سواد زیست محیطی در مدارس البرز با جدیت دنبال می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به افزایش آلودگی هوا و محیط زیست در استان گفت: آموزش های زیست محیطی با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان در مدارس البرز با جدیت دنبال می گردد.

سواد زیست محیطی در مدارس البرز با جدیت دنبال می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سالار قاسمی شنبه 9 آذر اظهارداشت: افزایش نگرانی ها از شرایط محیط زیست و هشدارهای مکرر کارشناسان این حوزه، احتیاج به دانش افزایی و آگاهی بخشی محیط زیستی در سطح نظام آموزش و پرورش را دو چندان نموده است.

وی با اشاره به این که این روزها شاهد تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا دراستان های کشور ازجمله البرز هستیم، یادآورشد: ضرورت دارد با ایجاد نگرش محیط زیستی گام های موثر برای افزایش سواد زیست محیطی و ترویج فرهنگ آن در جامعه برداشته گردد.

قاسمی بیان داشت: محیط زیست در 2 کانون مدرسه و خانواده باید به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح گردد تا همگان حفاظت از آن را یک وظیفه فردی و اجتماعی بدانند.

وی با بیان این که کتاب های درسی نقش برجسته ای در آموزش احترام به طبیعت و استفاده صحیح از منابع طبیعی دارند، اضافه نمود: برهمین اساس درج موضوعات محیط زیست در کتاب های درسی آغاز خوبی از سوی آموزش و پرورش کشورمان برای جلب توجه نوجوانان به مسایل زیست محیطی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: با ورود کتاب انسان و محیط زیست به پایه یازدهم تحصیلی و تاسیس مدارس سبز وهمچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری مراسم با موضوع روزهوای پاک و زمین پاک از برنامه های زیست محیطی است که در مدارس به اجرا در می آیند اما کافی نیست.

وی یادآورشد: درمدارس البرزموضوعات تنوع زیستی، آلاینده ها، آب، پسماند، هوا و گردشگری در قالب برنامه های آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: قرار است ما محیط زیست را به عنوان یک ارزش اجتماعی برای بچه ها و نوجوانان مطرح کنیم به همین خاطر کوشش داریم تا مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اول به هیچ عنوان هیچ تصویر تیره و تاری از طبیعت و چیزهایی که محیط زیست را به مخاطره انداخته ارائه نکنیم.

وی اضافه نمود: باید فقط فضایی را فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند به صورت بی واسطه، با طبیعت در ارتباط باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز آموزش مسائل زیست محیطی در مدارس را به منظور تروج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ضروری دانست و گفت: ارائه آموزش در دوران مدرسه در مورد حفاظت از محیط زیست بسیار معین نماینده است و در واقع دانش آموزان می توانند در بهبود شرایط محیط زیست نقش مهمی ایفا نمایند.

قاسمی در ادامه به نقش مهم دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در ارتقاء سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست اشاره نمود و اضافه نمود: افزایش آگاهی زیست محیطی در بین دانش آموزان، اهمیت بسزایی دارد که نباید از آن غافل شد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 61

به "سواد زیست محیطی در مدارس البرز با جدیت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواد زیست محیطی در مدارس البرز با جدیت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید