چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، استاد رمضان سلمانی(بردری) دوتارنواز قدیمی خراسان شمالی و یکی از گنجینه های موسیقی شمال درگذشت.

چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاد رمضان سلمانی(بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه های موسیقی شمال درگذشت دوتار نواز قدیمی خراسان به دیار باقی شتافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال استان سالها در صحنه موسیقی فعال بود و در نهایت پس از ابتلای به بیماری روحش پر کشید و دوتار را برای مردم کشورش باقی گذاشت.

محمدرضا محمدی اضافه نمود: استاد سلمانی در اجراهای مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم هدیه کند و هم اکنون درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.

وی گفت: رمضان سلمانی(بردری) در سال1307متولد شد، او دوتار را نزد رحیم خان بخشیآموخت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: او از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت و ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین علت او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند.

قرار است پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این شهر به خاک سپرده گردد.

نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت و در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

استاد سلمانی صبح روز 21آذر به رحمت خدا رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 104

به "چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید