اذعان صریح امانوئل ماکرون به ریاکاری انگلیس

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به ریاکاری انگلیس در مورد مرگ مهاجران در کانال مانش اذعان کرد.

اذعان صریح امانوئل ماکرون به ریاکاری انگلیس

بر اساس اعلام این روزنامه، رئیس جمهور فرانسه در این خصوص گفت: مسئولیت کسانی که در دریا جان خود را از دست می دهند، برعهده پاریس نیست؛ بلکه برعهده امتناع انگلیس از ایجاد یک راستا قانونی برای عبور پناهجویان به سوی لندن است.

وی در این باره توضیح داد: انگلیسی ها همچنان سیستمی از دهه 1980 دارند که مهاجرت اقتصادی را به وسیله ریاکاری مدیریت می کند. آنها باید نیازهای خود را از نظر اقتصادی بیان نمایند و راستای را برای درخواست های قانونی پناهندگی باز نمایند. ما فشار را در این خصوص افزایش خواهیم داد.

لازم به ذکر است که در سایه خودداری لندن از ایجاد یک راستا قانونی برای عبور مهاجران در کانال مانش، هر ساله تعداد زیادی از آنان در این راستا جان خود را از دست می دهند.

کانال مانش، یکی از پر رفت و آمدترین آب راه های دنیا است و عبور از آن با شناورهای کوچک به ویژه در فصل زمستان و آب و هوای طوفانی، بسیار خطرناک است.

این در حالیست که فرانسه چندی پیش نیز اعلام نموده بود که دولت انگلیس تا کنون حتی یک یورو هم برای مقابله با عبور مهاجران از کانال مانش پرداخت ننموده است.

در همین ارتباط ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه از انگلیس خواسته بود تا به وعده اش عمل کند و 54 میلیون پوندی را که پیش تر برای پشتیبانی از اقدامات فرانسه در مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران از کانال مانش وعده داده بود، بپردازد.

او گفت: از لندن می خواهیم به قول های حمایت اقتصادی خود عمل کند، زیرا عملیات حفاظت از این مرز را برای آن ها انجام می دهیم. صحبت از انسان ها است، بچه ها و نوزادانی که سوار این قایق ها می نمایند و جان شان به خطر می افتد. کسانی هنگام عبور از این کانال جان می سپارند و من نمی خواهم جان شان در گرو مشاجرات سیاسی باشد.

دولت انگلیس پیش تر در امسال میلادی (2021)، وعده داده بود برای مقابله با این معضل میلیون ها پوند بپردازد. اما پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس به تازگی تهدید نموده تا وقتی از رسیدن افراد بیشتری به لندن جلوگیری نشود، این یاری اقتصادی را انجام نخواهد داد.

این در حالیست که نیروی مرزبانی انگلیس روز شنبه 17 مهر ده ها نفر را که جان خود را به خطر انداخته بودند و از کانال گذشته بودند، به ساحل آورد. گویا در روز آدینه 16 مهر نیز شمار زیادی از مهاجران توانسته بودند از کانال بگذرند، ولی وزارت کشور انگلیس هنوز آمار ورودی های آن روزها را اعلام ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1555

به "اذعان صریح امانوئل ماکرون به ریاکاری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان صریح امانوئل ماکرون به ریاکاری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید