رقابتی جذاب و نفس گیر برای فتح لالیگا؛ 24 امتیاز تا معین قهرمان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرگزاری خبرنگاران- از سال 2010 به بعد هر تیمی در هفته سی ام مسابقات صدرنشین بوده، در نهایت با حفظ جایگاهش به قهرمانی رسیده است.

رقابتی جذاب و نفس گیر برای فتح لالیگا؛ 24 امتیاز تا معین قهرمان

به گزارش خبرنگاران، مشخصا اگر تیم سیمئونه هر 8 بازی باقی مانده را ببرد قهرمان خواهد شد اما خیلی بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. از فصل 12-2011 به بعد تنها یک تیم توانسته هر 8 بازی باقی مانده فصل خود را ببرد و این تیم رئال مادرید بوده است که این کار را در فصل 16-2015 انجام داد. رئال در آن سال قهرمان نشد اما توانست فاتح لیگ قهرمانان گردد. بزرگترین سوالی که این روزها طرفداران فوتبال اسپانیا از خود می پرسند این است: چه کسی قهرمان مسابقات این فصل لالیگا خواهد شد؟ اما این سوالی است که پاسخ آسانی ندارد. با نگاهی به جدول و مسابقات پیش رو این طور به نظر می رسد که رئال مادرید از بیشترین بخت برای بالا بردن جام قهرمانی برخوردار باشد.

در حالی به بازی های پایانی فصل نزدیک می شویم که تیم سفیدپوش مادریدی شرایط بسیار خوبی دارد. آنها توانسته اند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود نمایند و با شکست دادن بارسلونا در ال کلاسیکو روحیه بسیار خوبی به دست آورده اند. همین دو دلیل برای اوج گیری رئال در مقاطع پایانی فصل قانع نماینده به نظر می رسد و در عین حال شانس بارسا را کم می نماید. از سوی دیگر اتلتیکومادرید نیز در هفته های اخیر نشانه هایی از ضعف و خستگی را از خود بروز داده است ولی آنها برای مدت زمانی طولانی در این فصل صدرنشین بودند و اصلا دوست ندارند قهرمانی را تحت هیچ شرایطی از دست بدهند. سویا نیز دیگر تیمی است که این فصل روزهای خوبی را سپری نموده است اما این تیم 6 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و شاید کمترین شانس برای قهرمانی متعلق به این تیم باشد اما آمار و ارقام چه می گویند؟

اول از همه باید به این نکته شاره کرد که از سال 2010 به بعد هر تیمی در هفته سی ام مسابقات صدرنشین بوده، در نهایت با حفظ جایگاهش به قهرمانی رسیده است. جدول فعلی لالیگا مطابق فصل 14-2013 است که طی آن اتلتیکو قهرمان شد و در آن سال نیز روخی بلانکو با تیم دوم، یک امتیاز و با تیم سوم، دو امتیاز فاصله داشتند و در نهایت قهرمان شدند. این موضوع اگر چه تضمین نماینده هیچ چیزی نیست اما به نفع شاگردان دیگو سیمئونه است و می تواند روحیه آنها را افزایش دهد.

مشخصا اگر تیم سیمئونه هر 8 بازی باقی مانده را ببرد قهرمان خواهد شد اما خیلی بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. از فصل 12-2011 به بعد تنها یک تیم توانسته هر 8 بازی باقی مانده فصل خود را ببرد و این تیم رئال مادرید بوده است که این کار را در فصل 16-2015 انجام داد. رئال در آن سال قهرمان نشد اما توانست فاتح لیگ قهرمانان گردد. میانگین امتیاز کسب شده توسط اتلتیکو مادرید در 8 بازی آخر فصل از زمان آمدن دیگو سیمئونه 16 امتیاز است. این امتیاز برای رئال 19، برای بارسا 18 و برای سویا 12 است. مشخصا اگر اتلتیکو قرار است قهرمان گردد، باید این آمار را افزایش دهد.

اتلتیکو فقط باید ببرد.آنها در فصل 16-2015 توانستند از هفته 31 تا 38، 21 امتیاز به دست بیاورند و تنها یک بار شکست بخورند. در سالی که اتلتیکو قهرمان شد، کسب 17 امتیاز برای سیمئونه کافی بود اما این بار همه چیز نشان می دهد که تیم سیمئونه باید بیش از 20 امتیاز به دست بیاورد.

رئال مادرید در 5 فصل از 9 فصل اخیر توانسته بیش از 20 امتیاز از 8 بازی آخرش به دست بیاورد. این موضوع که تیم زیدان در لیگ قهرمانان حضور دارد، نمی تواند بهانه ای برای از دست دادن امتیازات در لیگ باشد. ضمن این که هر وقت شرایط جدول پیچیده بوده، رئال توانسته امتیازات زیادی به دست بیاورد.

بارسا بعد از قهرمانی در مسابقات دیشب دیگر در تورنمنت دیگری حضور ندارد و می تواند تمرکزش را روی لیگ بگذارد. آنها تا قبل از شکست مقابل رئال مادرید هفته ها بود که شکست نخورده بودند و اگر چه سرنوشت قهرمانی در دستان آنها نیست اما تنها دو امتیاز از تیم صدرنشین کمتر دارند و باید به این نکته اشاره نمود که بارسلونا و اتلتیکومادرید در هفته سی و پنجم لالیگا با هم بازی خواهند داشت که بدون شک یک بازی کلیدی در معین قهرمان است. بارسا باید آن ملاقات را ببرد تا امتیازاتش از اتلتیکو بیشتر گردد اما تنها این اتفاق برای قهرمانی تیم کومان کافی نخواهد بود. آنها باید از رئال مادرید هم بیشتر امتیاز به دست بیاورند تا در نهایت به قهرمانی برسند.

سویا سخت ترین راه برای رسیدن به قهرمانی را در پیش دارد. نه تنها به خاطر اختلاف 6 امتیازی با صدر بلکه به این خاطر که باید منتظر باشد سه تیم بالای سرش امتیازات زیادی از دست بدهند. شاید یکی از سه تیم بالای سر سویا دچار افت شوند اما این که هر سه تیم امتیازات زیادی از دست بدهند و سویا همه امتیازات پیش رو را کسب کند، خیلی بعید است. فصل گذشته که اولین فصل حضور لوپتگی در سویا بود، این تیم از 24 امتیاز ممکن در 8 بازی پایانی 18 امتیاز کسب کرد. با این وجود سویا برای قهرمانی در این فصل باید همه مسابقات پیش رویش را ببرد و شاید در نهایت این کار هم برای قهرمان شدن آنها کافی نباشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1085

به "رقابتی جذاب و نفس گیر برای فتح لالیگا؛ 24 امتیاز تا معین قهرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتی جذاب و نفس گیر برای فتح لالیگا؛ 24 امتیاز تا معین قهرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید