اتمام ساخت 80 درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شنبه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: از یک هزار و237 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله شنبه 80 درصد آن تکمیل شده است.

اتمام ساخت 80 درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شنبه

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شاپور رستمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه زلزله 6.1 ریشتری 20 فروردین بخش شنبه و طسوج بیش از یک هزار و 030 واحد مسکونی را تخریب و صدها واحد مسکونی خسارت دیدند، اظهار کرد: پس از امدادرسانی به حادثه دیدگان عملیات آوار برداری شروع شد و پس از آنبازسازی مناطق اجرا شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 237 واحد مسکونی در مرحله اول در طرح بازسازی نهاده شدند گفت: اکنون پس از 5 ماه که از عملیات بازسازی می گذرد ساخت این واحدها رو به اتمام است و 80 درصد آن به خاتمه رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداربوشهر با بیان اینکه بر هر واحد مسکونی علاوه بر 25 میلیون تومان وام 9 میلیون تومان هم به صورت بلاعوض پرداخت شد گفت: در این بین تا قبل از ساخت منازل 700 کانکس به همراه یکدستگاه کولر گازی در اختیار حادثه دیدگان نهاده شد.

رستمی تاکید نمود عملیات ساخت مرحله دوم بازسازی مناطق زلزله زده شنبه نیزشروع شده است که با سرعت در حال اجراست.

وی با اشاره به وقوع زلزله دشتستان در هفتم آذر توضیح داد: در این حادثه هر چند از نظر ابعاد کوچکتر از زلزله شنبه بود ولی میزان خسارت آن بیش از آن بود بگونه ای که لرزش آن در شهرها و روستاهای دشتستان، تنگستان و بوشهر احساس شد و سبب خسارت زیادی به واحدهای مسکونی شد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه 5 هزار واحد مسکونی خسارت دیده اند اضافه نمود: با سفر رئیس جمهور به منطقه زلزله زده دشتستان رسیدگی و تصویب اعتبارات لازم تسریع یافت که در 20 سال گذشته تصویب اعتباربرای بازسازی به این سرعت درکشور سابقه نداشته است.

رستمی اضافه نمود: برای بازسازی مناطق زلزله زده دشتستان 976 میلیارد ریال تصویب شد و اکنون قسط مرحله نخست آن برای بازسازی و تعمیر به زلزله زدگان پرداخت شده است.

وی گفت: بازسازی واحدهای آسیب دیده به سرعت ادامه دارد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 361

به "اتمام ساخت 80 درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام ساخت 80 درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید