روز جهانی زمین پاک؛ چطور در سفر مراقب زمین باشیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، 22 آپریل روز جهانی زمین پاک است. روزی که خوب است به خودمان یادآوری کنیم زمینی که امروز در آن ساکنیم، امانتی است که از گذشتگان به دست ما رسیده و باید طوری زندگی کنیم که نسل های بعد هم بتوانند بی دغدغه در آن زندگی نمایند. با آنالیز آمارهایی درباره منابع زمین و مرگ و میر به علت آلودگی آب و هوا به ضرورت تغییر شیوه زندگی پی خواهیم برد. نجات زمین کار دشواری نیست و همه ما با تغییردادن چند الگوی ساده در زندگی روزمره مان می توانیم بر سلامت زمین تاثیر چشمگیری بگذاریم. گردشگران هم با رعایت چند نکته می توانند به محافظت از محیط زیست در روز جهانی زمین پاک یاری نمایند.

روز جهانی زمین پاک؛ چطور در سفر مراقب زمین باشیم

از پروازهای بدون توقف بهره ببرید

استفاده از پرواز چندان سازگار با محیط زیست نیست، اما برای برخی راستاها ناچاریم با هواپیما سفر کنیم. در این صورت سعی کنیم با کمی تحقیق پروازهایی را انتخاب کنیم که تک راستا باشند، زیرا هواپیماها هنگام بلند شدن و فرود آمدن بیشترین کربن را فراوری می نمایند. نکته دیگر درباره راستاهای هوایی این است که هرچقدر بار بیشتری همراهمان باشد هواپیما کربن بیشتری فراوری می نماید، پس سعی کنیم سبک تر سفر کنیم.

غذاهای محلی بخورید

مصرف کنسروها و غذاهای آماده زباله بیشتری فراوری می نمایند، از طرفی حمل و نقل این خوراکی ها باعث می گردد کربن بیشتری فراوری گردد. بعلاوه با خرید از محلی ها به اقتصاد منطقه یاری می کنیم و از این طریق شاید افراد شهرهای کوچک کمتر به فکر مهاجرت بیفتند.

ترفندهایی برای توریست شدن

زباله هایتان را بازیافت کنید

این روزها کمتر کسی زباله هایش را در طبیعت رها می نماید، اما اینکه زباله ها را تفکیک کنیم کاری است که در سفر فراموش می گردد. برخی ازهتل ها تفکیک و بازیافت زباله ها را در برنامه هایشان می گنجانند. کمترین کاری که می توانیم طی سفر انجام دهیم این است که خودمان زباله های بازیافتی را تفکیک کنیم.

مراقب حیات گیاهی و جانوری باشید

بارها شنیده ایم بی احتیاطی توریستان باعث آتش سوزی جنگل ها شده و زندگی گیاهان و جانوران زیادی را نابود نموده است. بعلاوه بارها تصاویر جانورانی را که قربانی زباله های رهاشده در طبیعت شده اند، دیده ایم. باید حواسمان باشد کوچک ترین زباله ای که در طبیعت رها می کنیم می تواند جان یک موجود زنده را بگیرد. از طرفی شکار غیرمجاز و جابه جا کردن حیوانات و دور کردنشان از زیستگاه طبیعی شان می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به زیست بوم منطقه وارد کند.

بطری شیشه ای آب همراه داشته باشید

صدها سال زمان ضروری است تا یک بطری پلاستیکی آب تجزیه گردد. علاوه بر این برای فراوری این بطری های یکبار مصرف هزینه زیادی صرف می گردد. یکی از ساده ترین راه ها برای حفاظت از زمین نخریدن بطری های پلاستیکی آب است. وقتی در سفرید می توانید با همراه داشتن بطری های شیشه ای آب از خرید چندباره بطری های پلاستیکی پرهیز کنید.

از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنید

در سفر ظرف و قاشق و چنگال خودتان را همراه داشته باشید. تا مجبور نشوید از بسته های قاشق و چنگال پلاستیکی و ظرف های یک بار مصرف بهره ببرید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1401

به "روز جهانی زمین پاک؛ چطور در سفر مراقب زمین باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی زمین پاک؛ چطور در سفر مراقب زمین باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید