خبرنگاران ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، قزوین - خبرنگاران - رئیس جهاد د انشگاهی استان قزوین از ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز با همکاری یک شرکت دانش بنیان خبرداد.

خبرنگاران ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

فرشاد پیله چی روز چهارشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اضافه نمود: دستگاه اوزن ساز که به صورت گاز و مایع قابلیت تولید دارد، مبتنی بر دانش و فن آوری روز دنیا است.

وی اضافه نمود: این دستگاه می تواند در بحث ضد عفونی کردن بیمارستانی و صنعتی تحول ایجاد کند و کشورهای پیشرفته با ساخت این دستگاه توانسته اند از آن برای ضد عفونی کردن اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی و موارد صنعتی و جلو گیری از یک بار مصرف بودن برخی وسایل استفاده کرده و هزینه ها را به مراتب کاهش دهند.

پیله چی یادآورشد: این دستگاه قابلیت دارد تا در هر ساعت به صورت گاز 200 متر مکعب را گندزدایی کرده و به صورت مایع در هر روز چهار هزار لیتر تولید نماید که هر دوی این خصوصیات قابلیت ارتقا را نیز دارد.

به گفته وی این دستگاه با اتصال به دستگاه های مکانیکی این ویژگی را دارد تا در فضاهای با تردد بالا آب ازون دار را به صورت مه پاش انتشار داده تا مانع انتقال ویروس به داخل محیط شود.

پیله چی گفت: در حال حاضر این دستگاه توسط جهاددانشگاهی استان قزوین با همکاری یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت است و مقرر شد با طی مراحل کارشناسی از این دستگاه در استان بهره کافی برده شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 428

به "خبرنگاران ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید