین و شاخص های فیزیکی و شیمیایی خاک مورد اندازه گیری قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 835

به "شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق 22 گانه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق 22 گانه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید