فواید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، راهنمای آغاز یادگیری

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، در دنیای امروز، یکی از مواردی که می تواند در پیشبرد امور کمک رسان باشد، دانستن زبان انگلیسی است؛ زبانی که بسکمک از کتب مرجع دنیا به آن نوشته اند. اگر کمی اهل جستجو در فضای مجازی باشیم، به راحتی می فهمیم که حتی دسترسی به بسکمک از مطالب یا ارتباط برقرار کردن با سایر افراد در گوشه و کنار دنیا بدون دانستن لغات انگلیسی امکانپذیر نیست. با خود صادق باشیم؛ انگار زبان انگلیسی به یکی از ارکان اصلی دانش و تجارت در دنیای امروز تبدیل شده است. شما حتی برای اینکه بتوانید از سفر به کشورهای خارجی لذت ببرید یا در یکی از کشورهای دنیا به زندگی و تحصیل ادامه دهید، به زبان انگلیسی محتاج خواهید بود. به همین دلیل، در جای جای شهر مراکزی برای آموزش زبان انگلیسی مانند فرادرس دایر شده اند و حتی، مدارس زبان دوم دانش آموزان را انگلیسی قرار می دهند.

فواید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، راهنمای آغاز یادگیری

در مقاله آموزش آنلاین زبان انگلیسی ما قصد داریم از فواید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و کاربردهای آن در زندگی بگوییم. با ما همراه شوید تا به شما ثابت کنیم که با پیچیدگی های جهان امروز، زندگی و سفر بدون دانستن زبان انگلیسی سخت تر از گذشته خواهد بود.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

مهارت ها را با آموزش آنلاین زبان انگلیسی سریع تر یاد می گیرید

امروزه، بسیاری از مهارت ها مانند مهارت کار کردن با شبکه های اجتماعی یا ارتباط برقرار کردن با دیگران به نوعی با زبان انگلیسی گره خورده اند. افرادی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی دارند، در کسب مهارت های وابسته هم پیروز تر عمل نموده و سریع تر به هدف خود دست می یابند.

شغل بهتری در انتظارتان خواهد بود

بسیاری از ادارات و شرکت های معتبر جهان برای استخدام نیرو بدنبال افرادی هستند که علاوه بر دانش کافی در زمینه مربوطه، به زبان انگلیسی هم تا حدودی مسلط باشند. از آنجا که زبان انگلیسی یکی از ارکان مهم پیشرفت در زمینه تجارت هست، شرکتی با داشتن نیروهای کارآزموده و مسلط به زبان انگلیسی پیروز تر از سایرین عمل خواهد نمود. در صورتیکه قصد دارید در آزمون استخدامی شرکتی معتبر و بین المللی پذیرفته شوید و در نهایت، به حقوق و مزایای قابل قبولی برسید، قبل از استخدام دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی را بگذرانید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در سطوح بالای تحصیلی یاریتان خواهد نمود

اگر قصد ادامه تحصیل در سطوح بالاتر را دارید، دانستن زبان انگلیسی الزامی است چون، بیشتر کتب و مقالات آموزشی روز جهان به زبان انگلیسی نگارش شده اند و حتی، اساتید در دانشگاه های معتبر جهان به این زبان تدریس می نمایند. پس، برای اینکه از دیگران عقب نمانید، مهارت زبان انگلیسی را کسب کنید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در سفر و گردشگری یاریتان خواهد نمود

بسیاری از کشورهای جهان زبان انگلیسی را زبان اول خود انتخاب نموده اند و بسیاری دیگر هم به سبب حضور گردشگران خارجی و دادوستدهای بین المللی، زبان دوم یا حتی سوم خود را انگلیسی قرار داده اند. پس، اگر اهل سفر و گردش هستید و علاقمند به تماشا جاذبه های گردشگری کشورهای عظیم جهان، سعی کنید زبان انگلیسی خود را تقویت نموده تا به هنگام سفر مجبور به استخدام یک مترجم نباشید. آموزش زبان انگلیسی در سفر سبب می گردد تا در هزینه ها هم صرفه جویی کنید.

لذت بردن از تماشای فیلم و خواندن کتاب

بسیاری از کتابهای معروف به زبان انگلیسی نگارش و بعلاوه ، بسیاری از فیلم های مطرح جهان هم به زبان انگلیسی ساخته شده اند. لازم هست بدانید که تمرکز بر موضوع فیلم و همزمان خواندن زیرنویس کار چندان راحتی نیست. پس، برای اینکه به زحمت نیفتید و از خواندن کتاب مورد علاقه تان یا تماشای فیلم محبوبتان لذت ببرید، یادگیری زبان انگلیسی را هرچه سریع تر آغاز کنید.

افزایش تمرکز و تقویت حافظه

یادگیری یک زبان که با زبان مادری مغایرت دارد، نظیر زبان انگلیسی می تواند سبب بالا بردن کارایی مغز انسان گردد. شما زمانیکه سعی می کنید در کنار صحبت های روزمره خود لغات فرار انگلیسی را هم به فکر بسپارید و از آنها استفاده کنید، همزمان قدرت تمرکز خود را افزایش داده و از مبتلا شدن به زوال عقل هم جلوگیری خواهید کرد چون، هرچه از مغز بیشتر در جهت یادگیری خصوصا یادگیری زبان استفاده گردد، حافظه دیرتر با مشکل روبرو خواهد شد.

با آموزش آنلاین زبان انگلیسی مهاجرت آسان تری را تجربه خواهید کرد

امروزه، بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل یا دست یابی به شغل و زندگی بهتر کشور خود را ترک می نمایند. از آنجا که زبان انگلیسی زبان اول بسیاری از کشورهاست، داشتن تسلط بر زبان انگلیسی به هنگام مهاجرت به شما یاری خواهد نمود و شما در کشور مقصد برای یافتن شغل، محل سکونت یا حتی پذیرش در دانشگاه یا مدرسه کمتر با مشکل روبرو خواهید شد. بعلاوه، با آموزش مکالمه زبان انگلیسی می توانید دوستان خوبی هم پیدا کنید.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی و مراحل آن

برای اینکه یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید، در گام نخست باید بدانید که در چه سطحی از زبان قرار دارید؛ یعنی مبتدی هستید یا تا به حال از زبان انگلیسی در کار و زندگی بهره برده و در سطح میانه قرار دارید. با دانستن این موضوع، شما می توانید برنامه ریزی دقیق تری را انجام دهید. برای یادگیری زبان انگلیسی دو راه موجود است: استفاده از فیلم و کتب مرجع و یادگیری در منزل و استفاده از مراکز آموزشی و آموزش آنلاین زبان انگلیسی.

یادگیری در منزل

در این روش، شما بطور میانه با سطح مبتدی باید روزانه سه ساعت یا بیشتر زمان بگذارید تا به سطح میانه یا حتی پیشرفته برسید. برای این کار، نخست هدفتان را معین و کتاب و فیلم های آموزشی را تهیه کنید تا از سردرگمی رهایی یابید. در گام بعدی، لغات کلیدی را یادداشت کنید به همراه معنی و هم خانواده ها و مرتب حتی در زمان بیکاری آنها را مرور کنید تا به اصطلاح، ملکه فکرتان شوند.

کمی که به لغات و اصطلاحات مسلط شدید، آغاز به خواندن و ترجمه متون هر چند کوتاه کنید و از یافته هایتان یادداشت بردارید. این کار به آرشیوبندی مطالب در فکر یاری بسیاری خواهد نمود. در گام بعدی، سعی کنید گوش و چشمتان را به انگلیسی عادت دهید؛ یعنی موسیقی گوش کنید یا فیلم ببینید یا حتی، بلند بلند با خودتان صحبت کنید. مطمئن باشید جواب می دهد!

البته، در این روش می توانید از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی هم استفاده کنید که قطعا برایتان مفید خواهند بود. ضمناً، اگر فردی در منزل و در کنارتان هست که تسلط کافی بر زبان انگلیسی دارد، با او به انگلیسی مکالمات روزمره خود را انجام دهید. با این روش، هم لغات در فکرتان مرور می شوند و هم مهارت صحبت کردن تقویت خواهد شد. ضمناً، به انگلیسی به چشم درس و مشق نگاه نکنید چون، در این صورت بعد از مدتی خسته و بی انگیزه خواهید شد. از انگلیسی در تفریحات خود استفاده کنید و گاهی، به چشم تفریح به آن نگاه کنید تا خسته تان نکند.

استفاده از مراکز آموزشی و آموزش آنلاین زبان انگلیسی

یکی از روشهای دیگر یادگیری زبان انگلیسی، مراجعه به مراکز آموزش زبان و آموزش آنلاین زبان انگلیسی هست. در این مراکز، شما پس از گذراندن آزمون معین سطح، ثبت نام می شوید و با تهیه کتب یادگیری را زیر نظر مدرسین مجرب آغاز می کنید. در این روش، یادگیری منسجم تر از روش نخست و با برنامه صورت می گیرد و از سردرگمی خبری نیست.

شما گام به گام با مدرس خود پیش رفته و علاوه بر کسب مهارت خواندن و نوشتن به انگلیسی، قدرت مکالمه هم افزایش می یابد. حتی، می توانید بصورت مجازی هم در کلاسهای آنلاینی که موسسات برگزار می نمایند، شرکت کنید و زبان را یاد بگیرید. مدرس با تکرار و تمرین شما را وادار به کسب مهارت نموده و از تلف شدن بی فایده زمان هم جلوگیری خواهد نمود. یادتان باشد که در این روش چون هزینه پرداخت می کنید، مسلما انگیزه بیشتری برای یادگیری خواهید داشت و به اصطلاح، از زیر کار فرار نخواهید کرد!

کلام پایانی

یکی از مراکزی که در جهت آموزش زبان های خارجی خصوصا زبان انگلیسی و سایر آموزش های دانشگاهی و نرم افزاری فعالیت دارد و با دارا بودن کادری مجرب شما را به هدف خود می رساند، موسسه فرادرس هست؛ موسسه ای که برترین ها را برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی و سایر زبان ها، آموزش دروس دانشگاهی و ... گرد هم آورده است. شما با بهره گیری از متدهای فرادرس قادر خواهید بود به راحتی به انگلیسی سخن بگویید و حتی مقاله بنویسید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1238

به "فواید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، راهنمای آغاز یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، راهنمای آغاز یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید