طالبان: اگر بایدن به توافق دوحه پایبند نباشد جنگ علیه آمریکا از سر گرفته می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره بن بست مذاکرات بین الافغانی و مشروعیت جنگ در افغانستان گفت که تا برپایی نظام اسلامی و خروج نظامیان خارجی جنگ ادامه دارد و در مذاکرات صلح در قطر نیز توافقی نشده است و به زمان احتیاج دارد.

طالبان: اگر بایدن به توافق دوحه پایبند نباشد جنگ علیه آمریکا از سر گرفته می گردد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با اشاره مذاکرات بین الافغانی در دوحه گفت که هیئت های مذاکره کننده دیدارهایی داشته اند اما تا به امروز به توافقی دست نیافته اند.

وی در گفت وگو با خامه پرس درباره کنفرانس ژنو نیز اضافه نمود: طالبان درباره همکاری برای یاری رسانی با جامعه دنیای بیانیه ای صادر نموده بود که به آن پاسخ داده نشد و سهمی هم در کنفرانس در نظر گرفته نشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

محمد نعیم درباره سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز گفت که افغانستان با همه کشورهای همسایه باید روابط خوبی داشته باشد. روابط خوب با پاکستان برای افغانستان مفید است.

سخنگوی طالبان همچنین درباره برقراری آتش بس و درخواست های دولت افغانستان اظهار داشت که جنگ در این کشور از 20 سال گذشته تا به امروز ادامه دارد و تا زمانی که علت ها آن معین نگردد، رسیدن به توافق درباره آتش بس سخت است.

وی در ادامه با اشاره به توافقنامه صلح طالبان-آمریکا و دولت جدید واشنگتن گفت که توافق صلح جنگ در افغانستان را متوقف کرد. این توافقنامه با دونالد ترامپ نبود بلکه با دولت آمریکا انجام شد. ما معتقدیم که دولت جو باید نیز به توافقنامه احترام می گذارد.

محمد نعیم تاکید نمود که اگر دولت بایدن این توافقنامه را نپذیرد جنگ ما علیه آمریکا از سر گرفته خواهد شد و تا خروج آنها ادامه خواهد یافت.

طالبان: دولت افغانستان برای تخریب فرایند صلح کوشش می نماید

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پاسخ به مشروعیت جنگ افغانستان نیز گفت که تا برپایی نظام اسلامی در افغانستان و خاتمه اشغال خارجی ها جنگ ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با مقایسه حکومت گذشته طالبان اظهار داشت که طالبان 20 سال قبل نیز به مردم حقوق شان را داده اند در آن موقع زنان تحصیل می کردند و در چارچوب پلیس خدمت می کردند. اکنون نیز آماده ایم تا در چهارچوب شریعت اسلامی، حقوق زنان را بدهیم، اما زمانی که نظام اسلامی برپا گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 770

به "طالبان: اگر بایدن به توافق دوحه پایبند نباشد جنگ علیه آمریکا از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: اگر بایدن به توافق دوحه پایبند نباشد جنگ علیه آمریکا از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید