انجام 270 پروژه تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی برای غلبه بر کرونا شروع شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از شروع به کار 270 پروژه تحقیقاتی توسط دانشگاه های علوم پزشکی و بیش از 30 طرح مداخله درمانی برای غلبه بر کرونا اطلاع داد.

انجام 270 پروژه تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی برای غلبه بر کرونا شروع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مصطفی قانعی در برنامه رادیویی صبح و مصاحبه با بیان اینکه هیچ کسی از درمان، رفتار و چگونگی عود کردن بیماری کرونا اطلاعی نداشت، گفت: تنها راه غلبه بر این بیماری فراوری علم جدید و پیدا کردن درمان با موضوع تحقیق و پژوهش است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شروع 270 پروژه تحقیقاتی توسط دانشگاه های علوم پزشکی و بیش از 30 طرح مداخله درمانی بیان داشت: به نظر می رسد تعدادی از این طرح ها با نتایج خوبی همراه باشند. ما روزی سه دستگاه تهویه مکانیکی فراوری می کردیم، اما با یک حرکت جدی به فراوری روزانه 30 دستگاه رسیدیم بطوریکه کشور ما هم اکنون در زمینه دستگاه های نفس مصنوعی مسئله ای ندارد.

قانعی همچنین افزایش فراوری مواد ضدعفونی کننده و ماسک ها را مرهون اقدامات دانشمندان در حوزه فناوری و اطلاعاتی دانست و گفت: ما با علوم گذشته و درمان های رایج نمی توانستیم کاری انجام دهیم.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به نقش موثر آموزش در مقابله با کرونا اشاره و بیان نمود: اقداماتی که برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم اجرا شده در سطح بسیار بالایی است و اگر این رفتار ها ادامه پیدا کند ما حتی مشکل آنفولانزا را هم نخواهیم داشت چراکه شیوع آنفولانزا نیز با همین رفتار های پیشگیرانه قابل کنترل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 476

به "انجام 270 پروژه تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی برای غلبه بر کرونا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 270 پروژه تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی برای غلبه بر کرونا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید