امیرعبداللهیان: مذاکرات سازنده نیازمند انعطاف پذیری آمریکا است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای عمانی مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری آمریکا خواند و گفت که ایران برای حصول توافقی قوی و پایدار جدیت دارد.

امیرعبداللهیان: مذاکرات سازنده نیازمند انعطاف پذیری آمریکا است

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در گفت وگویی تلفنی درباره بعضی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین شرایط مذاکرات برطرف تحریم ها، به گفتگو پرداخت.

وزرای خارجه چندی پیش (دوم تیر ماه) نیز تلفنی گفت وگو و در این تماس آخرین شرایط مذاکره برای برطرف تحریم ها را مورد آنالیز و رایزنی قرار دادند. امیرعبداللهیان همزمان با برگزاری مذاکرات دوحه برای برطرف تحریم ها نیز خاطرنشان کرد که عمان هم پیشنهاد میزبانی مذاکرات را مطرح کر ده است.

امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی امروز مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری در طرف آمریکایی خواند و بر جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی تاکید نمود.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت وگوب تلفنی، دیدگاه کشورش در مورد ضرورت نیل به نتیجه و توافق نهایی در مذاکرات را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: عمان همیشه از حصول توافق در مذاکرات و تحقق مطالبات مشروع ایران حمایت می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1579

به "امیرعبداللهیان: مذاکرات سازنده نیازمند انعطاف پذیری آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: مذاکرات سازنده نیازمند انعطاف پذیری آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید