با پلاژ های رایگان استانبول آشنا شوید!

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، اغلب کسانی که در کشورهای خشک و بدون دریا زندگی می نمایند دوست دارند به ترکیه سفر نموده و از تفریحات آبی این کشور و کلیه امکاناتی که در پلاژ های این کشور وجود دارد نهایت استفاده را ببرند.

با پلاژ های رایگان استانبول آشنا شوید!

معمولا کشورهایی که از نظر گردشگران بسیار مورد توجه هستند سعی می نمایند برترین امکانات را در اختیار جهانگرد ها قرار دهند. کشور ترکیه نیز خود را به این قانون و اصل متعهد نموده و سعی می نماید امکانات بسیار خوبی را در شهرهای جهانگرد پذیر ایجاد کند و شرایط خوبی را برای مسافرینی که از این کشور تماشا می نمایند فراهم کند.

از آنجایی که استانبول در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار گرفته است و جهانگرد ها نیز تمایل زیادی به رفتن در ساحل دریا دارند، کشور ترکیه هر سال پلاژهای مناسبی را برای استفاده عموم مردم در شهر استانبول در نظر می گیرد.

پلاژ یک واژه فرانسوی است و به قسمتی از ساحل یک دریا گفته می گردد که برای آب تنی و سرگرمی مردم آماده می گردد. در فارسی به پلاژ دریاکنار نیز گفته می گردد.

اغلب پلاژها یا دریاکنارها در کشور ترکیه پولی هستند و شما برای آنکه بتوانید از امکانات آنها بهره ببرید باید هزینه ای را پرداخت کنید. بعضی از پلاژها نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می شوند و برای حضور در این فضاها احتیاجی به پرداخت پول نیست.

البته این امکان وجود دارد که در حین استفاده از پلاژ مجبور به پرداخت هزینه باشید، اما به صورت کلی این پلاژها ورودیه ندارند و از این جهت است که رایگان خوانده می شوند. ما در این متن قصد داریم چند مورد از پلاژهای رایگان شهر استانبول را معرفی کنیم.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول روی تصویر زیر کلیک کنید و با کمترین قیمت به این شهر زیبای ترکیه سفر کنید:

ساحل آیکا نیکولا

ساحل آیکا نیکولا در جزیره بزرگ واقع است و از جمله تاریخی ترین مکان های این کشور محسوب می گردد. برای استفاده از امکانات این ساحل احتیاجی به پرداخت پول نیست و می توانید با حضور در آن ساعات و دقایق بسیار خوب و خوشی را تجربه کنید.

برای استفاده از امکانات این ساحل می توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 عصر به محل این ساحل مراجعه کنید.

پلاژ مِنِکشه

پلاژ مِنِکشه که ترجمه آن در فارسی پلاژ بنفشه است، در قسمت اروپایی شهر استانبول و در کنار دریای مرمره قرار گرفته است. این پلاژ فاصله کمی با فلوریا دارد به همین علت به آن پلاژ منکشه فلوریا نیز می گویند.

طول ساحل این پلاژ حدود 620 متر است و امکانات متفاوتی در آن وجود دارد که از آن جمله می توان به 200 تخت با سایبان، 5 دوش حمام و 12 سرویس بهداشتی اشاره نمود.

از دیگر امکانات این پلاژ می توان به پارکینگ آن اشاره نمود. این پارکینگ ظرفیت پذیرش 100 ماشین را دارد و شما می توانید با خیالی راحت ماشین خود را در آنجا پارک نموده و سفر خود را در این پلاژ ادامه دهید.

معمولا در روزهای شنبه و یکشنبه جمیعت زیادی در این پلاژ مشاهده می گردد. بنابراین اگر قصد دارید در این دو روز به پلاژ منکشه بروید سعی کنید ساعات ابتدایی صبح حرکت کنید تا بتوانید یک جای مناسب و خلوت پیدا کنید.

ساحل منکشه یک ساحل شنی است اما در بخش های دریایی، سنگ نیز مشاهده می گردد. این ساحل برای کسانی که نمی توانند شنا نمایند و یا برای بازی کردن بچه های کوچک بسیار مناسب است؛ زیرا عمق زیادی ندارد.

پلاژ سلیم پاشا

یکی دیگر از دریاکنارهای شهر استانبول پلاژ سلیم پاشا است. این پلاژ در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته و گردشگران از تمام نقاط این شهر می توانند به این پلاژ رفته و ساعاتی سراسر هیجان در آن تجربه نمایند. میانگین دمای آب در این ساحل 23 درجه سانتی گراد است و امکانات خوبی مانند بوفه، رستوران، تخت و چتر آفتابگیر در آن وجود دارد.

عمق آب در این ساحل برای کسانی که بلد نیستند شنا نمایند و یا برای بچه هایی که در سنین پایین هستند بسیار مناسب است. در این ساحل نجات غریق ها نیز حضور دارند و به همین علت احتمال آنکه کسی در این ساحل دچار غرق شدگی گردد بسیار کم است.

این ساحل در بعضی قسمت ها شنی و در بعضی قسمت ها نیز سنگی است. طول پلاژ سلیم پاشا حدود 800 متر است و شما با رفتن به این ساحل این فرصت را دارید تا در آب های دریای مرمره قدم گذاشته و یا در آن شنا کنید.

پلاژ جاده بوستان

پلاژ جاده بوستان 3 در بخش آسیایی شهر استانبول و در محله کادیکوی واقع شده است. برای ورود به این پلاژ احتیاجی به پرداخت پول نیست و از آنجایی که در روزهای آخر هفته در این پلاژ جمعیت زیادی تجمع پیدا می نماید بهتر است روزهای میانی هفته را برای رفتن به پلاژ جاده بوستان 3 انتخاب کنید. این پلاژ 250 متری است و در کنار دریای مرمره واقع شده است.

از جمله امکانات این پلاژ می توان به دوش حمام و کابین برای عوض کردن لباس اشاره نمود. این پلاژ از نظر امنیتی در شرایط خوبی به سر می برد؛ زیرا مامورین پلیس در این ساحل حضور دارند. در این پلاژ رستوران و یا کافه وجود ندارد و شما برای خرید مواد غذایی می توانید به بوفه ای که در این دریاکنار وجود دارد مراجعه کنید.

پلاژ آکچاکسه

پلاژ آکچاکسه یکی از زیباترین پلاژهای شهر استانبول بوده و در منطقه شیله قرار گرفته است. دمای هوا به صورت میانگین حدود 25 درجه سانتی گراد است و برای وارد شدن به محیط این پلاژ احتیاجی به پرداخت هزینه نیست.

افرادی که با ماشین شخصی خود به این پلاژ وارد می شوند باید برای پارک ماشین هزینه ای پرداخت نموده و در فاصله مناسبی از ساحل آن را پارک کند.

با رفتن به این پلاژ می توانید در آب های آبی دریای سیاه شنا کنید و از امکاناتی که در این ساحل وجود دارد نهایت استفاده و لذت را ببرید. نکته ای که خوب است در خصوص این ساحل از آن اطلاع داشته باشید شنی بودن زمین ساحل و دریا است. این ویژگی به شما امکان می دهد تا بدون احتیاج به پوشیدن کفش در کلیه نقاط این ساحل قدم بردارید و از همه جای آن تماشا کنید.

گاهی اوقات دریای منتهی به این ساحل ممکن است مواج باشد، اما مشکل خاصی برای شنا کردن جهانگرد ها و گردشگرها ایجاد نمی نماید. در این دریاکنار رستوران و کافه نیز وجود دارد و شما می توانید برای برطرف گرسنگی و تشنگی به رستوران و کافه این ساحل مراجعه کنید.

پلاژ آکچاکسه از جمله پلاژهایی است که دوستدار حیوانات است و احتمالا شما بتوانید شنا کردن بعضی از حیوانات خانگی را در این پلاژ مشاهده کنید.

از امکانات موجود در این پلاژ می توان به قرارگیری چند کابین برای دوش گرفتن و بعلاوه سایبان و چتر اشاره نمود. به این موضوع دقت داشته باشید که هیچ تختی برای گرفتن حمام آفتاب در این ساحل وجود ندارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1799

به "با پلاژ های رایگان استانبول آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پلاژ های رایگان استانبول آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید