گوگل، فیس بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نتایج یک آنالیز نشان می دهد گوگل، فیس بوک و مایکروسافت سه شرکتی هستند که بیشترین مقدار هزینه را در قاره اروپا صرف مقابله با قوانین سختگیرانه بر علیه خود می نمایند.

گوگل، فیس بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، از نظر دو موسسه لابی کنترل و Corporate Europe Observatory این کوشش ها باید سیاست گذاران اتحادیه اروپا را هشیار کند تا قوانین لابی را در این قاره به روز نموده و پیش نویس های قوانین نوی را برای مقابله با انحصارطلبی شرکت های فناوری آمریکا تهیه نمایند.

تا پیش از این شرکت های داروسازی، تولیدنماینده سوخت های فسیلی، اقتصادی و سازنده مواد شیمیایی در صدر لیست شرکت های لابی نماینده بودند، اما حالا شرکت های فناوری جایگزین آنها شده اند. افزایش توان و قدرت لابی شرکت های فناوری و صنعت دیجیتال بازتاب نقش فراینده این شرکت ها در جامعه است.

در بخش دیگری از گزارش این موسسه آمده است: این شرایط موجب نگرانی است که پلتفرم ها می توانند از نفوذ و قدرت خود برای تضمین شنیده شدن صدایشان در برابر صداهای انتقادی و متقابل با خود استفاده نمایند.

تحقیق یادشده حاکیست 612 شرکت، گروه و انجمن بیش از 97 میلیون یورو در سال صرف لابی کردن برای تاثیرگذاری بر سیاست های اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا می نمایند. گوگل با صرف 5.75 میلیون یورو در صدر است و فیس بوک و مایکروسافت با 5.5 و 5.25 میلیون یورو در رتبه های دوم و سوم هستند. اپل با 3.5 میلیون یورو، هواوی با 3 میلیون یورو و آمازون با 2.75 میلیون یورو در رتبه های بعدی هستند.

هدف اصلی از صرف این هزینه های سنگین ایجاد تغییراتی در قوانین نو مصوب اتحادیه اروپا در خصوص دامنه اختیارات و وظایف این شرکت ها و هم کاهش کنترل محتوای دیجیتال در دسترس به وسیله پلتفرم های این شرکت هاست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1257

به "گوگل، فیس بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل، فیس بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید