طراحی سایت: 162 سند تک برگی سایت جهانی گنبد سلطانیه تحویل داده شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، امیر ارجمند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان بیان نمود: یکی از را ه های حفاظت از این میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در لیست آثار ملی است.

طراحی سایت: 162 سند تک برگی سایت جهانی گنبد سلطانیه تحویل داده شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

وی با اشاره به اینکه پل ها، میدان های عمومی، کاروانسراها، آب انبارهای عمومی، مدارس قیدیم از جمله اماکنی هستند، گفت: تملک این اماکن از سوی دولت اجرا شده و به همین دلیل از سوی دولت حفاظت بیشتری از این اماکن صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اعطای 162 سند در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اضافه کرد: با توجه به پیگیری های اجرا شده، تفاهم نامه و تعاملات موجود بین ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ثبت اسناد استان زنجان، در راستای ساماندهی اسناد مالکیت اثر جهانی در شهرستان سلطانیه، 162 سند آماده سازی شد و املاک موجود در سایت جهانی تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان شد.

ارجمند با بیان اینکه ثبت سند موجب حفظ حریم این اماکن تاریخی خواهد شد، توضیح داد: دقت و سهولت در انجام هرگونه اقدام ثبتی بعدی، ارتقای امنیت و آرامش روانی، پیشگیری از جعل اسناد و قابلیت بالای آن در اثبات مالکیت ازجمله مزایای سند مالکیت تک برگ است.

وی اضافه کرد: آثار و بناهای تاریخی عمدتا با اهدافی چون آزادسازی حرایم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا بازسازی آن ها به مالکیت میراث فرهنگی درمی آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان توضیح داد: هویت هر منطقه ای در دل میراث فرهنگی آن نهفته است و با شناسایی این میراث می توان دریافت که گذشتگان چگونه زندگی می کردند و اصولا پیرو چه ارزش و هنجارهایی در جامعه بوده اند.

ارجمند با اشاره به اینکه میراث فرهنگی سرمایه کشور محسوب می شوند که در گذر زمان دست به دست شده و اکنون در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: به همین دلیل میراث فرهنگی در بخش های مختلف به صورت موزه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1285

به "طراحی سایت: 162 سند تک برگی سایت جهانی گنبد سلطانیه تحویل داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: 162 سند تک برگی سایت جهانی گنبد سلطانیه تحویل داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید