ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجی چین و روسیه درباره برجام

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، جوزپ بورل در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با وزرای خارجه روسیه و چین ملاقات و درباره حفظ برجام با آن ها رایزنی کرد.

ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجی چین و روسیه درباره برجام

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با وزرای خارجه روسیه و چین ملاقات و درباره حفظ برجام با آن ها رایزنی کرد.

بر این اساس، بورل در صفحه شخصی خود نوشت: در ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره طرح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن با وی رایزنی کردم. همچنین در این ملاقات دو طرف بر حفظ توافق هسته ای ایران تاکید کردیم. من همچنان خواهان انتفاع دو طرف و حفظ برجام هستم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی دیگر نوشت: با وانگ یی، وزیر خارجه چین در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ملاقات و مصاحبه کردم. در این ملاقات بر نقش مهم چین در حفظ توافق هسته ایران تاکید شد.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز 8 مه سال 2018 (18 اردیبهشت 97) به صورت یکجانبه آمریکا را از توافق هسته ای خارج و تحریم ها علیه ایران را احیا کرد.

از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای تا به امروز، کشورهای اروپایی نیز علیرغم ادعاها، عملا اقدامی در راستای عمل به تعهدات خود انجام نداده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 170

به "ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجی چین و روسیه درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجی چین و روسیه درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید