انتقاد شدید ریاست جمهوری کره جنوبی از اظهارات سفیر آمریکا در سئول

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دفتر رئیس جمهور کره جنوبی از اظهارات سفیر آمریکا در سئول درباره همکاری های بین دو کره به شدت انتقاد نموده است.

انتقاد شدید ریاست جمهوری کره جنوبی از اظهارات سفیر آمریکا در سئول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی به طور علنی از اظهارات هری هریس سفیر آمریکا در سئول درباره از سرگیری همکاری ها بین دو کره انتقاد نموده و این اظهارات را بسیار نامناسب ارزیابی نموده است.

بر اساس این گزارش چونگ وادائه مقام رسمی دفتر رئیس جمهور کره جنوبی در این باره گفت: این برای سفیر آمریکا بسیار نامناسب است که چنین اظهاراتی را در رسانه های خبری درباره روابط بین دو کره بیان کند.

وی در ادامه اضافه نمود: همکاری بین دو کره مساله ای است که توسط دولت کره جنوبی درباره آن تصمیم گیری می گردد، هرچند سئول همیشه در حال ارتباط و مشورت نزدیک با واشنگتن در مورد بهبود روابط در شبه جزیره کره و از سرگیری مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ خواهد بود.

سخنگوی سفارت آمریکا در سئول حاضر به اظهار نظر مستقیم در این خصوص نشده است. وی تنها گفت: ما از این اظهارات آگاه هستیم. در شرایط کنونی چیزی برای گفتن نداریم و شما را به خود شخص سفیر ارجاع می دهیم.

سفیر آمریکا در سئول پیش از این از مقام های دولت کره جنوبی خواسته بود تا پیش از هرگونه کوشش برای از سرگیری همکاری های گردشگری با پیونگ یانگ، با مقام های واشنگتن مشورت کند.

سفیر آمریکا در کره جنوبی در این باره گفته است: بهتر است چینن موضوعی به وسیله یک کارگروه دنبال گردد تا از هر گونه اشتباه محاسباتی که موجب تشدید تحریمها می گردد، جلوگیری به عمل آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 198

به "انتقاد شدید ریاست جمهوری کره جنوبی از اظهارات سفیر آمریکا در سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید ریاست جمهوری کره جنوبی از اظهارات سفیر آمریکا در سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید