خبرنگاران سی ان ان: بحران کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران- خبرنگاران- شبکه سی ان ان شامگاه پنجشنبه برخلاف ادعای وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد مالی در کشور گزارش داد که بحران کرونا همچنان به تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا باقی مانده است.

خبرنگاران سی ان ان: بحران کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا است

به گزارش خبرنگاران، شبکه سی ان ان با توجه به داده های خود نوشت: برخلاف آمارهای رسمیوزارت بازرگانی ، بحران کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا است.

به نوشته سی ان ان، بحران اقتصادی که نتیجه شیوع ویروس کرونا در آمریکا است با گسترش دوباره همه گیری می تواند مجددا اقتصاد کشور را زمین گیر کند.

فرایند بهبود اقتصاد آمریکا در سه ماهه آخر سال 2020 در حالی صورت می گیرد که لغو محدودیت های تجاری تا حدود زیادی باعث شد تا فرایند کسب و کار به دوران سابق خود بازگردد اما با شیوع مجدد کرونا و اعمال محدودیت های جدید انتظار می رود که نرخ فراوری ناخالص آمریکا دوباره شاهد فرایند نزولی باشد.

به دنبال شیوع کرونا و تاثیر بسزای آن بر اقتصاد، وزارت خزانه داری آمریکا در ماه گذشته خاطرنشان کرد که کسری بودجه دولت در سال اقتصادی جاری از 3 تریلیون دلار عبور نموده و احتمالاً تا سرانجام سال به بیش از 3.3 تریلیون دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارشی که دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) منتشر کرد، انتظار می رود کسری بودجه دولت آمریکا در سرانجام سال اقتصادی جاری به بیش از 3.3 تریلیون دلار برسد که این رقم بیش از 2 برابر رکورد قبلی (1.4 تریلیون دلار در سال 2009) است.

گزارش وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که بیش از نیمی از این کسری بودجه ناشی از سیاست های انبساطی دولت این کشور برای مقابله با اثرات اقتصادی بحران کرونا بوده است؛ سیاست هایی که تا به امروز به نتیجه قابل توجهی ختم نشده است.

طبق آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز بالغ بر 9 میلیون و 145 هزار نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 233 هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست دنیا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 756

به "خبرنگاران سی ان ان: بحران کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سی ان ان: بحران کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای اقتصاد آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید