مقصدهای جایگزین شهرهای معروف اروپا کدامند؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، انتخاب مقاصد گردشگری کم جمعیت، ترجیح بیشتر مسافران و گردشگران در شرایط پاندمی ویروس کرونا است. در این مقاله با پنج مقصد جایگزین برای بعضی مقاصد پرطرفدار اروپا آشنا می شویم.

مقصدهای جایگزین شهرهای معروف اروپا کدامند؟

اگر برای سفر تابستانه خود به خارج از کشور فکر می کنید، جالب است بدانید که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، باز کردن تدریجی مرزهای خود را در دستور کار قرار داده اند؛ گرچه ممکن است موج دوم شیوع ویروس کرونا، بازهم این امر را به تاخیر بیندازد. در هر صورت، مسافران برای پرهیز از حضور در مقاصد دنیاگردی شلوغ و پرتردد، به مقاصد کوچک تر و کمترشناخته شده اروپا سفر روی خواهند آورد تا علاوه بر کسب لذتی مشابه، ریسک کمتری را نیز برای ابتلا بپذیرند.

در این مقاله از خبرنگاران، پنج مقصد جایگزین را برای دنیاگردی در اروپا به شما معرفی خواهیم کرد.

1. به جای سانتورینی، به سایرس سفر کنید

بناهای سفیدرنگ و برجسته سانتورینی (Santorini) که تا دریا امتداد دارد، برای دهه ها این جزیره را به قطب دنیاگردی کشور یونان بدل نموده است. برای تجربه مکانی آرام تر و ارزان تر نسبت به سانتورینی، به جزیره سایرس (Syros) سفر کنید. سفر به این جزیره که ظاهری متفاوت از سانتورینی دارد، به علت رنگ بندی خاص خود، حال وهوای ایتالیا را در شما زنده می نمایند. شهر آنو در جزیره سایرس بر فراز تپه ها و مشرف به مرکز این جزیره یعنی ارموپولیس واقع شده است.

این شهر که در قرن سیزدهم به وسیله ونیزی ها ساخته شد، دارای کوچه های باریک و صمیمی، خانه هایی با رنگ های پاستلی و میدان های مرمرین است . سکویی تاریخی نیز برای اجراهای موسیقی در این شهر خودنمایی می نماید . سواحل شنی فینیکاس و گالیساس در جزیره سایرس، مکانی دل پذیر و مفرح اند. اگر در پی ساحلی لوکس تر با امکاناتی استثنائی باشید، مینوکوس تنها نیم ساعت با شما فاصله خواهد داشت.

2. به جای کورن وال به سافک سفر کنید

منطقه کورن وال (Cornwall) در جنوب غربی انگلیس، به خاطر گذرگاه های سنگ فرش شده و تفرجگاه های ساحلی اش مشهور است. کورن وال بعلاوه میزبان جشنواره سالانه بزرگی نیز بوده که به علت محدودیت های ویروس کرونا، تا سال 2021 به تعویق افتاده است. از طرفی، سافک (Suffolk) شهرستانی در شرق انگلستان است که تا به امروز کمتر مورد اقبال دنیاگردان واقع شده است؛ اما باید گفت که این شهرستان نیز با سواحل دل انگیز و منطقه ها برون شهری خوش آب وهوا، چیزی کمتر از کورن وال ندارد و حتی به عقیده عده ای، مقصدی مناسب تر برای سفر های تابستانه است.

جالب آنجا است که این منطقه دیدنی در بیشتر نظرسنجی های دنیاگردی نیز مهجور می ماند. در واقع، سافک جایی است که دنیاگردان می توانند در مزارع و تاکستان های بی بدیل به گشت وگذار بپردازید و در طبیعت پیاده روی نمایند. یکی از زیباترین جاهای دیدنی انگلیس در منطقه سافک، اسکله ویکتوریا در ساحل سوت ولد است که قدمت آن به سال 1868 برمی شود و کلبه های چوبی و رنگارنگ اطراف آن، هوش را از سر دنیاگردان می رباید.

3. به جای لیسبون، به پورتو سفر کنید

با اینکه چندی پیش دولت پرتغال، محدودیت های سفر ناشی از ویروس کرونا را در این کشور تسهیل کرد، همچنان سفر به پورتو (Porto) انتخابی هوشمندانه تر نسبت به سفر به مرکز پرجمعیت پرتغال، یعنی لیسبون (Lisbon) است. هر دوی این شهرها دارای خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان های کاشی کاری شده بی نظیر هستند و از منطقه ها ساحلی دل پذیری نیز برخوردارند. رودخانه دورو، شهر پورتو را از خواهرخوانده خود یعنی ویلا نوا دگایا جدا می نماید؛ جایی که می توانید از صرف نوشیدنی های بندری خوش طعم بر ایوان کافه های دل انگیز لذت ببرید.

برای دیدنی چشم انداز ای متفاوت از شهر، دنیاگردان می توانند از فراز پل آرابیدا که با ارتفاعی زیاد از رودخانه دورو ساخته شده، پورتو را نظاره نمایند؛ البته قبل از آن باید بلیط تهیه نمایند و البته، از ساعت کار در دوران پاندمی نیز مطلع شوند. برای گردشی یک روزه در پورتو، می توان از دره دورو در نزدیکی بندر پورتو دیدن کرد. این دره در فاصله 96 کیلومتری پورتو واقع شده است و در صورت مساعد بودن شرایط، با قایقرانی در رودخانه نیز می توان به آن رسید.

4. به جای پاریس، در گوشه و کنار شهر بوردو گردش کنید

بعضی از متخصصان حوزه دنیاگردی، شهر بوردو (Bordeaux) را برترین جایگزین برای مرکز فرانسه می دانند. موقعیت بوردو در جنوب، باعث وجود آب وهوای بهتر شده است و می توان از فعالیت هایی چون کافه گردی و موج سواری در این شهر بهره برد. این شهر، در برگیرنده کلیسای جامع سنت اندرو است و به دنیاگردان فرصت می دهد تا یکی از باشکوه ترین کلیساهای دنیا را با ناقوس های سربه فلک کشیده، به دیدن بنشینند.

با حدود یک ساعت رانندگی از شهر بوردو، می توان به شهر قرون وسطایی سنت امیلیون رسید که به خاطر کلیسای زیرزمینی هزارساله و کارگاه های محلی متعدد، معروفیت زیادی دارد. با طی کردن حدود 200 کیلومتر به سمت جنوب، به سواحل اقیانوس اطلس خواهید رسید که محلی بی نظیر برای سرگرمی های آبی به شمار می آید.

5. به جای توسکانی، به بردا در اسلوونی سفر کنید

توسکانی، به حق یکی از جاهای دیدنی کشور ایتالیا است که جاذبه ها و البته، دنیاگرد فراوانی دارد؛ اما برای سفر جاده ای کمتر و آرامش بیشتر، به بردا (brda)، جایی بین مدیترانه و آلپ در کشور اسلوونی سفر کنید. بردا که به توسکانی اسلوونی معروف است، طبیعتی ناشناخته و معماری هایی متعلق به قرون وسطا دارد.

گردشکران می توانند با اقامت در مزرعه های بردا، از خوردنی ها و نوشیدنی های محلی لذت ببرند. بعلاوه در این منطقه حدود 300 کیلومتر جهت دوچرخه سواری وجود دارد که شما را در دل طبیعت بکر و اعجاب انگیز، در پی خود می کشاند. لیوبلیانا، مرکز اسلوونی با کلیساها و قلعه های باستانی، تنها 120 کیلومتر با بردا فاصله دارد.

جای دارد این نکته حائز اهمیت را یادآوری کنیم که سفر در دوران پانادمی، شرایط ویژه ای دارد و قوانین دنیاگردی بین المللی روزانه در حال تغییر است؛ بنابراین بهتر است پیش از هرگونه تنظیم برنامه سفر، از آخرین اخبار و اطلاعات مقصد سفر خود مطلع شوید. خبرنگاران نیز با اطلاع رسانی آخرین اخبار دنیاگردی در ایران و دنیا، همراه شما خواهد بود.

منبع: کجارو / cnbc.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1461

به "مقصدهای جایگزین شهرهای معروف اروپا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصدهای جایگزین شهرهای معروف اروپا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید