کاهش 147 درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، باوجود افزایش 41 درصدی تماس ها با سامانه ملی سفر در نوروز، اندازه شکایات مطرح شده 147 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

کاهش 147 درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز

به رغم افزایش 41 درصدی تماس ها با سامانه ملی سفر در تعطیلات نوروز 1402، مقدار شکایات مطرح شده 147 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

سامانه ملی سفر 09629 هم زمان با تعطیلات نوروز 1402، به 160,000 تماس گرفته شده از سوی گردشگران داخلی و خارجی پاسخ داد و امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نیز نزدیک به 15,000 خدمت امدادی به مسافران نوروزی ارائه کرد.

سامانه ملی سفر که به عنوان مرجع اصلی اطلاعات گردشگری و سفر کشور وظیفه اطلاع رسانی در حوزه گردشگری و بعلاوه دریافت و پیگیری شکایات مردمی را بر عهده دارد، در تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی به برطرف نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

در زمان اجرای طرح نوروزی سال جاری که از 16 اسفند 1402 شروع شد و تا 13 فروردین 1402 ادامه داشت، به 160,200 تماس در حوزه های مختلف از جمله اطلاعات راه ها، شرایط آب وهوا، معرفی جاذبه های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو، اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی پاسخ داده شد. این رقم در مقایسه به آمار ثبت شده در مدت زمان مشابه سال گذشته، 41 درصد افزایش تماس ها را نشان می دهد.

سامانه 09629 به عنوان یکی از اجزای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به منظور تسهیل سفرهای نوروزی و و ارائه مطلوب تر خدمات در سطح کشور، به گردشگران خارجی نیز به زبان انگلیسی خدمات اطلاعاتی ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده، بیشترین تماس های گرفته شده با سامانه ملی سفر به درخواست اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به 42,000 مورد، اطلاعات راه ها و شرایط ترافیکی جاده های مواصلاتی کشور با حدود 39,000 تماس و پس از آن، شرایط آب و هوای منطقه ها مختلف با 31,161 مورد تماس اختصاص داشت.

بعلاوه در این ایام به نظرات و شکایات مردمی که از مراکز گردشگری و اقامتی و ارائه دهندگان خدمات و کالا در کشور وجود داشت رسیدگی شد و بعضی مخاطبان نیز به ثبت تقدیر و تشکر از خاطره سازان سفر و قدردانی از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب پرداختند. آمار شکایت ها به رغم افزایش 41 درصدی تماس ها، نسبت به سال گذشته، 147 درصد کاهش را نشان می دهد.

امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نیز در روزهای اجرای طرح ترافیکی نوروز 1402 که از 23 اسفند 1401 تا 14 فروردین 1402 اجرا شد، 14,780 خدمت امدادی شامل مشاوره کارشناسی تلفنی، حمل خودرو، تعمیر وسایل نقلیه در محل، سرویس در منزل و... به امدادخواهان در سراسر کشور ارائه کرد.

بیشترین خدمت ارائه شده از سوی این گروه امدادی با 11,406 مورد، مربوط به سرویس های حمل خودرو بود و زمان امدادرسانی در تعطیلات نوروز سال جاری به منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته 2 دقیقه کاهش یافت.

تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، زنجان، قزوین، خراسان رضوی و خوزستان استان هایی بودند که بیشترین سرویس های امدادی را دریافت کردند.

امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی با شماره های 09629، 6423 و 1423 در سراسر کشور به صورت شبانه روزی در تمامی ایام سال آماده دریافت پیغام امدادخواهان و اعزام گروه های امدادی است.

منبع: کجارو
انتشار: 11 دی 1403 بروزرسانی: 11 دی 1403 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1867

به "کاهش 147 درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 147 درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید