سی بی اس نیوز: پلیس آمریکا هر هفته یک شهروند سیاه پوست را به قتل می رساند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سه ماه پس از قتل جورج فلوید، تبعیض نژادی در عملکرد پلیس آمریکا نه تنها کاهش نیافته بلکه آمارها حاکی از افزایش قتل سیاه پوستان است.

سی بی اس نیوز: پلیس آمریکا هر هفته یک شهروند سیاه پوست را به قتل می رساند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افزایش خشونت و قتل شهفرایندان سیاه پوست آمریکایی همچنان در رسانه های این کشور مورد توجه و آنالیز قرار می گیرد.

براساس آمار رسمی طی چند سال گذشته همیشه آمار قتل شهفرایندان آمریکایی از سوی پلیس این کشور فرایند روبه افزایشی داشته است. بر اساس آمار موجود، در سال 2015، 995 آمریکایی به دست پلیس به قتل رسیده اند؛ این آمار در سال 2016، 963 نفر ودر سال 2017 با افزایش 24 نفر به 987 نفر رسیده است .

همچنین در گزارشی که سال 2018 توسط FBI منتشر شد، 998 شهفرایند در آن سال به دست پلیس آمریکا کشته شدند و در سال 2019 نیز 965 توسط نیروی نظامی این کشور به قتل رسیدند .

حال شبکه خبری سی بی اس نیوز در گزارشی به افزایش و تداوم خشونت ها علیه سیاه پوستان آمریکایی پرداخته است و با ارائه آمار حتی اعلام نموده که میزان قتل شهفرایندان بویژه سیاه پوستان آمریکایی در سال 2020 بیشتر از سال های قبل از آن شده است. این در حالی است که طی بیش از سه ماه گذشته آمریکا با موجی از اعتراضات ضدنژادپرستی و تظاهرات علیه پلیس این کشور روبرو بوده است.

در گزارش سی بی اس نیوز گفته شده با وجود آن که چند ماه از مرگ جورج فلوید، شهفرایند سیاه پوست آمریکایی بر اثر خفنگی ناشی از اقدام پلیس می گذرد و با وجود آن که پس از این حادثه توده ها و گروه های گسترده ای از مردم و معترضان خواهان تغییرات گسترده علیه تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا شده اند، اما پلیس این کشور همچنان به قتل و تیراندازی بیشتر به مردان و زنان سیاه پوست ادامه می دهد.

در این گزارش گفته شده است: طی سه ماه گذشته و پس از مرگ جورج فلوید، شهفرایند سیاه پوست آمریکایی که از سوی پلیس این کشور کشته شد، نیروهای پلیس همچنان 288 نفر دیگر را بر اثر شلیک گلوله از پای درآورده اند و این آمار براساس آمار سازمانی بدست آمده است که قتل های اجرا شده توسط پلیس آمریکا را ثبت می نماید.

در این میان از 288 نفر کشته شده از سوی پلیس آمریکا، 59 نفر از شهفرایندان سیاه پوست، 102 نفر سفید پوست، 42 نفر از میان هیسپانیک یا لاتین تبارها، 5 نفر آسیایی و 2 نفر نیز از میان بومیان آمریکایی و 78 نفر دیگر نیز از نظر نژادی شناسایی نشده اند. این در حالی است که سیاه پوستان تنها 13.4 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند، اما نرخ و مرگ و میر آنان توسط پلیس آمریکا در سه ماه گذشته حدود 20 درصد بوده است.

این گزارش با دفاع از این که آمارش درباره کشته شدگان آمریکایی از سوی پلیس کاملا معتبر و قابل استناد است، افزوده است آمار قتل از سوی پلیس آمریکا را با استفاده از آمار مرکز اطلاعات پلیس، آگهی های ترحیم، مرکز اطلاعات کیفری، گزارش های پلیس و دیگر منابع رسمی و قابل استناد بدست آورده است. بر اساس این گزارش، افراد کشته شده شامل کسانی بوده اند که در نتیجه تیراندازی، ضربه، بازداشت، ضربات عمدی توسط ماشین پلیس، اسپری فلفل، گاز اشک آور یا دیگر وسایل و روش ها از سوی پلیس آمریکا چه در زمان ماموریت و چه خارج از زمان ماموریت آسیب دیده و کشته شده اند.

نویسنده گزارش سی سی بی اس نیوز در ادامه می گوید: با استناد و با توجه به آمار بدست آمده می توان نتیجه گیری کرد که طی سه ماه پس از قتل جورج فلوید، تبعیض نژادی در عملکرد پلیس آمریکا در برابر سیاه پوستان و قتل آن ها حتی افزایش یافته است.

مقایسه آمارها و گزارش ها نشان می دهد که از اول ژانویه سال جاری تا 25 ماه می و زمان قتل فلوید، آمار قتل سیاه پوستان از سوی پلیس آمریکا 3 برابر بیشتر سفیدپوستان بوده است، اما پس از 26 می و مرگ جورج فلوید تا 31 آگوست آمار قتل شهفرایندان سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا به 3.3 برابر بیشتر از سفیدپوستان رسیده است.

در ادامه گزارش آمده است: این موضوع عجیب و جدیدی نیست و سال های سال است که سیاه پوستان آمریکایی بیش از دیگر شهفرایندان این کشور بر اثر شلیک پلیس جان خود را از دست می دهند. از سوی دیگر افزایش آمار قتل سیاه پوستان آمریکایی توسط پلیس این کشور طی چند ماه گذشته پس از قتل فلوید در حالی است که همزمان تعداد بیشتری از آمریکایی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر برده اند، اما در مقابل آمار قتل سیاه پوستان توسط پلیس آمریکا افزایش یافته است.

از سوی دیگر مقایسه آمار نشان می دهد که در نیمه نخست سال 2020، پلیس آمریکا تعداد بسیار بیشتری از سیاه پوستان را در مقایسه با چهار سال گذشته به قتل رسانده است. براساس آمار رسمی از اول ژانویه تا 31 آگوست سال جاری، 771 نفر بر اثر اقدامات پلیس آمریکا جان خود را از دست داده اند که از این میان 164 نفر یعنی حدود 21 درصد از آنان شهفرایندان سیاه پوست بوده اند.

نویسنده همچنین با استناد به آمار رسمی می گوید: از طرف دیگر آمار قتل جوانان سیاه پوست بسیار بیشتر از جوانان دیگر نژادهای آمریکاست و زنان و مردان جوان سیاه پوست در مقایسه با دیگر شهفرایندان آمریکایی بیشتر در معرض قتل از سوی پلیس آمریکا قرار دارند. براین اساس معمولا آمار قتل جوانان سیاه پوست چه از میان مردان و چه زنان، هفت سال کوچکتر و جوان تر از دیگر شهفرایندان است و از جمله از میان 38 شهفرایند آمریکایی جوان زیر 21 سالی که از سوی پلیس این کشور کشته شده اند، نیمی از آنان یعنی 50 درصدشان را شهفرایندان سیاه پوست تشکیل می دهند.

گزارش در ادامه با استناد به بعضی مقالات علمی منتشر شده در آمریکا می گوید: آمار مرگ و میر در میان جوانان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا تا بدان جاست که یک مقاله علمی منتشر شده از سوی آموزشگاه ملی علوم اعلام نموده است که خشونت پلیس علت قابل توجه مرگ در میان شهفرایندان جوان، بویژه جوانان سیاه پوستان است. این مقاله نتیجه گیری نموده است که مردان سیاه پوست با خطر بسیار جدی مرگ و قتل از سوی پلیس آمریکا روبرو هستند و برآورد شده است که از 1000 نفر شهفرایند سیاه پوست، یک نفر می تواند انتظار داشته باشد که بر اثر خشونت پلیس جانش را از دست دهد.

این میزان خطر جانی برای سیاه پوستان به طور دقیق دو برابر خطر مشابه برای دیگر شهفرایندان آمریکایی از دیگر نژادهاست. در این طرح مطالعاتی همچنین گفته شده است که اگرچه خطر مرگ و میر از سوی پلیس آمریکا برای زنان سیاه پوست کمتر از مردان است، اما همچنان زنان سیاه پوست در مقایسه با دیگر زنان آمریکایی در معرض خطر بیشتری بر اثر خشونت پلیس و از دست دادن جان خود روبرو هستند و آمار قتل زنان سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا 1.4 برابر بیشتر از زنان سفید پوست است.

در ادامه گزارش گفته شده است: براساس داده های میدانی، شهفرایندان سیاه پوست همیشه چه مسلح باشند و یا چه بدون سلاح در معرض بیشترین خشونت ها و قتل احتمالی از سوی پلیس آمریکا قرار دارند. این ادعا با توجه به این آمار پلیس اعلام می گردد که از میان 594 مورد قتل اجرا شده از سوی پلیس که گفته شده شامل افراد مسلح بوده اند، 241 مورد از این افراد مسلح را شهفرایندان سفید پوست و 115 نفر را شهفرایندان سیاه پوست تشکیل داده اند.

بر این اساس حدود 80 درصد از شهفرایندان سفید پوست که از سوی پلیس آمریکا کشته شده اند مسلح بوده اند و در مقابل حدود 70 درصد از شهفرایندان سیاه پوست در هنگام کشته شدن از سوی پلیس آمریکا مسلح بوده اند. این تفاوت نشان می دهد که تعداد کمتری از شهفرایندان سیاه پوست در هنگام قتل از سوی پلیس آمریکا مسلح بوده اند، اما آمار مرگ و میر آنان بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

نویسنده در ادامه آنالیز های آماری خود درباره قتل سیاه پوستان از سوی پلیس آمریکا می گوید: مواردی نیز که افراد کشته شده از سوی پلیس آمریکا غیرمسلح بوده اند نیز الگوی مشابهی با الگوی افراد مسلح داد و با توجه به نسبت و درصد جمعیت سسیاه پوستان به سفید پوستان در آمریکا، درصد افراد غیرمسلح سیاه پوست که از سوی پلیس به قتل رسیده اند، بیشتر از درصد افراد غیر مسلح سفید پوست است.

داده ها نشان می دهد که در مدت مشابه سال جاری، 69 مورد از افرادی که از سوی پلیس آمریکا به قتل رسیده اند، غیرمسلح بوده اند که از این تعداد 26 نفر سفید پوست و 21 نفر سیاه پوست بوده اند در حالی که سیاه پوستان تنها 13.4 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر سفیدپوستان تنها 8.7 درصد جمعیت افراد غیرمسلح کشته شده از سوی پلیس آمریکا را تشکیل می دهند، اما در مقابل سیاه پوستان 12.8 درصد شهفرایندان غیرمسلح کشته شده از سوی پلیس آمریکا را تشکیل می دهند.

با این حال در سرانجام این گزارش تاکید شده است که این اطلاعات و گزارش ها اگرچه بر پایه آمار و داده های رسمی و تائید شده تهیه شده است، اما همه موارد قتل ها و خشونت ها توسط پلیس آمریکا را در بر نمی گیرد. گزارش همچنین نتیجه گیری می نماید که با توجه به آمار ارائه شده، پلیس آمریکا از ژانویه سال میلادی جاری تا کنون، در هر هفته حداقل یک شهفرایند سیاه پوست را به قتل رسانده است و فقط دو ایالت رودآیلند و ورمونت هستند که گزارش داده اند سال جاری هنوز هیچ قتلی از سوی نیروهای پلیس را ثبت ننموده اند. گزارش همچنین با فهرست بلندبالایی از نام زنان و مردان سیاه پوستی سرانجام می یابد که فقط طی سال میلادی جاری بر اثر اقدامات و خشونت پلیس آمریکا جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 689

به "سی بی اس نیوز: پلیس آمریکا هر هفته یک شهروند سیاه پوست را به قتل می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی بی اس نیوز: پلیس آمریکا هر هفته یک شهروند سیاه پوست را به قتل می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید